Hyvä nokka stock pontiac 455 vm 75?

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja BT.justice, 29.7.2019.

  1. BT.justice

    BT.justice 3rd gear

    Mikäs olisi hyvä nenu tommoseen muuten vakioon myllyyn?peltisarjat tulee kaveriksi,inan jos saisi lisää ulosantia pataan
     
  2. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    Vakio turbiini? Varmaan joku compin xe 262?
     
  3. BT.justice

    BT.justice 3rd gear

    Juu kaikki on ihan vakiota muuten mutta peltisarjat tulisi myös.
     
  4. 4d sedan

    4d sedan Gearhead

    Mitähän siinä on oikeesti puristuksia? Vaikuttaa sekin jotain nokan valintaan.
     
  5. fenix

    fenix 2nd gear

    Muokattu: 30.7.2019
  6. BT.justice

    BT.justice 3rd gear

    Moottori ihan kesäkäyttiksessä ja pikkasen lisää hakusessa 200hp -->250hp about,paljonkohan tolla nokan vaihdolla vois hyötyä?
     
  7. J.J.

    J.J. Gearhead

    Osta multa kairatut rautakannet joilla rutut ylös. Siihen nokka kaveriksi ja ne peltisarjat ja taatusti on potinaa ihan toiseen malliin. Plus sata heppaa lisää helposti. Kaasari ja imusarja saa olla ihan vakiona, pelaa kyllä oikein hyvin.
     
    4d sedan tykkää tästä.
  8. BT.justice

    BT.justice 3rd gear

    Ka[/QUOTE]
    Nämä kiinnostaisi kyllä,rahapolitiikka tässä kuussa vielä aika perseestä.pistäppä infoa ja hintaa yyveenä
     
  9. J.J.

    J.J. Gearhead

    Pistin yyveetä.
     
  10. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Linkin nokassa imuvenan sulkeutumisasteet on ilmoitettu .050" nostolla, ja oikea arvo perusasteista laskettuna on 80 abdc! Aivan liian raju vakiokoneeseen.

    Diktaattorin ehdottama CC 262 on maksimi vakioon matalapuristeiseen, ja sopii se vähän viilattuunkin.
     
  11. fenix

    fenix 2nd gear

    Katos vaan vasn, Comp cams ilmoittaa asteita sekaisin .050 ja .006 nostoilla:confused:
    Kiitos korjauksesta, tarkkana noiden kanssa saa olla.
     
  12. Stang 72

    Stang 72 2nd gear

    Jegsillä on nokka ja nostajat kitti (Ebayn kautta halvempi rahti)
    https://www.ebay.com/itm/JEGS-20013...823872?hash=item48cdf1d740:g:8nUAAOSwuchdJPxs

    Hydraulic Flat Tappet Camshaft & Lifters 1955-1981 Pontiac 262-455
    Lift: .442"/.465"
    Adv. Duration: 272°/282°
    RPM Range: 2000-4500

    Includes: (4oz.) Assembly Lube
    Intake Exhaust Advertised Duration 272° 282°
    Duration @ .050" 214° 224°
    Valve Lift w/ 1.5 Rocker Arms 0.442 0.465
    Valve Lift @ Cam 0.295 0.310
    Max Lift Angle 107° 117°
    Lobe Separation Angle 112°
    Cam Timing @ .050" - Opens 0° ATDC 49° BBDC
    Cam Timing @ .050" - Closes 34° ABDC -5° BTDC
     
  13. BT.justice

    BT.justice 3rd gear

    No perkule tämähän huokea paketti,onkos tämmösiä kukaan laitellut?onko ok tuote?
     
  14. BT.justice

    BT.justice 3rd gear

  15. Charger´69

    Charger´69 Gearhead

    Juuri samaa asiaa tässä ihmetellyt toisella forumilla. Mulla Pontiacin 1974 400cid missä vakiona 225hv ollut, siinä on nyt peltisarjat, tupla 3" putkisto, performer imari, Holley 670, cold air intake toteutettu shakeria hyödyntäen (auto Trans Am 1978). Varttimailin loppunopeuden perusteella tällä hetkellä noin 275hv moottorilta ja tosiaan vähä alle 8 puristeinen.

    Mitä tätä nokka asiaa käytiin läpi niin vaikutti että turha lähteä koko hommaan niin pienen hyödyn vuoksi jollei vaihda pienempi palotilaisia kansia joilla sais puristukset ekana edes 9 huiteille.

    Saa esittää eriävänkin mielipiteen, mutta sain käsityksen että pelkällä nokalla näistä matalapuristeisista ei juuri sen enempää tehoa irtoa, eli onko se potentiaali tyyliin max 10-20hv lisää tai ei ollenkaan ja tulee vaan huonommin toimiva paketti.
     
  16. BT.justice

    BT.justice 3rd gear

    Tohon ois tulossa jonkun verran höylätty rautakannet,about 9 pitäis ruttujen olla sitten.
     
    Charger´69 tykkää tästä.
  17. tero79

    tero79 1st gear

    Edelin perfomeri.. Taikka sit vastaava mikä on ponun RAM air 4 koneessa
     
  18. Stang 72

    Stang 72 2nd gear

    Lyhyt vertailu Imuvenan sulkeutumis ajoituksen vaikutuksesta Dynaamiseen puristukseen
    Laskettu Wallacen laskurilla 5 asteen välein, 9 staattisella puristuksella

    Stroke 4.21
    Rod 6.6
    Static CR 9
    Intake valve close ABDC 50

    Static compression ratio of 9:1.
    Effective stroke is 3.66 inches.
    Your dynamic compression ratio is 7.95:1 .
    Your dynamic cranking pressure is 162.21 PSI.
    V/P (Volume to Pressure Index) is 193

    Intake valve close ABDC 55
    Effective stroke is 3.54 inches.
    Your dynamic compression ratio is 7.73:1

    Intake valve close ABDC 60
    Effective stroke is 3.41 inches.
    Your dynamic compression ratio is 7.48:1

    Intake valve close ABDC 65
    Effective stroke is 3.28 inches.
    Your dynamic compression ratio is 7.23:1
     

Kerro tästä muillekin!