ihme startti ongelma 327:ssa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja 300 64', 27.9.2005.

  1. 300 64'

    300 64' 1st gear

    eli tarina ensin. juuri kokonaan rakennettu kone, keitti pahasti syttyi hieman palamaan. kannet vääntyi, koneistettiin ja kone tehtiin uudestaan kuntoon. kuntoon laiton jälkeen ilmeni palosta johtuvia pikku vikoja. kun startti meni rikki ajattelin et se oli huonoa tuuria, uusi startti paikalleen, se kesti viikon ja sen kiinnityskohdan valu murtui, ja tänään koitin uusilla kuorilla, ja se kesti muutaman starttauksen ajan ja valu lohkesi.. nuo kolme starttia olivat kaikki alkuperäistä vastaavia, joten mikä olisi teidän, autoalan ihmeiden, diagnosi?? kumma juttu, mutta näin on!! :-?
     
  2. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Onko kovin tiukkapyöritettävä kone?

    Onko startti myös kiinni muuten kuin kahdella pultilla?
    Chevyn vakiostartti on järjettömän painava ja siinä kuuluu olla tukirauta.

    Onko startti shimmattu huolellisesti vauhtipyörään nähden?
     
  3. 300 64'

    300 64' 1st gear

    sanotaan näin, että tuo samanlainen startti on pyörinyt siinä useampia vuosia jo aiemmin, eikä konetta mitään piristetty. startin kiinnitys on tosiaan kahdella, ja kiinnitys tehty täsmälleen samlla lailla kun aklkuperäisessä aiemmin
     
  4. 300 64'

    300 64' 1st gear

    ja tämä vika tuli sen jälkeen kun kone keitti pahasti!!
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Miten se kone tehtiin keittämisen jälkeen uudelleen ?
    Pelkät kannet, vai käytiinkö koko moottori läpi uudestaan?
    Olisiko keittämisen yhteydessä päässyt vettä sylinteriin ja sen seurauksena kiertokanki vääntynyt lievästi ?
     
  6. 300 64'

    300 64' 1st gear

    sitä mietin varovasti.. siis kannet vin ei lohkoa, lohko huuhdeltiin.. mutta kone kuitenkin käy nätisti kunhan se sai käymään.. startti ongelmia
     
  7. A. Koivualho

    A. Koivualho 1st gear

    Ennakkoa ei tietenkään ole liikaa? Aika pähkinä. Hmm.
     
  8. 300 64'

    300 64' 1st gear

    voiko mielestänne vauhtipyörä vääntyä soikeaksi? siis halkaisija suuntaan muuttua? vai onko tuo kampiakselin epätasapaino mahdollista, luulisi sen kuitenkin tärisyttävän konetta.. odotan mielenkiinnolla ajatuksia, huomenna koitan vielä yhden startin mutta sitten alkaa loppua ne kesken... vaikka sytytys olisi pielessä, tuskin se joka kerta sitä valua halkaisee, vai myöntääkö joku kelle olisi näun käynyt, epäilen.. 8)
     
  9. A. Koivualho

    A. Koivualho 1st gear

    Mut jos ottaa sähkön pois tartilta ja vetää rattaan ulos hammaskehälle ja koittaa eri kohdissa ettei pänttää?
     
  10. 300 64'

    300 64' 1st gear

    juu, se pitää huomenna vielä koittaa, pitänee ottaa tulpat pois, että kone pyörii helpommin
    :D
     
  11. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Mulla on hajonnut 2 vakion `94 LT1-koneen starttia päädyn laakeripesän ympäriltä epäonnistuneen starttauksen takia. Eli hätänen kääntö avaimesta, ei lähtenyt, saman tien uudestaan, vetolevy ei ehtinyt pysähtyä: hammaskosketus ei kohtaa ja snack, cracle, pox, paskana. Kolmas startti on tehostartti, tein nerokkaan johtopäätöksen, jos päätyä ei ole, se ei voi haljeta? Katso myös topic: kiero vetolevy tms.
     
  12. PauliP

    PauliP 1st gear

    Mulla päsähti 327:n startin bendis kun ennakkoa oli liikaa, startatessa potki liikaa vastaan (eli puristaa ihan hyvin). Oli aika noloa myöntää, itse hain vikaa "epäkeskosta vetolevystä/shimmauksesta yms. " mutta sytytyksen ajoitus poisti ongelman. Säädä sytty...
     
  13. 300 64'

    300 64' 1st gear

    niin mutta noin viiden starttauksen kestoine startin valu.. epäilen edelleen hieman
     

Kerro tästä muillekin!