Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja pete78, 15.7.2007.

  1. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Autot on mulla yleensä mennyt jotenkuten osaaviin käsiin mutta veneitä oon myynyt pari semmoisille tyypeille joilla ei ollut mitään käsitystä siitä mitä ovat ostamassa tai miten yleensö veneillään. No toinen veti hienon 40hp nelarihondan sitten pillun päreiksi kiveen heti viikon päästä (ei tekstaria, tapasin myöhemmin, totesi et peräremontti oli yllättävän kallis), toinen rantautui myymälläni nopealla veneellä trimmit alhaalla hiekkarannalle ja lykkäsi sitten veneen vesille niin että trimmitlevyt rullaantui veneen alle ->ihan paskaks, tuli pian kiukkunen soitto et "nää trimmilevyt on irti ja ihan veltot"...meikäläisen vastuu loppuu kun tuote poistuu pihasta.
     
  2. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Prepaid on mainio, niitä kun on nykyään 040 numero numero alkuisia
    eli ei 045 041 044 joista heti näkee et on prepaid ja kun alkaa kyllästyttämään asiakastukena toimiminen puhuu minuutit loppuun ja numero kiertoon
     
    Norri tykkää tästä.
  3. 42olds

    42olds 2nd gear

    045 on ihan Saunalahden liittymä (alunperin), eli ei prepaid. 044 taitaa taas olla Dna:n (alunperin) ja ei sekään ole prepaid.
    Tietenkin nämä ovat saattaneet noilla alkunumeroilla prepaideja myydä, mutta eipä tuo nyt pidä paikkaansa, että aina olisivat prepaideja.
     
    jariha tykkää tästä.
  4. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Hih. Möin jokunen vuosi takaperin venettä,,, Vator/50 Mercury. Tuli tosiostaja espoosta tontille huhtikuussa ja pyysi laittamaan koneen käyntiin. Just olin saanu kaivosta vedet kesävesipumppuun, joka pumppaa vedet vaimon puutarhaan, joten vedet adapterilla moottoriin ja starttaamaan. Kone oli seissyt 2 vuotta, joten kesti hetken kunnes tärähti tulille.

    Kävi hetken kahdella, kunnes heräsi neljä mukia rallattamaan.

    Poka pyysi käynnistämään 10 kertaa (lähti laakista joka kerta) ja sanoi että käy tosi huonosti. (itte en huomannu käynnissä mitään vikaa) Vonkasi koeajoa, johon sanoin, että kävelin eilen meren jäällä lauttasaaressa, joten koeajo saa minunpuolesta jäädä.

    Olisi ostanut 2000e alle pyynnin, jos olisin vetänyt veneen sipooseen omalla autollani, ja jos se ei olis toiminu, ni olisin maksanu ostohinnan takasin. Tässä vaiheessa vaimoni kertoi pokalle, että voi viedä skodansa itsensä kera vittuun meidän tontilta. Itte olin vielä haavi auki pokan kommentista (ylpeä vaimostani olen minä).

    Puolen tunnin päästä tuli mies mäntyharjulta, joka makso pyynnin ja hinas veneen kotiinsa.

    Että tällästä täällä. Asutaan siis orimattilassa.
     
    rane58 tykkää tästä.
  5. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    joo ei meilläkään ole prepaid vaikka on 045 alkuinen,mitä väliä mikä liittymä se ostajalla tai myyjällä on.enemmän pönttöjä ja huijareita on ns normiliittymä soittajissa.
     
    Pertti K ja jariha tykkäävät tästä.
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Noista mikään ei ole ainoastaan prepaid.


    Joku 046 ehkä ainoa mutta totta tosiaan, nykyään prepaidina saa samat kuin aitoina.
     
  7. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Eihän kyse ollut siitä onko ne prepaid vai ei.
    Joku sano, et piti erillinen puh.liittymä laittaa talon myyntiin kun kukaan ei soittanut prepaid prefix numeroon, samantein alko tulla kyselyitä kun vaihto vaan ilmoituksen numeron 040/050 tyyliseksi

    Vaan moniko teistä ottaa vakavasti hieman kalliimman laitteen myynti ilmon jos näkee jo numerosta, et on prepaid?

