Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja pete78, 15.7.2007.

  1. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Samaan listaan menee nämä 50-100euron ilmastointi laitteen korjaukset kun kompura /kenno puhki ja ollut ilman liemiä puoli vuosikymmentä ja ehjääntyy liemet lisäten.

    Aika harvoin tuolla summalla selvinneen vaikka pokkana kertovat ko, remontin kuittaantuvan noin edullisesti.
     
    Karpov tykkää tästä.
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Toki osa luulee ihan vilpittömästi ettei leimalle ole mitään kuten naapuri. Sitten palaa rahaa.


    Sitten taas voi olla tälläsiä mihin itse lankesin: jarruneste oli vähän alarajalla mutta muuten toimi. Ei sitten ollutkaan kun kytkimen työsylinteri ja jarrupääsylinteri seula. Ilmatessa pari nippaa poikki ym...

    Ja toiselle pieni on toiselle suuri. Moni edelleen hasaa perushuoltoon sen 300-400€ kerralla minkä hinnallan diy mies pistää jo vanhemmasta autosta yli puolet uusiksi.
     
  3. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Tulee mieleen eräs edellä kuvattu " vanha ukon jäärä" naapurustosta.
    Osti uutena auton noin 8v sitten, ymmärtääkseni ainoana huoltona öljyt vaihtaa kun muistaa ja joka toinen kerta öljysuodattimen 6€, viimeksikin yritti saada minua leimaamaan takautuvasti huoltokirjaa kun oli mennyt 20tkm samoilla öljyillä, en leimannut.
     
  4. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Takuista en tiedä, mutta niinhän se kuluttajansuoja ainakin toimii että jos vika olisi pitänyt huomata huolellisessa tarkastuksessa, niin voivoi.
     
  5. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Näitä ilmoja oon itsekin ihmetellyt ja tainnut joskus tännekin kirjoitella.
    Oliskos tällä foorumilla joku joka myy autoansa "leimalle ei pitäis olla mitään ihmeellistä" tai "leimattuna hinta pompsahtaa" ja kertoisi mihin tämä perustuu ?
     
  6. 1320

    1320 Gearhead

    Tai sitten pitää lahjoa leimasetää tuolla tonnilla, että saa leiman paperiin...:D

    Tosiaan tuota olen kyllä itsekin ihmetellyt, että miks se hinta nousee niin paljon leiman johdosta... Eihän siitä nyt isoa vaivaakaan tule, jos auto kerran on ehjä ja kunnossa...
     
  7. jenkula

    jenkula Gearhead

    Psykolokista jallitusta.Saat ikään kuin alennusta ehjästä,hyvästä tuotteesta.Sanontahan on että pikkujuttu,helppo korjata.Myyjähän tekee kaikkensa et sais romut pois tonteiltansa.
     
  8. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Vielä näistä postiautojen myynti-ilmoituksista ja näistä "oikeanpuoleinen ohjaus ei haittaa, tottuu nopeasti"-selittelyistä.

    Varmasti siihen tottuu, että ratti on oikealla, mutta koitapa sellaisella yksin parkkihallista ulos...
     
  9. Catiska

    Catiska Gearhead

    Ja ohittaminenkin on mukavaa vaikka kuinka tottuisi...
     
  10. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Vaihdekeppiin vasemmalla tottuu yllättävästi mutta luulisin, että justiin nuo parkkihallit ja ohitustilanteet on semmoisia, mihin ei vaan oikein pysty tottumaan. Tietysti meillä maaseudulla olemattomassa liikenteessä ilman parkkihalleja ne menettelisi.

    Mutta eipä ole kokemusta muuta kuin siitä vasemman puoleisesta vaihdekepistä traktorissa. Äidillä on natikka, missä kepit vasemmalla. Ihan luontevasti menee ajo vaikka välillä hyppää valmetin kyytiin, missä taas kepit oikealla.

