Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja pete78, 15.7.2007.

  1. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    niinpänii.. taas törmätty myyjään. mähän oon kysellyt autooni tiettyjä osia jo jonkin aikaa.. (eli 1980 2 ovinen coupe oldsmobile cutlass calais koko keula tai vaikka edes maskit ja lampunkromit.. 80 supreme 2rd koko keula kelpaisi myös, mutta pitää olla kokonainen se nokkapaneeli kaikkine osineen, kehykset ja maskit jne mukana, ja nykyään ehkä jopa 78 tai 79 2 ovisten cutlassien koko keulakin voisi kelvata)

    tuli sitten yhteydenotto:

    " mulla löytyy toiselle puolelle 80 cutlass calaisin maski myytäväksi.. hyvä kuntoinen"

    vau. siis 80 calais? hieno homma. kumpi puoli se on, tai aivan sama kumpi puoli, molemmat ovat mulla hieman rikki kuitenkin.

    "juu, ja ehjä ja hyvä se on. purettu keväällä autosta."

    laita kuva niin näen onko se sellainen mikä pitää, kun oon huomannut että monet myy eri vuosi tai korimallin maskia tähän sopivana.

    "juu tää kuuluu siihen autoon"

    laittaisitko kuvan kuitenkin mulle siitä.

    "tässä on kuva"

    niinpä, tuo ei sovi. ihan väärän näköinen. sun kuvassa on joko 80 supremen tai 81 tai uudemman mallisen cutlassin maski, jollei sitten ole jonkun 4ovisen maski. kuvakulmasta en osaa ihan varmaksi sanoa mikä se on. mutta ei todellakaan 80 calaisin maski.

    "mitä. kyllä tämän pitäisi olla sellaisesta"

    juu ei. tässä on kuva mun autosta minkälainen maski mun autossa pitää olla.

    "jaa.. joo.. ehkä tää sittenkin on 80 broughamista.."

    jep. ninpä niin. eli se ei ollutkaan calais. kiitti moi.
     
    Peeaa tykkää tästä.
  2. M

    M Gearhead

    "Sisusta täysin ehjä. Vain kuskinpenkissä repeämä"

    Siis täh??? Eihän se sisusta ole täysin ehjä. Vastaavia ilmoituksia useampikin.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vähän kuin: juuri katsastettu! Hylky abs valosta.
     
  4. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Nää on mahtavia ja jaksaa aina ihmetyttää

    Sit kans selitetään, et kaikki toimii
    ja kun kattelee kuvia niin lämppärin namikka on roudarilla laidassa, toinen etukaijutin toimii ruuvarin telineenä ja takaovesta puuttuu ikkunan veivi

    On sellaisiakin ilmoituksia tullut vastaan. Kaikki pelaa, mutta auto ei käy


    Retrade on yks mistä tykkään ne kun kuvaa pelkät viat ja kertoo suhteellisen rehellisesti mikä se laitteen totuus on
    Sit slaavimaissa on ilmoituksessa automaattisesti merkintä renkaat romut ja akut puuttuu
    Mentiin hakemaan mersua latviasta ja eihän siinä akkuja ollut, ilmoituksessa et lähtee apuvirralla käyntiin on seisonut, *tut romu akut oli asennettu ilmoituksen teon jälkeen ja alla oli kaikki 4 romurengasta
    ois ollu ilmossa, et renkaat on paskana ja akkuja ei ole, niin ois ottanu matkaan uudet akut ja satsin renkaita,tosin vaan ulommat ois passannu mut mitä sitten kulkee se mersu yksikkö pyörilläkin
     
  5. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    "ei kuvan vanteilla."
    "toiset renkaat eivät kuulu kauppaan vaikka ovat kuvissa takaluukussa"
    "ei kuvien stereoilla"
    "ei kuvissa olevalla ortopedi istuimella"
    "ei mitään vikaa, ei ole ehtinyt katsastaa"
    "myydään huutokaupalla, ei ilmoituksessa olevalla hinnalla"
    "myydään tarjousten perusteella"
    "ei kuvissa oleva auto"
    "kuva tulossa myöhemmin"

    siis.. mikä se toiseksi viimeinen olikaan.. mitä siis olet myymässä?
     
    Kurko tykkää tästä.
  6. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Tiettyjen japanilaisten tehoversioiden ilmoitukset ovat myös huvittavia. Kuvat on otettu tarkoituksellisen epäselvästi, ettei siitä ilman tihrustelua ota selvää kummalla puolen se ratti onkaan.

