ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Mies maksoi etumaksun, jolla varmisti kaupan. Kaupan peruuntuessa ostajan toimesta etumaksu jää myyjälle. Ikävä sanoa, mutta nyt tässä Isoatlaksen tapauksessa myyjä teki suuremman mokan...
     
  2. isoatlas

    isoatlas Gearhead

    Mokan saatoin tehdä, mutta köyhän oli suostuttava että saa rahaa...tuolle automallille kun on ostajat aika vähissä, varsinkin käteisostajat...enkä muutenkaan tykkää pitää autoja kovin pitkään myynnissä, vaan eroon on päästävä nopeasti silloin kun kerran olen päättänyt myydä....kyllä tuolla silti tuli reilusti voittoa, mutta ei niin paljoa kuin olisin halunnut.
     
  3. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    No hyvä sitten. Ja onhan se helppo sivusta katsojan sanoa, että kuinka sen kaupan "kuuluu" mennä, kun se ei käytännössä kuitenkaan aina niin mene. Vittumaisista ostajista tekee mieli päästä äkkiä eroon.
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Taas liikkeellä sokeita/lukutaidottomia ostajia.

    Pistin mielestäni hirveät kuvat pesemättömästä passatista mistä näkee että auto ruma, kuvissa vielä ovien ruosteet vedetty vaaaleansinisellä hammeritella joten varmasti erottuu. Tottakai vielä maininta sanallisesti.

    Taikasana mun mielestä on että pohja kova ja hitsaamaton, helmassa yksi paikka jonka juuri tein


    Kaks pässiä jo tontilla käynyt "ai olikin tällänen" "jaa ovet ruosteessa". Pellin alle ei katsottu esimerkiksi juuri vaihtamaani jakopäätä vaan ovien ruosteita kytättiin kuin spitaalista.

    Vittu sanon näistä. Uutta ja siistiä haetaan, muulla ei väliä.
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Reilun 500 euron autosta kyse niin ei kehtaa. Jos parin ruosteisen oven takia mitkä ei musta oo edes lohduttomat, ei kauppa käy niin olkoot käymättä.

    Maalasin mä ne korin värisellä spraylla jottei kilsan päästä näy. Toki ostajalle edelleen ruosteista mainitsen.
     
  6. Stressman

    Stressman 3rd gear

    Tuttu tilanne. Myytiin joskus jääradalla raiskattua Datsun Finniä ja ilmoituksessa luki moneen kertaan, että auto on täysi paska ja aivan helvetin ruma (myös kuvia oli). Lisäksi sanottiin jokaiselle ostajalle, että älä tule katsomaan jos pelkäät paskaa tai jos et halua huonoa autoa.
    Silti tuli karmeaa urvellusta, että auto on huono. Pari ostajaa kävi jopa niin, että pihaan päästyään eivät nousseet autosta vaan sudittelivat kärttyisinä pois.
     
  7. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Meillä oli 90-luvun alussa kimppa-autona Taunus farmari. Ihan tajuton paska, joka ostettiin romikselta kahden auton alta. Kori oli pahasti kiero ja ruttuinen, mutta niin se vain saatiin kilpiin. Armotonta laulamista pari vuotta, kunnes tuli kaikille armeijaan lähtö eteen. Auto myyntiin Keltaiseen pörssiin jollain 500mk:n hinnalla, tietenkin ilman kuvia, mutta rehellisellä ilmoituksella (karu lintta, leimattu, EI pyhäautoksi). Yksi eukko oli etsimässä halpaa farmaria lapsiperheelle. Jo puhelimessa sanoin, ettei toi alumiinipellillä verhoiltu paska takuulla ole se edullinen kauppakassi, mitä mamma etsii. Ei silti uskonut, vaan tuli rahojen kanssa hakemaan. No, jostain syystä ei päästy kauppoihin, vaikka pudotin hinnasta 40%. Suuttuikin vielä, kun häntä vähävaraista näin törkeästi huijattiin. :rotfl:
     
  8. TempestSTW

    TempestSTW 2nd gear

    Kyse tuskin on ruosteisista ovista, vaan siitä että 750 on vitun rumakuntoisesta vanhasta passatista liikaa, auton arvo 0, vuoden leiman arvo voi jollekin olla se 400-500€, ja siihenkin hintaan on mahdollista ostaa siistimpikuntoinen just leimattu, eikä tollasta rytökasaa.

    Mutta mikäs siinä, Karpovin ilmotukset hauskaa viihdettä aina, kun ensin ylihintaa ja sitten kiukutellen aletaan sitä laskemaan alas, ja lopulta saat siitä 400€. Ja kaikkein eniten juuri noissa hintaluokissa ne muutaman satasen ylihinnat vaikuttaa, koska noiden ostajilla ei ylimääräsiä satasia ole laittaa ylihintaseen autoon.
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onhan siinä hinnassa vähän ilmaa mutta 0 euroa huono provo. Markkinat määrää hinnan, otan mielelläni vastaan 400-500 euron siistin ja juuri leimatun vastaavan linkin.

    Turussa ei ehkä ymmärretä auton lisäarvoa itärajalla ison tankin takia.


    Törkeen ylihintanenhan tuo mun cutlassikin on, tuu hakemaan niin sovitellaan hinta sun mielelle sopivaksi.
     
