Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja pete78, 15.7.2007.

  1. tst

    tst Gearhead

    Kauppasin tuossa yhtä hitsiä ja sovittiin hinta ja paiskattiin kättä päälle ja siinä rahoja odotellessani ostaja totes että hakee sen joskus ja hyppäs autoon :odroll: Pitäiskö tuota nyt sitten odotella että joskus hakee :poff:
     
  2. Tseiaar

    Tseiaar 3rd gear

    No perkele :mad: , pakko kait se on omastakin kokemuksesta kertoa. Täällä foorumilla yks Jamppa Turun suunnalta kauppas kuun alussa mm. paria rengassarjaa.
    No, laitoin vähän privalla kyselyä renkaista ja laitatko MH:n mukana tulemaan, tää arjen sankari vastas nopealla aikataululla ja kerto asiat asiallisesti ja sano ettei ala hinnasta tinkimään ja MH-homma onnistuu.
    Laitoin privaa takas ja kerroin ettei tinkiä tartte, maksan minkä pyydät ja laitatko tulemaan heti vai maksanko ensin.
    No, meni tässä kuusi päivää eikä kaverista kuulu mitään, laitoin sit äsken kyselyä et mites rengaskaupat, niin tältä v*tun sankarilta tulee viesti et sori, renkaat on jo myyty :mad: :soosoo: !

    Ei hyvää päivää mitä Spedejä :rotfl: ...

    Joo, ja tällä Sankarilla on nyt mun osoite ja kaikki, nyt se varmaan tulee "kostaa" tän kirjoituksen, mut hei, tervetuloa, sinua odotetaan... :poff:
     
  3. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... rch=Hae&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?display=inline@id_vehicle_type=@id_make=@id_model=@id_car_type=4@id_fuel_type=2@id_gear_type=@pfrom=@pto=@yfrom=@yto=@search=Hae

    miksi pikkuverollisen pakun kilvet pitää heti viedä konttorille kun ei ite tarvi ja sitten vasta myyntiin

    kakkoo piässä :wink:
     
  4. chevy88

    chevy88 1st gear

    OD:n kautta sovittiin kaupat ja et tavara lähtee matkahuoltoon sillä viikolla...eipä oo kuulunu myyjästä eikä vastaa viestiin et se siitä
     
  5. makeheikki

    makeheikki 1st gear

  6. Putte

    Putte 1st gear

    Tinkiminen kuuluu kaupankäyntiin ja siihen on vaan sopeuduttava. Tosin kyllä tinkijälläkin on rahat oltava mukana, muuten ei passaa edes aloittaa tinkimistä.
     
  7. Tseiaar

    Tseiaar 3rd gear

    ^ Jos toi nyt mulle oli jotenkin kohdistettu. Jos sisälukutaito toimii ja järki pelaa että vielä ymmärtää mitä lukee, niin kuten jo tuolla jo kirjoitinkin, en tinkinyt enkä edes yrittänyt vaan lupasin maksaa sovitun summan mut silti kävi näin, eli myyjä oli "Spede"... :lol:

    Ite en ala ikinä edes mitään ostattelemaan jos ei ole varaa maksaa pyydettyä hintaa, tosin kyllähän terve tinkiminen suomalaiseen kaupankäyntiin kuuluu...

    Eikä sitten palkokasveja ylähengitysteihin, jookos... :odroll:
     
  8. Luksu

    Luksu 2nd gear

    Perskels, eikös saa enää tinkiä? Saakos ylihointettuja paskoja muka sit tarjota vaihdossa? Onko se väärin kysyä myyjältä vaikka pullopostilla et onko hinta tiukka,ei pitäis myyjän olla vaikea vastata siihen jos se kohde on markkinahintainen tai jopa muita vastaavia halvempi... Ei mun ole tarvinnu vetää herneitä siitä jos ostaja on kysyny käteishintaa tai tarjonnu pyyntiä pienempää summaa... Ja yleensä jotkut aina tinkii,paitsi apteekissa,alkossa tai maitokaupassa... Mutta täytyy muistaa et seuraava ostaja kun tulee sanomaan et maksan tosta tän verran(alle sen pyynnin), niin tempasee samoin tein turpaan ja sanon päälle et tinkiminen on perseestä,tyhmä... :poff: :poff: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
    No joo,tinkikää vaan jos multa olette jotain ostamassa,en suutu vaan tarjoon kahvit! :rotfl:
     
  9. Tinkiminen on asia, johon esim. Marokossa saa kulumaan aikaa tylsillä lomilla. Sielläpäin kauppiaat suuttuu tai pettyy, jos ostaja ei edes yritä tinkiä.
     
  10. makeheikki

    makeheikki 1st gear

  11. Luksu

    Luksu 2nd gear

    Kai se pitäis sinne matkustaa ja mennä sinne torille,silloin vois tulla mieleen jotain ostaakin.Eipä siellä taida olla mitään sellaista myynnissä et tänne kannattaa tilata.Vai oisko appelsiineja mitkä kasvas siellä,silloin on saatanu joskus tulla niitä ostettua kaupasta...
     
  12. Tero.Rutanen

    Tero.Rutanen Gearhead

    :eek:


    Mä sovin yhden vetokoukku kaupan jonnekin hesan suuntaan syksyllä, ja tarkoitus oli hakea kampe autonhaun yhteydessä myöhemmin. Hinta oli sovitttu ja ok. kaikin puolin, ja kun lähtö koitti olin ed. päivänä sanonut että noin. 2 aikaan oon siellä ja siellä. Myyjälle kävi.

    No, sain auton alle hämeenlinnasta, ja lähdin hesan kautta jyväskylään, siis pikku koukku, mutta oma vika... niin ei saakeli enää saanut jätkää kiinni. Ois sanonut tai valehellut tai vittuillu että elä tule, niin ois 2-300 kilsan kurvi jäänyt ajamatta!!!

