Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja pete78, 15.7.2007.

  1. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Eikö toi suoraan ajosta tarkoita kiihdytys kalustossa, et kone vaihtoon ja paljon muuta mikä pitäis heti vedon jälkeen tarkistaa?
     
  2. pas2

    pas2 Gearhead

    Ympäriajosta ois kai muu ratakalusto.
     
  3. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    on näköjään mittarin rukkauslaitteet alkanut saapua suomeenkin,jollain aina myynnissä vähän ajettu 95 -120tkm ratti kulahtanut,nahkajakkara halki/kulahtanut,matto kulahtanut ym,näillä km ei em. juttuja ole,ei edes paskaista konehuonetta.ostettiin jeeppi -98 115 tkm ajettu ja sen näki kun meni paikan päälle,ei edes alusta häpee uutta.ps ei muuten maksa usasta tuo mittarin säätäjä hirveitä,yhdellä kaupalla kuittaa jos on sitä luonnetta.
     
  4. raaseriruiseri

    raaseriruiseri 2nd gear

    "Ajettu vain lyhyttä matkaa hyvällä kelillä kesäviikonloppuisin..."
     
    Elky70 ja toyopet tykkäävät tästä.
  5. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Selasin vaihteeksi Nettiauton museoautot-pikahaun. Törmäsin taas termiin, jonka luulin olevan so 2011: "Vaihtohinta eri/xxxxx €".

    Mikä helvetin vaihtohinta? Vaihtokaupassa väliraha on ainoa mikä merkitsee. Ei ole mitään vaihtohintaa.
     
  6. maddis

    maddis Gearhead

    Ymmärrän hyvin tuon 'vaihtohinta eri'. Chattiautohan on pullollaan näitä jotka tarjoavat mitä lie romuja vaihdossa, vaikka kuinka on ilmoituksessa mainita 'ei vaihtoa' tms.

    Välirahaan taas vaikuttaa mitä tarjotaan joten sitä nyt on ihan vaikea ilmoituksen jättövaiheessa määritellä mutta jos sanotaan vaihtohinta niin siitä on sitten joku lähtökohta lähteä kauppaa/vaihtoa hieromaan jolloin välirahaksi muodostuu se mikä sattuu muodostumaan.
     
  7. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Minä en ymmärrä. Jos kerran on "ei vaihtoa", niin mihin varsinkaan silloin sitä vaihtohintaa tarvii?

    Hinta on mikä on ja siitä myyjä antaa alennusta jos niin haluaa ja/tai ottaa (osa)maksuna vaihdokin, jonka silloin myyjä hinnoittelee, eikä se ole välttämättä sama hinta minkä ko. kotterosta saisi suoraan myytynä. Erityisesti jos auto ei ole myyjälle meiluinen vaan menee samantien myyntiin sekin. Hyvityshinnalla ei (välttämättä) ole mitään tekemistä vaihdokin pyynti-/markkinahinnan kanssa. Näin se käsittääkseni toimii autokaupoissakin, ei niissäkään ole kahta hintaa hintalapussa.
     
    M tykkää tästä.
  8. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Komppaan Perttiä. "Ei vaihtoa" riittää ja vaihtoehdotukset roskakoriin. Turha nokittelu myyjän puolelta ei kuitenkaan ole ehkä paras lähtökohta kaupalle, naamatusten voi sitten kertoa että vaihdokki ei ole mieluinen ja siksi siitä ei hyvitetä täyttä hintaa.

    Ja mun mielestä nämä vaihtohinnat kielivät joissain tapauksissa siitä, että se vaihdokki nimenomaan halutaan, mutta siitä ollaan valmiita maksamaan 50-60 % käyvästä arvosta.
     
    Muokattu: 29.6.2016
    M tykkää tästä.
  9. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Toi kahdella hinnalla pelailu on kyllä niin joutavaa kun voi olla. Yhtä hyvinhän sitä voi lennosta heitellä niitä ns.vaihtohintoja sen mukaan mitä tarjotaan tai mihin ite tarjoo... "ai niin unohtu tossa ilmoituksessa mainita että tän vaihtohintahan sattukin olemaan just sama mitä sulla on autossas hintaa.."
     
  10. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    Mulla oli semmonen joku vaan reilun tonnin henkilöauto myynnissä. Laadin ilmoitukseen kohdan jossa kerroin huolivani halvemman vaihdokin, pikkuvikaisenkin jotta olis tekemistä.

    Luulin jo oivaltaneeni mitä tuo "vaihtohinta eri" tarkoittaa, kun joku tarjosi hintapyynniiltään (ylihinnoiteltua) reilun tonnin kalliimpaa ajopeliä vaihdossa. Tämän auton myyntitekstissä luki nimittäin "vaihtohinta eri".

    Ilahtuneena vastasin "Vaihtohinta eri?" mutta harmi kyllä en saanut koskaan vastausta.
     
  11. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Vähän pönttöä noi eri vaihtohinnat on, millä perusteella noi pöntöt noita edes laskee?

