Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja pete78, 15.7.2007.

  1. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Ihmeellinen myyjä?

    https://www.is.fi/autot/art-2000006355633.html

    Ilmeisesti täasä realismi on potkinut vasten kasvoja. 200tkm ajettu 9-vuotiaa diesel-coupé ja ihmetellään kun ei kauppa synny 17 tuhannella...

    Tässä omassa lähipiirissä rempattiin juuri tuota vähemmän ajetun Mersun automaattilaatikkoa. Kolme viikkoa pajalla seisomista, kun ei osia hyllyssä ja loppulasku 2600€.
     
  2. isalmela

    isalmela Gearhead

    No mitäs tuollaisen pitäisi maksaa sinun mielestäsi?
     
  3. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Sanotaan 12-13 tonnia, mikäli vaihteistoöljyjen vaihdosta on jäänyt jotain paperillekin.
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ilmaista mainosta
     
  5. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Vaihdettiinko laatikkoon ns sähköpohja?

    Onhan tuon kyseisen auton hinta ihan samoissa missä vastaavat.
    IS kommentointi palstaa kun luki tuosta niin voi voi...moottori on kuulemma loppu noilla kilometreillä vaikka se taitaa olla tuon auto kestävin komponentti.
    Sit ihmeteltiin kilometri määrää joka oli muka suuri vaikka mun mielestä oli vähäkin ajettu kun laskee mitä tekee kilometrit vuodelle. Ja jos olisi ajettu vähemmän niin silloinhan olisi kannattanut ostaa pensa auto.
     
    pom ja Peeaa tykkäävät tästä.
  6. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Ostin torin kautta varaosia yksityiseltä myyjältä.
    Maksoin tavarat ennen joulua, myyjä lupasi postittaa osat samantien.
    Meni reilu viikko eikä pakettia kuulunut. Laitoin torin kautta viestin jossa kysyin seurantatunnusta.
    Meni pari päivää, sitten torissa näkyi että lähettämäni viesti on tilassa "nähty", mutta vastausta ei kuulunut.

    Tässä kohtaa alkoi jo näyttää vahvasti siltä että pitää lähteä käymään Imatralla selvittämään asia paikanpäällä.

    Pari päivää myöhemmin tuli viesti, että myyjä tarvitseekin ne osat itse ja kyseli tilinumeroa jotta voi palauttaa rahat.

    Ihme kyllä rahat sain takaisin, mutta vitutuksen ja hämmennyksen vuoksi en tajunnut edes korkoa pyytää rahoille, kun en minä mitään pikavippifirmaa pyöritä vaan olin osia ostamassa.

    Tällaisille neitimiehille pitäisi kyllä saada joku lista nettiin jotta Google osaisi varoittaa ennen kuin raha vaihtaa omistajaa :mad:
     
    Zejk1, Norri ja mikaa7146 tykkäävät tästä.
  7. jariha

    jariha Double Gearhead

    nimeä esiin sillä se tänne muistiin jää?
     
  8. T5

    T5 Gearhead

    Tuohan olisi helppo ja kiva tapa toteuttaa useammallakin palstalla noiden huijareiden käräyttämistä.
    Mutta koska se on kiellettyä (laiton henkilörekisteri), niin ei millään palstalla tuohon ole lähdetty.
     
    jariha tykkää tästä.
  9. jariha

    jariha Double Gearhead

    toisilla sivustoilla on myös tomiva ylläpito joka huolehtii kyllä asiattomat viestit pois? tällä sivustolla sellasta ei ole ollut vuoteen:D (falcont / tuomok/ muutamamuu)
     
    Norri ja T5 tykkäävät tästä.
  10. T5

    T5 Gearhead

    Heh. Tätä en kyllä tullut ajatelleeksi ollenkaan. Sehän siis saattaisi jopa toimia täällä! :rotfl:
     
    Pertti K ja jariha tykkäävät tästä.
  11. jariha

    jariha Double Gearhead

    mukava herättää tuntemuksia:poff:
     
  12. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Ai vuoteen? Taitaa olla yli 10 vuotta(enemmän), kun täällä jotain järjestystä on ollut.
    Falcntin tiedän, mistään tuomoista en tiedä mitään.

    Aika kärkästäkin keskustelua täällä välillä käydään, ja henkilökohtaisuuksiinkin mennään, mutta ei se täällä tunnu ketään kiinnostavan.

    Tavallaan ihan hyvä, ettei ihan joka asiaan puututa, mutta pitäisi joku olla vahtimassa.

    Mukavaa keskustelua kuitenkin pääosin.

    Eikä kannata lähteäkään joidenkin nimeltä mainitsemattomien saksalaisten merkkikerhojen Nazimeininkiin, joissa saattaa tulla bannit, jos viesti ei liity alkuperäiseen aiheeseen.:rolleyes:
     
    Muokattu: 3.1.2020
    Karpov tykkää tästä.
  13. Kippo6

    Kippo6 2nd gear

    Olen koittanut ostaa Ibizaan etu-umpioita. Tokihan motonetistä saa huonosti istuvat TYC:it, mutta minä haluan alkuperäiset.
    Tässä on nyt 2 myyjää hävinnyt, kun kaupat on sovittu ja olen kysellyt tilinumeroa.
    Pari myyjää on toivottanut tervetulleeksi purkamaan itse, mutta kun toiselle olisi tullut 120km per sivu ja toiselle n.300km, niin jätin väliin.
    Purkaamoilta kyllä saisi, mutta halvimmillaan maksaisi saman kuin auto maksoi minulle.

    En nyt tiedä olenko omituinen ostaja vai, mikä tässä on niin vaikeeta :confused:
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  14. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Tuon 120km suuntaansa ajelisin ihan mielellään, JOS ne umpiot on hyvässä kunnossa ja hinta järjellinen.. Kaikki hyvä on kaukana.
    No, räntäsateessa niiden irroittelu.. Käyhän se seikkailusta?:D
     
  15. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Kyllähän se huijarin nimi/puhno/tilino kannattaa esille laittaa, löytyy sitten mahdollisesti ainakin googlehaulla.
     
    Gary Grand, Karpov ja jariha tykkäävät tästä.
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos jotain haluaa niin kyllä sen eteen pitää vähän vaivaa nähdä. Harvoin ne purku tai varaosat yksityisellä sattuu samalle pitäjälle.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  17. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    Jaa joo, menee kelatuet jos näkyy tilillä extraa...
    Mikä vm. ibiza?
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  18. Kippo6

    Kippo6 2nd gear

    Tuo haku ja itse irrottamaan meneminen ei ollut se se pointti, vaan se, että parilla myyjällä on jo valmiiksi irrotettuna ja myynti-ilmoituksessa lukee vielä lähetys, mutta sitten kun pitäisi lähettää, niin yhteydenpito lakkaa.
     
    Peeaa ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  19. Kippo6

    Kippo6 2nd gear

    Tuo ei käynyt mielessä.
    Vm.99, eli vanhempi malli.
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Lähettämisessäkin monta muttaa. Onko tuote kelvollinen ostajan mielestä vai onko se perille tullessaan "rikki"...


    Jos niitä ei kukaan lähetä pitää vaan itse hakea/purkaa. Moni purkaaja penää vielä puhelinsoiton nimeen.
     

Kerro tästä muillekin!