Hyväksytkä ajokilometrien seurannan verotuksen vuoksi?

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Mudracer, 17.5.2019.

?

Hyväksytkä ajokilometrien seurannan verotuksen vuoksi?

  1. Kyllä

    12 ääntä
    8,3%
  2. En

    133 ääntä
    91,7%
  1. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Eli tsadilaiset ei sais maksaa mitään autoveroja ja ne jotka "joutuu" asumaan kauempana voi maksaa vielä enemmän kuin nyt?

    Jos asuinpaikkansa saa valita, niin miksei haja-asutus alueilla maksettaisi vaikka autotukea kun stadissa pitää maksaa asumistukea et saa asua missä tahtoo eikä siellä missä on varaa


    Ja sit miksi asuminen on keskuksissa kalliimpaa kuin haja-asutus alueilla, kyllä se Kw lämpöä maksaa saman tuli se kolhoosikuutioon tsadissa tai kolhoosikuutioon korsossa tai vaikka kemissä

    Vesi litran tuottaminen maksaa ihan saman manskulla kuin tammistossa, taitaa jopa lie samasta paikasta tullakkin

    Miksi jotain rivari asumista pitää tukea keskuksissa joissa ei edes tartte autoa, samat kulut niissä on identtisessä pihlatalossa kuin vaikka hyrynsalmella


    Jos tahtoo asua miljoonan benthousessa maksakoot siitä, ihan varmasti jos haen kelasta 1600€ kuussa vuokraan asumistukea tulee kielteinen päätös, mut stadissa läpi menee heittämällä ihan vaan sijainnin takia


    Vakuutukset on sitten asia ihan erikseen, jos sulla on aamuruuhkassa naapurin viljami mennyt tunti sitten maalikylille, kuin tuhannen auton ruuhka kehällä
    Tai jossain sallan perukoilla voit ajella tunteja ilman muita liikkujia ku poroja (niitä ei korvata pakollisesta) verraten helsinkiin jossa menee tunteja et ois ees sellainen hetki ettei joku auto suhaa johkin suuntaan
     
    Mudracer tykkää tästä.
  2. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    Ei tossa ollu mun mielestäni pointtina se että autoilun kulujen pitäisi olla samat kaikille riippumatta siitä paljonko ajoi vaan pikemminkin se että autoilun riistoverotus asettaa ihmisiä erilaiseen asemaan. Siinä missä toisten liikkumista riistoverotetaan, toiset saa kulkea verovaroin tuetulla joukkoliikenteellä. Ei mitään järkeä niinkun ei yleisestikkään ole oikeen missään tän maan touhuiluissa.
     
    Nikuzai ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  3. valpas

    valpas Gearhead

    Toi oli kyllä hyvä, että autoilua pitäs tukea maalla asuville, kuten taajamissa asuville annetaan asumistukea.
     
  4. T.hilter

    T.hilter 3rd gear

    Minulla on GPS-palikka autossa ihan vapaaehtoisesti. Se kun kuuluu työhön, ei voi olla asiantuntija/tukihenkilö ellei itse käytä. Kylläpä sieltä löytyykin kaikkea mitä ei poliisin tarvitse tietää... Toivottavasti tietosuoja pitää.
    Noita ei kylläkään yksityiskäyttöön tarjota. Enkä hyväksy verotuksen perusteena.

    Tähän liittyen, joko 90-luvun autojen OBD2:stä sai luettua kulutustietoja?
     
    Muokattu: 9.6.2019
  5. valpas

    valpas Gearhead

    Mullakin on autossani kolme GPS-palikkaa (ykskään ei oo mikään virallinen).
    Navigaattoristakin sais kaikenlaista selville, jos poliisi klikkais sitä. Esim. suurin nopeus! Toki mun laitteissani ei selviä, missä se nopeus on saavutettu, mutta jos parin sadan kieppeillä, niin kovaa on jossain menty. Kameroista näkyy helposti muutaman päivän kaikki tilanteet, myös toisten tilanteet......
     
  6. miguelo

    miguelo Gearhead

    Entisen vihreiden puheenjohtajan ja poliitikon Osmo Soininvaaran mielestä olisi täällä Suomessakin syytä alkaa rajoittamaan vanhojen dieselautojen käyttöä kaupunkikeskuksissa.

    Keskusteluissa Soininvaaralle huomautetaan, että tällainen erottelu vaatisi esimerkiksi autoilijoiden seurantajärjestelmää.

    – Jos et halua autojen seurantaa, joudut turvautumaan jyrkkään täyskieltoon ja koviin sanktioihin. Voisinko minä kuitenkin hyväksyä omalta kohdaltani seurannan ja saada lievemmät säännöt, hän vastaa.

    https://www.verkkouutiset.fi/osmo-soininvaara-dieselit-voidaan-kieltaa-liikennemerkilla/
     
  7. zuinula

    zuinula Gearhead

    En käsnää tuota viimeistä kappaletta sähkömittarista, mitä tarkoitat sillä?
     
  8. Pertti K

    Pertti K Gearhead

    Onko Saksassa seuranta käytössä? Pakko olla kun vanhoilla diisseleillä keskustoissa ajoa on rajoitettu.
     
  9. Karpov

    Karpov Gearhead

    Vai riittääkö ihan tukholmastakin tuttu kilpienlukulaite. Samalla kun maksaa tietullit/ruuhkamaksut niin dieselillä sisään alueelle pujottelu antaa tuntuvamman bonuksen?
     
    -JJH-, Jussi289 ja Pertti K tykkäävät tästä.
  10. Pertti K

    Pertti K Gearhead

    Riittää.
     
  11. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    Omaan autoon en ikinä hyväksyis. Poliiseille pakolliseksi seuranta niin tietäs millä OHITUSKAISTALLA taas kyttäävät.
     
  12. Karpov

    Karpov Gearhead

    Laitoin soininvaaralle yv:n
     
  13. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    Miksi täytyy kuvitella että suomen peltopolikset on jotain berliiniin tai lontooseen verrattavia kaupunkeja mihin täytyy soveltaa samoja juttuja mitä em. kaupunkeihin.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  14. valpas

    valpas Gearhead

    Mulla lakkas yhtenä kesänä etäluettava sähkömittari pyörimästä. Laskuttivat kolme kuukautta keskimääräisen vuosikulutuksen mukaan, eikä edellisten kesäkulutuksien mukaan. Sitä tarkoitin. Eli itse pitää seurata, että pyörii siis kesä aikaan. Talvella saa pysähtyäkkin. Tosin, varmaan ottavat silloin edellisten vuosien talvikulutuksien mukaan.
     
  15. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Eiköhän noi lukulaitteet osteta samasta läävästä, kuin messukeskuksenkin laitteet - heti jos olosuhteet poikkeaa NTP-olosuhteista, niin paskat ei toimi ja saat perään maksulapun, joka perustuu arvioon. Arvion tekee täti kukkahattu päässä:

    "Hui, erilainen kuin aviomies-Anttoon hopeanvärinen Korolla, kyllä se on kamala, saastuttava pilsner-bil. Maksua 100e/kilometri".

    -JJ-
     

Kerro tästä muillekin!