    Sitten kun joku rikkoo jään ja kysyy onko se ratti oikealla, vastaus on aina "no joo on se oikeel mut itse asias helpottaa peruuttamista". Vähän sama kuin lankkukylkien kohdalla siitä takapenkistä ei kirveelläkään saa kuvaa mutta ilmoitettu silti henkilöautona.

    E: Huutokaupat ovat joskus hyvä juttu, mutta liian usein tuntuu (etenkin kun liike huutokauppaa) että nyt haaveillaan epäkurantista tavarasta käypä hinta tai jopa enemmän.
     
    Muokattu: 20.6.2016
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei nykymaailmassa taida huutokauppa koskaan olla hyvä juttu? Oikeaa huutokauppaa kunei nykyään ole juuri missään. Ilmam pohjahintaa ja korkeim tarjous voittaa periaatteella.

    Ei tota nettiperseilyä missä pohjahinta jo enemmän kuin vastaavassa ja ei myydä muutenkaan eikä varsinkaan jos auto olis lähdössä halvemmalla kuin myyjä haluaa.
     
    Kurko tykkää tästä.
  8. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    No eipä tästä oo kai kuukauttakaan ku kävin huutokaupassa. Vitosella mankka, ihan ok vahvistin ja ämyrit autoon. Vetonaulatuotteen hintakin jäi puoleen siitä mitä semmosesta oikeasti joutuis maksamaan. Mut ei se huutokauppa kyl enää siellä ole.
     
  9. raaseriruiseri

    raaseriruiseri 2nd gear

    Kuulostaa melko reilulta toi "oikea huutokauppa"... Olisitteko itse valmiita myymään jotain nuilla ehdoilla?
     
  10. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Nettihuutokauppaperseilyssä on ihan sama periaate kuin "tarjoa"- ilmoituksissa. Sitä haaveiluhintaa ei kehtaa sanoa. Johan sen kertovat pohjahinnatkin; pohjahinta on yleensä sama kuin vastaavien AVK-romujen hintapyynnit.

    Olen myynytkin. Vanhat PC:t ja yli kymmenen tuhatta laukaistut digikamerat olen järjestään myynyt ilman hintavarausta ja pohjahintaa. Aina niistä on jotain saanut, alihintaan ei ole mennyt.
     
    Muokattu: 20.6.2016
  11. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Noi oikealta ohjattavat, joopajoo. Joskus kolme vuotta sitten katoin yhtä RHD Jaggee... ja vieläkin myynnissä. Tollasen jos ostaa saa varmaan varautua sen pitämään loppuun asti? Kerran oli yhdestä todella halvasta Grand Cherokeesta sillai kuvia että vasta vikasta näki ratin paikan. Kuinkahan moni kävi pettymässä?
     
  12. artz

    artz Gearhead

    Usein myös yhdistyy se että otettu yksi kuva ilmoitukseen ja ilmoitusteksti tyyliin "hyvä auto, osta pois". Yhdestä tällasesta sitten soittelin ja kyselin vikoja, niin vastattiin kiteytettynä että ei vikoja ja kaikki pelaa. Siinä yhdessä kuvassa auto näytti hyvältä, joten lähdin katsomaan vain todetakseni että kuva oli 10v vanha ja sen jälkeen oli ruoste päässyt rumentamaan ulkonäköä sparaypaikkausten kera. Sisustasta puuttui osia, takapenkki kokonaan "jossain muualla" varastossa. Pakoputkikin huokaili ja näytti siltä että jos ajamaan lähtee niin perillä ei kaikki osat enää varmasti löydy auton alta.

    Aiempiin kommentoiden: On osassa oikealta ohjattavissa silti ruksi "ohjaus vasemmalla" kohdassa. Ei ne silti sen helpommin kaupaksi mene vaikka pari katsojaa enemmän tuolla konstilla saakin.
     
  13. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Postiautojen hintapyyntejä ja myyntiaikoja kun katsoo, niin taitaa niitä Supria, Skylinejä sun muita harrastajat lähinnä vaihdella keskenään.

    Tämäkin on pari-kolme vuotta jo roikkunut myynnissä, joskus 16 tonnin hintapyynnöllä http://www.nettiauto.com/honda/integra/7472254

    Jos taasen autosta on olemassa vasemmalta ohjattavaa, ei-museorekisterissä olevaa varianttia enempikin kuin muutama hassu, postiauton jälleenmyyntiarvo lienee puolet vasemmalta ohjattavasta.
     
