Hyväksytkä ajokilometrien seurannan verotuksen vuoksi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Mudracer, 17.5.2019.

?

Hyväksytkä ajokilometrien seurannan verotuksen vuoksi?

  1. Kyllä

    12 ääntä
    8,3%
  2. En

    133 ääntä
    91,7%
  1. urho3

    urho3 Gearhead

    Ehkä se auton malli ratkaisee enemmän kuin ikä,joku iso Audi tai Bemari varmasti antaa hyvät kyydit verrattuna pienempään leafiin.
     
  2. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    40tkm vuoteen max 1000€ vastakatsastetulla paskalla, ja ku leima loppuu, joko paaliin tai satasel kahel kiertoon ja uus "tonnin pommi" tuoreella leimalla kiertoon. Ja korjaa tasan sen verta et pystyy ajamaan.

    Paskaa, mutta halvin taktiikka.
     
    Sounderi, Nikuzai, jjjkkk ja 1 muu tykkäävät tästä.
  3. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    En, voin ottaa GPS:in autoon, mutta valan sen lyijyyn.
     
  4. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Ei ihan 20tkm vuodessa tu muttei paljon allekaan. Ajan nyt -96 lava dodgella koska pidän siitä. Vanhempaa tekis mieli, siis autoa ihan käyttöautoksi. Ja kyllä on tullu 60-luvun autollakin ihan joka päivä ajettua ympäri vuoden. On niitä ketkä ei uutta autoa halua vaikkapa ideologisista syistä. Kaikista vähiten sähkö tai hybridi.

    Kyllä se halpa autonrieska tulee kuluiltaan edullisimmaksi jos ylpeys vaan antaa myöten. Aika monella ei. Vaatii vaan että pystyy ja haluaa korjata itse. Se taas nykyään alkaa olla harrastajien hommia. Nykyään jo isohko osa normi-ihmisistä on peukalo keskellä kämmentä.
     
    Sounderi ja Inlinee tykkäävät tästä.
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jääköhän herroilla nyt ajatus taas loppuun asti ajattelematta?
    GPS on kyllä hyvä väline moneen asiaan, edellyttäen, että sitä halutaan käyttää. Satelliittien signaalivoimakkuus vaan on varsin olematon, eikä tahdo toimia edes korkeiden talojen välissä. Yksi sopivalle taajuudelle viritetty milliWatin oskillaattori autossa tekee värkin hetkessä toimimattomaksi. Laitetaanko se boksi sammuttaan auto het ku signaali katoaa? Menee tunnelit ja keskustat vähä tukkoon sammuneista autoista...
     
    Sounderi, caprice305, Mudracer ja 1 muu tykkäävät tästä.
  6. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Arvioverotetaan jollain "reilulla" menetelmällä siltä ajalta kun ei saa tietoa.
     
    Nikuzai, Inlinee ja valpas tykkäävät tästä.
  7. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Reippaalla tonnilla saa kuitenkin jo sellaisiakin katiskoja että niillä useammankin vuoden ajaa, noi rouvan viimeisimmat ajokit on ollu alle 1500 egeä ja niillä ajettu aina vähintäänkin se 80tkm ja yli, vuodessa kertyy se 35tkm. Omasta mielestä kaikkein vähimmällä noiden kanssa selviää, kun malttaa ettiä tolkullisen kuntosen ja kohtalaisen vähän ajetun, niin ei tarttee jatkuvasti ropailla. Yllättävän vähillä ongelmilla on ranskisten kanssa selvinny, mut noihan on niitä hinnat alkaen perusautoja uutenakin ollut, ei mitään monimutkaisia vekottimia.
     
    Inlinee tykkää tästä.
  8. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    En hyväksy seurantaa, Suomen liikenteen (mielipuolinen) verotus on sillä tasolla että jos siitä saatu raha ei riitä herroille, on vika verovarojen käytössä eikä niiden keräämisessä. What you pay vs. what you get suhde on huonolla tolalla kun katselee infraa täällä muualla Suomessa.

    Jos GPS-seurantaan mennään niin viranomaiset saavat siitä nopeasti eritääin tarkkaa dataa siitä, miten ihmiset ajelevat, mikä on säännöllisesti toistuvaa ja mitä ajoa ei pystytä välttämään.

    Eli polkaistaan seuranta päälle ja nostetaan polttoaineen hinta hetkeksi korkealle, sitten saadaan GPS-dataa siitä mitkä ajot jäävät jäljelle kun polttoaine on kipurajalla, seuraavaksi lasketaan polttoaineen hintaa ja kohdennetaan gps-maksu niihin ajoihin/ajoreitteihin jotka ovat välttämättömiä ja joista ihmiset eivät pysty luopumaan. Rahaa tulee ja lypsy vain lisääntyy.
     
    pe-le, caprice305, Nikuzai ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. valpas

    valpas Gearhead

    Riittää, kun se on keskellä autoo, lähellä kattoo. Ei näytä oikeen.
     
  10. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    En, mutta kohta tästä ei tarvi edes keskustella kunhan rinteen punavihree hallitus pääsee vauhtiin niin kieltävät yksityisautot ja lihan syönnin, mutta näillä mennään kansa on näin vaaliuurnilla päättänyt.
     
