Hyvä autotalli ja oikeat työkalut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja pulttiavain, 29.12.2013.

  1. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Duunissa melki kaikessa mulla työkaluja pitää magneetit. Eli hylsyt yms sellaisissa magneettilistoissa. Nuo foamit siistei mutta saisi pysyä työkalutkin siisteinä eli niitä rasvoja pitäisi pyyhkiä aika-ajoin.
     
  2. solar4

    solar4 2nd gear

    Hylsyt on löytäneet ihan särmät säilytyspaikat tälläisistä http://farm9.staticflickr.com/8510/8529 ... 1c51_c.jpg

    Sarjaa saa Biltemasta millisenä ja jenkeissä myydään samaa Hansenin tuotemerkillä tuumaisena. Enemmänkin haen säilytyspaikkoja noille jatkovarsille, räikille yms. En usko että mun tapauksessa (yhden miehen tallissa) tuo paskaisuuskaan tulee ongelmaksi, yleensä tulee muutenkin käytön jälkeen pyyhkäistyä rasvat pois kahvoista. Ja ei, en siis hinkkaa ja kiillota joka hylsyä käytön jälkeen, sen verran vaan ettei kädet ole ihan sonnassa heti kun seuraavalla kerralla aloittaa, hanskoja kun harvemmin tulee käytettyä.
     
  3. Mopar

    Mopar Gearhead

    Aikoinaan ostin kiinan tig:in ja siinä oli just tollasta pakkaustäytteenä ja tein siitä työkaluvaunuun pohjia. Helppo leikata jne. Täytyypä käydä ens viikolla ETRA:lta kyselee löytyykö niiltä tollasta, kyllä luulis. Ja toi on paljon helpompaa leikata ku solumuovi.
     
  4. solar4

    solar4 2nd gear

    Engelsmanni vastasi rahtihintakysymykseen ja 20kpl nipussa tuolle 500x665x20mm (aika tarkkaan työkaluvaunun hyllyn kokoinen) foamille jäisi hintaa about 9eur/kpl veroineen. Rahdin osuus hinnasta on noin kolmannes ja suhde kasvaa runsaasti jos määrä on pienempi. Mahtaisiko joku Turun seudulla olla mokomasta kiinnostunut noin kimppatilausajatuksena? Ympäri suomea tuota ei kannata lähettää Itellan tai MH:n hinnoittelun tietäen..
     
  5. valpas

    valpas Gearhead

    Oli kuva melkeen kun mun hallistani.......
    Grillissä kyljellään on minulla Coupe finn, mutta väri on suunnilleen sama.
     
  6. ZaBBa

    ZaBBa Gearhead

    Kiva aihe ja varsin vaiheessa vielä itsellänikin.

    Säilytysjuttuihin voi löytää hyviä ajatuksia googlailemalla vähän eri "materiaalin" puolelta vaikkapa Wood workshop ideas...puuseppäharrastajilla usein samantapaiset tarpeet ja he on sen verran PA, että itse tekeminen kiinnostaa aina.Ron Paulk'sin mobile workshop oli jotenkin tilankäyttönsä suhteen aika vaikuttavaa.

    Hylsyasiaan itselläni suurin ärtymys tulee siitä,kun ei näe numeromerkintöjä.Itse nysväilin yhteen sarjaan teippimerkkaukset,ajastaan lähtevät tietysti.
     

Kerro tästä muillekin!