    Ja kun päästiin taas aiheen viereen, niin appiukon belaruksessa on vaihdekeppi keskellä jalkojen välissä ja sitä ihmettä en saanut liikkeelle.
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Oli ihan jossain perus fordissakin keppi lattialla jalkojen välissä. Traktori siis.
     
  12. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Valmet 565....
     
  13. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Mutta nepä ei ole belaruksia: siirrä keppi ensin toiseen laitaa ja pyöräytä johonkin suuntaan ja sitten siirrät toiseen laitaan ja työnnät tai vedät ja seuraavalle vaihteelle toisinpäin.
     
  14. signet

    signet Gearhead

    Pakilla ulos:)
     
  15. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Ihmettelin aluksi, että mikä ongelma parkkihalleista on ulos ajaa.

    Itelle tuli mieleen ohitus ja esim. Mäkkärin autokaistat.

    Tarkoitit ilmeisesti kuitenkin maksullisia parkkihalleja, joissa liput pitää leimata.

    Itse käytän vain lähinnä paikallista Columbuksen ja Prisman parkkihallia niillä autoilla, mitkä sinne mahtuu. Niissä ei tarvitse mitään lippuja ja lappuja.
     
  16. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Keskellä olevalla kepillä olevissa Valluissa pyöräytetään myös sitä nuppia ja itse vipua liikautetaan eteen tai taakse. Toimii kepeähkösti toisin kuin Belkku joka vaatii voimaa kepin käsittelyyn...
     
  17. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    AJelin yhten kesän töissä hiacella missä ratti väärällä puolella ja kyllä siihen tottui. Vilkku oli kaikkein hankalin opetella ja sitten tietty ohi ei voinut ajaa kun ei nähnyt mitään.

    Kyllä siihen tottuu hyvin jos ei ole raskas kaasujalka ja käytä mäkkäriä ja autoluukkuja. Tietty vaihtoehto on ajaa autoluukulle väärästä suunnasta:DKerran japsituonnilla mentiin kaasu pohjassa etuperin väärää suuntaa tota drive in kaistaa ja sitten pakiteltiin aina seuraavalle luukulle.

    Grillillä joku känninen meinas tulla päälle kun ajettiin väärää suuntaa vaikkei ollut mitään tilannetta edes. Tuli sönkkäämään jotain "Ettekö te tiiä miten tätä kuuluu ajaa? Saatana jos mun corollaan tulee ykskin naarmu niin perkele jos naarmutatte mun corollaa, jopi (huusi kuskilleen) kuule et sit peruuta yhtään, nää saa kyllä oppia miten täällä kuuluu ajaa. Jos jumalauta tästä ajatte ja naarmutatte mun corollaa niin saatana" Harmi kun porukan voimamies ei tullut grillille mukaan niin olis saanut siirtää ton ukon biojäteastiaan niin kun se parille muulle on tehnyt ketkä alkaneet ilman syytä reuhoomaan.

    Tää kuski jopi ei ollut avohoitopotilas ja tajus pakittaa sen puol metriä kun kävi pyytämässä. Grillillä siis kaksi autoa, me ja toi corolla...
     
  18. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Sitäpä juuri. Eipä mullakaan jokapäiväiseen elämään vaikuttaisi kun työpaikalla on etäluettava pysäköintikortti.

    Mutta Isossa Omenassa tai Helsinki-Vantaalla ei kyllä auton kanssa tulisi käytyä näin esimerkkinä, mikäli posti-Supraa joutuisi kuskaamaan.
     
  19. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    Eikös vilkun viiksi oo ihan samassa paikassa ku lhd-autossakin? Tai en minä tiedä, ei oo ollu koskaan tarvetta ajaa oikealta ohjattavaa autoa.
     
  20. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Vilkkua käytetään oikeella kädellä noissa tuonneissa, oikeella normivekkaleissa.
     

Kerro tästä muillekin!