    Jollei vaihto kiinnosta, voi pistää vaan että "ei vaihtoa" ja jos jotain tahtoo ottaa vaihdossa kattoo välirahan tapauskohtasesti. Hölmöintä oli se kun joku tarjosi mun autoon jotain autoa ja pyysi hillitöntä välirahaa koska hänen autossa vaihtohinta oli eri vaikka hinnnat muuten näytti että mun auto olisi kalliimpi.
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Käteisalennusta siinä varmaan mainostetaan mutta vaihdossa arvo kovempi kun nyt menossa liian halvalla vaikka kohta 3kk myyty...
     
  13. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Just tuota logiikkaahan se sitten pahimmillaan on... aika räikeetä.
     
  14. pas2

    pas2 Gearhead

    Paras oli kun 250 euron kuplaan halusi vaihtaa kymppitonnin bemaria. Vastasin chatissa että vaihto onnistuu kyllä ja hetikohta puhelin soi ja kyseli välirahasta ja vastasin, että ei mulle tarvi maksaa. Mun mielestä kun vaihto on vaihto ja vaihto + väliraha on sitten eri juttu... Kummatkin kai oli vähän ihmeellisiä.
     
    mikkis83, Elky70, cdv70 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. Hai

    Hai Double Gearhead

    Mulle kävi melkein sama, mutta toisinpäin.
    Kymmenen vuotta sitten kun tuonti oli vilkasta, oli mulla tarjolla F-korisia. Tais olla Trans Am. Joku tosi kaukaa pohjoisesta tarjos 250€ Corollaa melkein kymppitonnin Pontiackiin.
    Vastasin, että se on ihan sama tuleeko vaihdokilla vai junalla. Jos ei jaksa ajaa, niin annan Corollan hinnan alennusta. -> Keskustelu päättyi.:rolleyes: Olinko töykeä ja asettanut liikaa arvostelua ostajan aarteeseen? Mielestäni olin jopa reilu, kun lupasin heti alennusta ja tavallaan helpotin ostajan toimintaa.

    Taas toisinpäin kävi samaan autoon, kun tarjottiin +30k€ matkailuvaunua. Pomppasin, että vaikutanko mä joltain karavaanarilta kele?!
    Tähän piti sitten vastata, että VAIHDETAAN vaan, mutta ei mulla tuollaisia välirahoja ole.
    Taas hiljeni.
     
    caprice305 ja yks toine mikko tykkäävät tästä.
  16. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Juu ja yleensä tämä tieto on siellä viimeisenä.
    Jos vaikka tuurilla jäisi ostajaehdokkailta lukematta ...

    Pari ilmoituskukkasta vielä:

    ”Tästä asiasta ymmärtävälle harrastajalle, pientä laittoa vaativa” (tätä laittoa ei tietenkään kerrota)
    ”Kuvien ratti ei tule auton mukana” (onneksi sentään toinen ratti luvataan mukaan)
    ”Autoon on jo uutena vaihdettu TM-testivoittaja-kesärenkaat. Näillä jarrutusmatka oli TM-testissä muistaakseni n. 15% lyhyempi kuin auton ensiasennusrenkailla”
    ”Kokeilun vuoksi / hetken mielijohteesta myynnissä”
    "Vaihto halvempaan" (ja omassa autossa Ei hinnoiteltu -hinta)
    "Vikaa sitä sun tätä ja korjaan jos ehdin... ja hinta sitten pompsahtaa..."
    ”Nopein vie”
     
    Elky70, Lpiikki, yks toine mikko ja 1 muu tykkäävät tästä.
  17. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Voisivat edes kynää vaihtaa kerran, kun huoltokirjan niille 100 tonnia ajetuille diesel-Mersuille tekaisevat.
     
  18. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Vai että NA-kliseitä... "kilometrejä xxxxx ja koko ajan tulee lisää"..no shit? Toisaalta iso osa kansasta jaksaa edelleen hekotella kassalla kun kuittia tarjotaan,"ei se kuitenkaan käy verotukseen höhöhöhöö"...noihin tyyppeihin kai puree nuo autonmyyntikliseetkin.
     
  19. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Millanenkohan älämölö ois jos laittaisi ilmoitukseen käteishinta eri.


    On niitäkin vastaan tullut,
    Muistelisin yhtä 10 vuoden takaa, että oli suoraan ilmoitukseen kirjoitettu

    "vikalistassa ruostetta takarengas koteloissa itsellä ei paikkaa missä hitsata"
    "Käteishinta korkeampi kun pitää toinen auto tilalle saada"



    Sitä en jaksa muistaa paljon sillä oli pyyntinä, mutta ei ollut halvinkaan

    Se jakso naurattaa kun kyssäreitä oli chatti tyylisesti konsanaan ja kaikkiin oli vastattu "katsasta niin vaihdetaan"
    Pisin leima jotain 2kk tais olla jossain sierrassa josta kone oli pettänyt
     
  20. itarumaa

    itarumaa 1st gear

    Kyllä oikealta ajettavatkin menee kaupaksi mutta sen hinnan pitää olla edullinen. Myin sellaisen, 98vm Lexus LS ja 9 viikkoa siinä meni. Auto oli aika huonossa kunnossa ja meni ylimaalattavaksi.

    Mutta sen oikealta ajettavan pitää olla myös sellainen harrasteeksi kelpaava, ei ne muuten mee kaupaksi.

    Jos vasemmalta ajettava perusauto on vaikka 5000e niin ei siitä postiautosta kukaan maksa 4000e.
     

Kerro tästä muillekin!