    1purehell ja Harri S tykkäävät tästä.
  11. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Se että itse ajelee halvalla autolla, ei tee siitä vakiota kaikille muille. Ihmisillä on tapana arvottaa asioita muidenkin kuin hinnan kautta.
    Johonkin noi vanhat ritsat katoaa ainakin täältä pk seudulta, ei niitä tuolla liikenteen vilinässä paljoa näe. Karvakädet ja tummahipiäiset sekä virolaiset raksamiehet noilla toki vielä ajelee.
    Jos jollakulla on autoilussa periaatteena penninvenytys, ei se mua haittaa. Teinhän sitä itsekin reilu 10 vuotta, aina vuodenvaihteeseen asti.
    En vaan koe sitä nykyisin kohdallani järkeväksi ajankäytöksi muutaman satasen rottelossa. Jos hintaperustein vaihtoehtona olis joku premiumluokan käytetty saksantuonti, ei voi vähempää kiinnostaa. Mulla oli sellainen 90-luvun alussa ja kilometrikustannukset sellaisessa oli premiumluokkaa ihan itse huollettunakin. Sama kun nakkelis satasia nuotioon.
    Mutta tämä tästä, kun menee koko ajan topiikin ohi.

    Nyt muodostettava hallitus tekee autoilusta kalliimpaa. Kuinka paljon, on kiinni siitä mitä ministeriöiden johto poliitikoille syöttää ja se on tasan sama sanoma kuin bernerinkin aikana.
    Tällä kertaa vaan ympäristö- ja digilobbareiden panoarvo on vain huomattavasti suurempi ja poliittinen maaperä sille hedelmällisempi. Lobbarit on tehneet parin vuoden aikana kotiläksynsä aiempaa paremmin.
    Silloin aikaisemmin seurannalle ei vaihtoehtoja esityksissä ollut, eikä se asia siitä ole mihinkään siellä taholla muuttunut.
    Se on hyvä ottaa huomioon kun laskeskelee omia elämisen ja liikkumisen kustannuksia lähivuosille. Epäilen että autoilulla ei kohtapuoliin penniä venytetä oli se käyttövoima sitten mikä tahansa eikä palkansaajan tilipussia työmatkojen verovähennysten kautta tueta, sillä vanhalla muutaman satasen kotterollakaan.
    Jos asia menee uniin, oikea osoite turhautumisen purkamiseen on ne jotka asioista päättää, eikä jatkuva somessa itkeminen ja muiden ihmisten tapojen ja arvostusten arvosteleminen, johon tääkin ketju hyvästä alusta huolimatta aika nopeaan tahtiin vajosi, muutaman tapakitisijän toimesta.
     
    teardown, Stang_81, Kylmit ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. mopar-mikko

    mopar-mikko Gearhead

    Kyllä mahdoton on hyväksyä näitä hankkeita millä ryöstetään suomalaisten vaivalla ansaitut lantit. Täytyisi saada loppumaan kaikki muukin riistoverotus millä rahat siirtyy yhtiöitten, rikkaiden ja ulkomaalaisten taskuun. Joillain päättäjillä (todennäköisesti korruptoituneilla) ei mitään käsitystä kuinka tiukoilla on talous monella täällä syrjäkylillä vaikka kuinka yrittäis. Jos yllä pidetään muka jotain hyvinvointivaltiota niin johan on täyttä paskapuhetta.
     
    valpas, pom, Nikuzai ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Yhtä minä vain ihmettelen. Kukaan autoilija ei älähdä. Mitään mielenilmaisua ei saada aikaan, ei ole koskaan saatu. Ei bensan hinnasta, ei veroista, mistään, koskaan. Tässä proletaarisessa ankeudessa ei saada mitään joukkovoimaa aikaiseksi. Eikä tulla saamaan. Mutta miksei??
    Aikoinaan kun ajoin rekkaa Keski-Euroopassa, vuosi alkoi aina Ranskan rekkakuskien lakolla. Baanat pantiin kiinni ja autot seisoi. Tavalliset ihmiset oli vaikeuksista huolimatta kuskien puolella ja kas, vaatimukset meni läpi. Mitä tapahtuisi täällä..? Miten tätä lähtisi ajamaan niin että se onnistuisi ja riittävän moni autonomistaja lähtisi asian taakse?
     
    pom ja Harri S tykkäävät tästä.
  14. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    Eräältä virkahenkilöltä lipsahti sivuten eräässä keskustelussa: "tämä hyvinvointiyhteiskunnan alasajo..." meinas pistää hieman hymyilyttään.
     
    valpas ja 1purehell tykkäävät tästä.
  15. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    "Hyvinvointiyhteiskunnan" kustannukset nousee vuosi vuodelta. Jos niitä kustannuksia yritetään edes vähän pitää kurissa, niin se on muka alasajoa... :odroll:
     
    Pertti K tykkää tästä.
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Tää suomen kuplautunu versio "hyvinvointiyhteiskunnasta" on aika paljon eriävä siittä mitä silläkin on joskus alunperin tarkotettu. Missä ylipäätään menee hyvinvointiyhteiskunnan ja sosialistisen yhteiskunnan raja?
     
    valpas tykkää tästä.
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Vaikka äänensä antaneita on pikkasen yli 100 niin kyllä tosta voi vetää sen johtopäätöksen että toi "tutkimus" ei pidä paikkansa ja sen tulos on aika hyvin färjätty halutun färiseksi.
     
  18. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Jos tämä kommunistihallitus toteutuu, niin Merja Kyllönen saattaa melko suurella todennäköisyydellä olla liikenneministeri. Saa jatkaa aloittamaansa ja Bernerin jatkojalostamaa suunnitelmaa.
     
  19. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Rekkakuskit ne pystyis täälläkin kantansa ilmottaa, mutta täällä niillä ei perse kestä kauaa lakkoilla. Päivä ja sit takas töihin, päättäjät tietää sen ja naureskelee partaansa, et huomenna on paluu arkeen.
     
  20. valpas

    valpas Gearhead

    Onneks tuli Ahvenistolla edes kerran käytyä tänä vuonna, ja 25litraa pensaa kulutettua.
     

Kerro tästä muillekin!