    No, kehä kolmosella kahvit naamariin, ja soitin taas.. ei ketään kotona..

    P.S. laitatko osoitteen yv:llä niin minä lähetän herneitä nenään laitettavaksi. Ja minun sanaan voi luottaa. :D
     
  13. Terosu

    Terosu 1st gear

    Tollasia mäkin oon kuullu, mistä kummasta mahtaa johtua? :eek:
     
  14. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Suomalaiset taitaa olla tapatinkaajia,ihan sama vaikka kauppatavara olisi valmiiksi hinnoiteltu alakanttiin niin silti tingataan viimeistä tiukkaakin tiukempaa neton neton nettohintaa j akaikki pitäisi saada lähes ilmaiseksi :mad: :mad: En ole sitä harrastanut jos tavara ei mielestäni ole ollut liian kallista.Viimeksi kun ostin isomman erän osia,peräkärryllinen ja takakontin täysi tavaraa 500€ joka oli jo parin yksittäisen osan hinta niin eipä käynyt mielessäkään alkaa tiukkaamaan viimeistä hintaa,äkkiä vaan rahat myyjälle kouraan ennen kuin mieli muuttuu.
     
  15. audiq

    audiq Gearhead

    Tinkaaminen kuuluu kaupankäyntiin. Itse hain pakettiautollisen hyvää tavaraa, oli mm. moottoria ja ruiskuosaa.

    Ja tingatessa sitten selvisi, että tavarat lähinnä pitää saada pois, niin eipä tarvinnut maksaa kuormasta mitään. Kannatti tinkiä. :poff:
     
  16. pas2

    pas2 Gearhead

    Ei mitään tekemistä laitteen kanssa mutta tuo yhdistelmä ei mun käsitykseen ainakaan natsaa, eli oisko taas ostajassaki vikaa :rotfl:
     
  17. RB-440

    RB-440 1st gear

    Olis oikeastaan ihan mukavaa tehdä semmonen hieno ja tieteellisen akateemillinen väitöskirjatutkimus siitä, että miten henkilön kulloinenkin rooli vaikuttaa siihen, miten henkilö milloinkin suhtautuu tinkaamiseen.

    Eli millä todennäköisyydella sama henkilö, joka ei myyjänä tykkää tinkaavista ostajista, koska osaa hinnoitella tuotteensa heti oikein, ostajan ominaisuudessa pyrkisi vaikuttamaan ostamansa tavaran hintaan esimerkiksi tinkaamalla, koska osaa silloinkin hinnoitella tavaran oikein.

    Mulla itelläni ei ole tapana niin kauheesti tingata. Jos sanotaan joku mun mielestä älytön lähtöhinta, sanon helposti vaan kiitti ja moi. Jos taas koitan jotain myydä, ehkä kolme neljästä ostajaehdokkaasta pyrkii tinkaan, eikä se niin kauheesti haittaa, koska siihen on kuitenkin varautunut pienellä ilmavälillä pyynnin ja myynnin välissä.
     
  18. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Taasko tullu nettiautossa joku ihme villitys, että kun on keskusteltu s-postin välityksellä autokaupasta, nii sit yks kaks ei enää vastataakaan postiin. Eikö olis kohteliasta vakka sanoo että sori, ei enää kiinosta?? Ihme jengiä sielläki saatana taas.
    Yksiki nainen sano puhelimessa että hän harkitsee (oli puhe et vaihdetaa autoja pienellä välirahalla) ja soittaa sitten tai laittaa s-postia. Ei oo kuulunu mitää sen jälkeen, ilmotus on vielä netissä. Mietin otssa että jos kuitenki sille soittas kun kiinnosti kovasti se auto.
    Parhaita oli varmaan yks HiLux-ukkeli, jonka autolla oli pyyntiä joku 500. Tarjosin sille omaa mursuani, jonka olin hinnotellu vastaavakuntoisten ja varusteltujen mukaan. Vastaukses tuli että "Ootpa vittu hinnan keksiny mersulles! Jos maksat mulle tonnin nii voin tulla sun romus hakee pois ja saat ton HiLuxin tilalle". Öh. Mulla oli pyyntihintaa 2700.
    Paljon toki tullu asiallisia vastauksiakin kun oon vaihdossa tarjonnu, mut ei sitä aina voi päästä yhteisymmärrykseen hinnasta.
     
  19. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    En tykkää itsekkään tinkiä ostaessani jotain... Juuri samoin teen, eli ei edes kiinnosta jos ei tunnu hinta sopivalta (omaan rahatilanteeseeni nähden).
    En myöskään siitä tykkää että siitä mitä myyn aletaan tinkmään (paitsi jos osaa perustella tarjoamansa hinnan).
    Jos olen epävarma millä hinnalla voisin jostain luopua, niin annan ostajan itse esittää tarjouksen koitamatta itse mitään hintaa ehdottaa.
     
  20. JouniK

    JouniK Gearhead

    Kyllä edes pieni tinkivara hinnassa kannattaa pitää, tai ainakin näin oldskuul-polven ihmisenä ajattelen. Ostaja on onnellinen kun saikin halvemmalla ja myyjä tekee varmemmin kaupat kun antaa "hövelimmän" vaikutelman (ja saa kuitenkin haluamansa hinnan). Viikon sisällä olen tinkimällä saanut 900 egen ostoksista 200 pois, eikä myyjätkään kovin vi**ntuneilta vaikuttaneet... Niin joo , ja tinkiminen ei tarkoita ruikuttamista ja myyjän piinaamista, vaan kohteliasta vuorovaikutusta :D

    J
     

Kerro tästä muillekin!