  14. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    Miksi ei. Jos jostain haluaa eroon, ni tolleenhan se onnistuu ja saa just sen päivän hinnan.

    nimim. ostin aitan reilulla kympillä
     
    pas2 tykkää tästä.
  15. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    olisin montakin entistä postiautoa ostanut jossain vaiheessa.. jos olisi ilmoitus pitänyt paikkansa.. tosiaan.. etsin pitkään sellasta automaatti vaihteista pikkukoppiautoa.

    ja jokaisessa ilmoituksessa jonka klikkasin auki, petyin. vääränpuolinen ohjaus.. joko viimeisellä tietorivillä taikka vain kuvista tarpeeksi tihrustamalla selviää. ilmoituksen tietoihin kyllä on se merkitty vasemman puoliseksi ohjaukseksi että löytyy normaali haullakin.

    mulkuin tyyppi oli ottanut ihan videon kangoo autosta. se video olikin jotenkin "vahingossa" käännetty/kääntynyt peilikuvaksi. auto näytti normaalilta siis siinä! pikku kuvissa kun zoomasi niin näkikin että ratti onkin oikeasti siellä väärällä puolella.

    kerran olen nähnyt sellasen automaatilla olevan vasemmanpuolisen ohjauksella olevan ei posti auto berlingon tai kangoon joskus myynnissä.. hintaa oli 10 000e tms. ja samaan aikaan oli vähemmän ajettuja oikeita postiautoja myynnissä alle 2000e. ei oikeen missään muussa autossa tunnu tuo vääräkätinen ohjaus noin paljoa hintaa tiputtavan.
     
  16. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Ei hyvää päivää... Luuliko se mahollista ostajaa niin tyhmäks nottei autoa katsomaan tullessa hoksaa missä se ratti on??? :p

    Meillä oli vuosia ihan oikee postiauto, -96 corolla äkäsellä 1,3 tomaatilla. Ei siinä oikealla ohjattavassa autossa mun mielestä ny mitään niin kovin ihmeellistä ole, äkkiä siihen maantiellä ohittaessa kurkkimiseenkin tottuu. Enempi häiritsi se ykspisteäkäsen suorituskyky automaatin kanssa... :D

    Sitteku tuli aika luopua corollasta, pistin myyntiin nörttiautoon ja merkkasin vielä erikseen missä se ruori on jos joku ei kirkuvasta oranssista väristä sitä erikseen tajua... (vanha POFF-hymiö tähän, Ylläpito hoi, palauttakaa se!) Meni se kaupaksi toki, mutta samanikäsissä normi-corollissa oli nolla perässä pyyntihinnoissa ku vertasi mitä sain käteisenä postiautosta. Eikä siinä mitään, en mä siitä vuosia aikasemmin ollu maksanu ku muutaman satasen enempi itsekään! POFF
     
    Muokattu: 20.6.2016
  17. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    "Mittarilukema maileina"
    "Leimalle ei pitäis olla mitään ihmeitä"
    "Auto myyty mutta kuvissa olevat renkaat vielä myynnissä"
    "Pikkuvaivalla museorekisteriin"
    "Jos pitää kysyä hintaa, ei ole varaa ostaa"
    "Ei halpa" (eikä tietenkään hintaa mainittu)
    "Asiantuntijan hyväksi havaitsema"
    "Harrastajan käytöstä"
    "Harrastaja myy"
    "Suoraan ajosta"
     
    Elky70 tykkää tästä.
  18. Hai

    Hai Double Gearhead

    Tää on kyllä paras.
    Mulla on aina käynyt niin, että jos jotain on hajonnut, niin ajossa se on tapahtunut.
    Ei ole yhtään puuta kaatunut mun autojen päälle. (vielä :D)
    Okei, olen kyllä asennuksen yhteydessä rikkonut montakin osaa.
     
  19. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Juu, tämä on joillekin käsittämättömän vaikeaa. Vaikka kertolasku luku*1,6 ei pitäisi olla vaikea. Uudemmissa ei tarvita edes kertolaskua, kun sieltä ajotietokoneesta voi valita metriset yksiköt.
     
  20. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Tätä näkee paljon kiihdytyskaluston myynti-ilmoissa.
     
    cdv70 ja toyopet tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!