  10. TempestSTW

    TempestSTW 2nd gear

    no voit itse pistää hakuun farmarit 400-650 €, siellä on aika monta siistiä lähiaikoina leimattua 95-99 mondeota, lagunaa, 406:sta, carina e jne. ja iso nippu 90-luvun lopun Vectroja ja Omegoita, joihin en kyllä itsekään koskisi pitkällä tikullakaan ellei nyt 8-venttiilinen omega sitten. Useimmat jopa vaivautuneet pesemään auton kuviin. Toki juuri vaihdettu jakoremmi on iso plussa näissä aina. En silti ymmärrä logiikkaasi(vaikka sitä jotenkin selität tuolla aiemmassa viestissä)laittaa myynti-ilmotukseen kuvat jossa auto aivan helvetin likainen, varsinkin kun hinta vielä on yläkanttiin.
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Aa, luulin että puhe oli passattejen hinnoista eikä yleisesti. Logiikkani kun on nimenomaan siinä että ostaja haluaa passatin 100 litran tankilla eikä vectraa, carinaa tms. Jokainen soittajakin tämän asian kysynyt.

    Olis se auto varmaan märkänä pitänyt kuvata ja kirjoittaa reaktioista tänne niin että pääset taas trollaamaan/vittuilemaan.


    Hintaa on _aina_ helpompi laskea kuin nostaa jälkikäteen. Ehkä ajan passatilla mieluummin kuin hakkaan oldsilla lähes 4000rpm taulussa 150km/pvä mutta eihän se tule mieleen siinä kohtaa kun trollausvietti iskee. Kuka vielä sanoi hinnan olevan tiukka?

    Turhan paljon näin vaivaa kun takerruin kommenttiisi alkuunkaan.


    Muista myös iskeä suoraan myynti-ilmoituksiini, viime kerrasta onkin vierähtänyt jo tovi ;)

    Kirjoitti ystävällisin terveisin "jobbari-pumppaaja" alias mammajenkki Karpov
     
  12. Herje

    Herje Double Gearhead

    Luulis tuommosen ryssä tankkerin olevan kovaa huutoa.
    Joku sano joskus ostavan kaikki iso tankkiset passatit bensa muuleiks. :rotfl:
     
  13. arskazone

    arskazone Double Gearhead

    Kevät aktivoinut tohtorisykerötkin kauppoja hieromaan...

    makalifazarn@outlook.com

    Today at 1:31 PM

    Tome


    Hello,Am interested in your car
    kindly contact me, if its still Available
    Greetings
     
  14. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Sopivassa paikassa ei haittaa kuin ruma on kuhan on iso tankki,
    edellinen passat ei niin kaunis lähti lappiin kun oli 2+3h. Aikasempi ostajalla kun oli 2h+100L, ja siisti niin meinasi, et yhdistelee noi yhdeksi.
    Jos rajalla asuu ja kauppaan on 100km niin kyl sitä mieluusti kauniin hinnan siitä tankista maksaa


    Montakos vania on myynnissä jossa 100+100L tankitus? Aina joskus muutaman päivän jossain
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vanien tankeista tuli mieleen että rajatankkaajaa hyödyttä vaan noi lailliset tankit, monessa ollut isoja enemmän tai vähemmän itse tehtyjä.

    Fordeista helpoiten löytyy tuplat.
     
  16. 3964

    3964 3rd gear

    Huvittaa ja välillä voi...taakin tuo tekstareiden laitto.
    Olen myynyt reilusti suomen halvinta käyttistä ja eräskin (ostaja)kandidaatti on laittanut n.50 textaria viimeiseen vuorokauteen kysellen milloin mitäkin tyyliin onhan auto moitteeton(totta kai virheetön 26v vanha käyttö auto
    on)lopetin vastaamisen n.10 viestin jälkeen
     
  17. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    No en sitte ookkaan ainut,laitoin halvan projektiauton myyntiin nettivaraosaan ja joku hermanni on laittanu 47 teksiviestiä. Kaikkiin oon vastannu asiallisesti vaikka välillä alkoi vituttamaan. Ompa tuota itekkin tullut asioitua spostilla ja tekstareillakin kun oon jotain ollut ostamassa.
     
  18. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead



    Oon kuullut tarinaa, et ois ollu kaks tankkinen vani isommilla optioilla ja olisi kuulemma koura jo ollut katossa kun pelastivat prässistä

    Mulla käsitys, et silloin ois päälle 170L bensaa laillisesti rajan yli

    Nytkin sellasella ois menekkiä, jossei olisi niin kateellinen paikkakunta, parhaimmat kuulemma polttanu "kauppiaita" kun ovat itelleen viisumin saaneet :odroll: (kainuulainen kateus jos siitä on toiselle haittaa on sen pakko itseä hyödyttää)

    Olikohan et naapurissa bensa litra oikeeta bensaa taitaa olla alle 80c tai vähemmän ja kun ruplan kurssi vielä on alhaalla, niin ois mukavat harraste rahat jos vaikka 1,20 litrasta saa niin 50c voitolla sen 100l kun myy jää vielä itelle ajelemiseenkin tavaraa :poff:


    Sit vielä edittiä, ite en trokaa enkä aio trokata 8)
     
  19. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Taitaa noi ylihinnan huutajat olla niitä ketkä ei saa itte tavaroitaan kaupaksi tai ei ole kärsivällisyyttä myydä niitä päivää kauempaa. Olen ostanut noita "arvottomia" autoja mitä en myyjän mukaan saa koskaan myytyä, arvo on nolla, parempia saa ilmaseksi yms. ja silti joku on aina tullut ja ostanut vaikka tavara olis ollut miten paskaa tahansa ja auto läpimätä rytöläjä. Ja ihan tietosia ovat olleet ostoksensa huonoudesta, olen sen tuonut ilmi jos on oikeasti epämäärästä tavaraa ettei tule niitä jälkipuheita.
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joku "ihmeellinen" ostaja munkin passatin haki. Yllärinä juuri tankin koon takia.
     

Kerro tästä muillekin!