    Kyllä se 040 tai 050 numero tuntuu paljon asiallisemalta jossain 3000e;n vanin tai veneen myynti ilmossa kuin 046
    Joku fillari tai 100e;n peltivanne sarja on iha sama
     
    Norri tykkää tästä.
  8. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Jos osto on numeron alusta kii, et sä sitä sillon o oikeesti ostamassakaan.
     
    z28, mikke88, urho3 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mä käytän nykyään myös myydessä prepaidia kuten oon aiemminkin mainostanut. Siinä ei ole mitään haittapuolia.
     
  10. TempestSTW

    TempestSTW 2nd gear

    Mikään ei tunnu muuttuneen tällä foorumilla; nikuzai ja karpov pohtii tekijämiehiä ja toyopet myy kymmenettä vuotta ruosteista hiluxiaan. Mahtavaa.
     
    Norri ja rane58 tykkäävät tästä.
  11. urho3

    urho3 Gearhead

    Jos jotain ostan niin ei se siitä numerosta oo kiinni. Sä et varmaan uskalla töitä kysyä jos on toisessa päässä prepaid et ei tuu karenssi vahingossakaan.
     
    Inlinee tykkää tästä.
  12. jenkula

    jenkula Gearhead

    Oon huono kakkosluokan kansalainen,mulla ollu 045 alkunen dna numero jo ties kuinka monta vuotta käytössä.Täytyy sitten soittaa vaimon "oikeesta" numerosta jos haluaa jotain mielenkiintoista joskus hommata.

    saunalahdelta se olikin alunperin,nyt oon dna asiakas
     
  13. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Mulla taas oma numero on 045 alkuinen ja loppunumerot pääsääntöisesti ykkösia parilla kakkosella höystettynä eli siis varsin erikoisen oloinen numero.
    Ollut useamman kerran kun soittooni vastataan todella kiukkuisesti, luulleet kuulemma joksikin hemmetin puhelinmyyjäksi. En tiedä kuinka moni jättää vastaamatta, soittelen suht paljon kaikenmaailman romuista osto tarkoituksella tai ainakin yritän kun vaan vastattas.
     
  14. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    Kokeilkaas laittaa ilmoon "ei soittoja, yht.otot emailiin ..." niin alkaa prepaid numerokin kummasti kelpaamaan ;)
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kato moro pitkästä aikaa. Mitä muuta Turkuun kuuluu?
     
    Muokattu: 22.7.2017
  16. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Voi fiddu, on täällä taas foliohatut kireellä prepaid numeroiden kanssa. Varsinkaan kun se nron alkuosa ei kerro hevonhelvettiäkään mistään tuon asian suhteen.

    Varmaan myynti-ilmoissakin lukee että "tosiostaja soittaa, MUTTA VAIN 040/050-ALKUISIIN VASTATAAN!

    :poff:
     
    jariha, rane58, z28 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. urho3

    urho3 Gearhead

    En ees ikinä oo ajatellu koko prepaidi juttuja mut nyt ku rupesin miettii niin onkohan näillä alan miehillä prepaidit?
     
  18. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Paha sanoa kun en ole alan mies (mielestäni/tietääkseni), ja jos oon jotain myymässä ni ei vois vähempää kiinnostaa soittajan puhelinnumero tai edes sen alku.
     
    urho3 tykkää tästä.
  19. urho3

    urho3 Gearhead

    Foliohattu miehet on erikseen.
     
    Inlinee ja FuryIII '71 tykkäävät tästä.
  20. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Mulla oli vuosia prepaid puhelin. Oli helpompaa ku kävi välillä Ruotsissa asumassa. Ni tarttenu maksaa mitään kuukaus eriä suotta. Eikä posti lähettäny laskua Ruotsiin :)
     

Kerro tästä muillekin!