Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja pete78, 15.7.2007.

  1. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Minä laitan huomenna semmoisen myynti-ilmoituksen, että pääsen keskustelun aiheeksi, pitää vaan ottaa huonot kuvat ensin.
     
    isalmela, rane58 ja Pertti K tykkäävät tästä.
  2. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Onhan peruna latauksessa. Muista "vahaus" vesiletkulla. Ja puolen vuoden hylsyt jalkatilaan.

    E: Tuli bon voyage fiilis, ihan niinkuin tämä keskustelu olisi käyty aiemminkin.
     
  3. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Mielestäni paikalliseen korjamoon tuli poron kanssa paininu ja ojassa lukua ottanu auto

    Etupää robotissa suoraan, keulapellit ja tuulilasi uusiksi lukkopelti ja jäähdytin se poikki palkki koripalkkien väliin uusiksi

    Koko ajan tais olla kilvissä ja pari päivää hallissa.
    Tuulilasi oli vielä tukiteipeillä kiinni kun asiakas lähti ajelemaan

    Vakuutus yhtiö sen remontin tais maksaa. Eli ei se kolari aina kilpiä vie vaikka vak.yhtiö maksaiskin

    Ja miksi kilvet ees lähtiskään, eikö se ole sit sama kilvittää uusiksi kun laittaa thyyning lerputtimen keulaan ja pululaudan takaluukun päälle. Siinä vaihdetaan ja lisätään osia ja saattaa jopa kaskosta tai toisen osapuolen liikennevakuutuksesta mennä se puskuri
     
  4. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Ite olen ymmärtänyt että jos menee lunastukseen, niin pitäisi näkyä ajoneuvon tiedoissa. Muuten tietenkään ei, vaikka vakuutusyhtiö maksaiskin.

    Mutta entäs sitten jos omistaja ei suostukaan lunastukseen vaan ottaa kertakorvauksen ja pitää raadon?
     
  5. toyopet

    toyopet Double Gearhead

  6. isalmela

    isalmela Gearhead

  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

  8. GULF

    GULF Gearhead

    Nykyään vakuutusyhtiö ei poista ajoneuvoa rekisteristä eli ei tule kaksi kilpiseksi.
    Ja jos esim. peltiosat saadaan oikaistua ei vaihdettuja osia välttämättä ole.
    Eli aika mahdoton maallikon äkkiseltään selvittää onko kolariauto vai ei.

    Omistaja historiasta sen kyllä saa selville.
     
  9. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Juu jotenkin noin se näkyy minunkin kolarikorjatun ja AVK:lla käyneen Mersun tiedoissa. Alkuperäiset kilvethän siinä on.

    Mutta entä jos omistaja olisi ottanut kertakorvauksen ja korjannut itse, ei taitaisi näkyä missään?
     
  10. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    Otat rahat, korjaat ite ja ajelet viel pitkään. Näin ainaki vuosia sitte.
     
  11. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Nii-i, mutta miten näkyy tiedoissa että on mennyt "lunastukseen" vai näkyykö mitenkään?
     
  12. urho3

    urho3 Gearhead

    Ei se aina näy. Tuurinpeliä käytetyn osto.
     
  13. maddis

    maddis Gearhead

    Eilen kohtasin itse (virtuaalisesti) ihmeellisen myyjän.

    Käyttökulkineeseen (Passat) pitäs vaihtaa takajarrusatulat. Motonetissä oli löytys, mutta Suomessahan on se yksi firma joka välittää VAG etc. kamaa Saksasta. Noh, katselin osanumerolla heidän sivuilta että reilu 400e/satula olis hinta. Sitten samaisella sivulla oli maininta, että osaa löytys halvemmalla myös tarvikkeena, että tiedustele.

    Noh, minähän laitoin samalta sivulta sitten tiedustelun. Muutaman tunnin päästä tulikin vastaus, että osta lähipuljusta, saat halvemmalla.

    En tiedä meneekö puljulla liian hyvin, kun eivät edes asialliseen kyselyyn voi vastata kunnolla. Sikäli sama mulle, kun olin jo Saksasta tilannut satulat.

    Ei ollut ensikokemus tuosta puljusta ja aiemmat oli vat parempia, mutta oli kyllä viimeinen.
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Heh. Kai oot kattonu ebay/topautoosat?
     
  15. maddis

    maddis Gearhead

    Ebaysta/Saksasta tilasin jo satulat. Saksasta sai kummallekin puolelle satulat hieman kalliimmalla mitä Motonetistä yhden.
     
    eilhik ja Karpov tykkäävät tästä.
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Eikö tuo ollut varsin suoraselkänen ja asiallinen vastaus ja törkeen nopeesti?

    Kyllä itte arvostan myös sitä taitoa että kertoo millon ei halua tai pysty myymään mulle jotain. Eniten yleisesti harmittaa ne jotka lupaa pistää tarjouksen, tulla ottamaan mitat yms. mutta ikinä ei tyyppejä tai tarjousta kuulu. Tai sitten ne liikkeet jotka ei edes vaivaudu vastaamaan mihinkään kyselyyn. Nyt sait tiedon nykymittapuulla harvinaisen nopeesti että he ei myy sulle, jollon tiiät siirtyä eteenpäin.

    Auton osat helppoja mutta jos joku isompi hankinta tai työ täytys teettää ja koitat saada tarjouksia niin törkeen mukavalta tuo tuntuu kun joku sanoo että ettei myy/pysty tekemään mulle niitten kymmenien "ens viikolla tulee tarjous" tyhjänlätisijöitten joukossa jotka ei edes meinaa pistää tarjousta mutta on liian munattomia sanoakseen sen tai mykkäkoulua pitävien, joita ei edes kiinnosta vastata.
     
    eilhik, Nikuzai, isalmela ja 1 muu tykkäävät tästä.
  17. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Speed autoteile?

    Kerran yritin ostaa, ei selvästi kiinnostanut myydä, pitäkööt tunkkinsa.

    Voin tosiaan tilata itsekkin sen saman osan ulkomailta ja halvemmalla.
     
  18. maddis

    maddis Gearhead

    Sinällään joo. En tiedä miksi sitten nettisivuillansa kehottaa ottamaan yhteyttä halvemman tarvikkeen toivossa jos ei kiinnosta myydä.

    Samapa tuo, tietääpähän ettei jatkossa tartte tuolta kysellä mitään. Aiempaan harrasteeseen tuli jonkin verrankin sieltä tilailtua jos/kun ei jaksanut itse Saksasta vaivautua, mutta näköjään ei vaivaudu nekään jotka sitä työkseen tekevät.
     
  19. Larry

    Larry Double Gearhead

    Pertti K tykkää tästä.
  20. toyopet

    toyopet Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!