ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. Karpov

    Karpov Gearhead

    Mulle tuli kans huonosuomitekstareita. Viikko meni ja nyt vaihto auto omistajaa. Venäläinen nainen oli ostaja, tuli bussilla reilu 200km ja auto lähti samantien konttorin pihasta kohti petroskoita, siellä kuulemma paja missä korjataan.

    Eka kerta kun tällänen sattu ihan ite omalle kohalle.
     
  2. JavelinAMX

    JavelinAMX 1st gear

    Kauan sitten mulla oli nätti Skoda 130 Rapid.
    Jossain stadissa ajellessa mut pysäytti nätti ja kalliin näköinen venakko minkkiturkissa ja korkkareissa.
    Kysyi hoonolla suomella, että myynkö auton!
    Pikaisen päässälaskun jälkeen kehitin hinnan, jolla sen lupasin myydä.
    Likka pyysi koeajolle, ajo oli hieman epävarman oloista, mutta tyttö oli tyytyväinen, haki rahat automaatista, ajeltiin meille, tehtiin paperit, pistin tallista kaiken autoon kuuluvan kyytiin, käteltiin ja likka sanoi ajelevansa suoraan Pietariin.
     
  3. jarona

    jarona Gearhead

    Täälläpäin kulkee huomattavan paljon muurmanskilaisia...
    Pitää lidlin parkkipaikalla päivystää josko joku tuon
    Subarun ostais ja saa sillä rahalla itelle Corveten... :D
     
  4. -rautis-

    -rautis- Gearhead

    Varmaan kyllä potentiaalisin jenkkiauton ostaja tollanen 50v nuori mies,nuorianuoria ei niin kiinnosta jenkit.Etelän ruisingeissa männä vuosina pannu merkille et tyypillisin harrastaja about 50v nuori. :odroll:
     
  5. Bighouse

    Bighouse 2nd gear

    Joihtuneeko siitä, että kolmisenkymmentä vuotta sitten jenkkien osuus muihin kylillä pörrääviin autoihin oli suuri. Kaikilla halukkailla ei kylläkään ollut silloin taloudellisia mahdollisuuksia niitä hankkia, Nyt 50v on hyvinkin ostovoimainen ryhmä ja ostaa sellaista mistä silloin haaveili, että joskus sitten.....nyt on se joskus. Seuraavaksihan joku lapioi pari metriä multaa päälle...........Ainakin ennen sitä kannattaa ajatukset toteuttaa.
     
  6. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    Ei taida 90- luvun alku/keskivaiheen jälkeen tainnut tulla maahamme mitään kunnollisia amerikanautoja uutenaan. Vanhojakaan ei enää saa tonnilla, ja ne mitä saa on paskoja. Muutenkin noissa halvimmissa (farmarit ja delttat) on kaikissa ne samat suomiviritykset mitkä täytyy käydä läpi ja korjata+säätää ennen kun koko autolla voi edes ympäri vuoden ajaa. Eli kukaan sellainen kuka haluaisi vain ajaa, ei tollasta autoa voi ostaa. Vaikka kaikki OD:n farmaristit pääsisi autoillaan 10-11l/100km kulutuksiin, on se monella ollut pitkän säätämisen, mittaamisen ja korjaamisen takana. Todennäkösempää on se, että se farmari veisi sen 18l/100km jos noita säätöjä ei olisi tehty ja ei lähtisi talvella käymään kun ryypyt puuttuu.


    Muutenkin noi amerikkalaiset henkilöautot ollut kohtuu isossa alennustilassa koko 90-luvun lopun ja 2000-luvun. Maailman standardi tekee eurooppalaisen kokosia etuvetoautoja V6 koneella (CTS), Ruotsin Trollhättänissä Saab 9-5- autoa oman merkkinsä alla (BLS), Kompaktiautoja neloskoneella (ATS). Chrysler tekee sebrongejä ja neoneja. Chevroletilla on amerikkalaisia arvoja edustamassa Matiz yms. muut corollat jotka ei jätä yhtään jenkkimiestä kylmäksi.

    Nyt kun katsotaan maailmaa nuoren silmin: Miksi ostaisin/unelmoisin Sebringin kun voisin ostaa jonkun euroopplaisien mikä on joka tavalla parempi samalla rahalla? Sama pätee myös Cadillacciin ja vähän kaikkiin. Miksi ostaisin jonkun korean chevyn kun voin ostaa tojotan? Yksinkertaisesti ei ole olemassa amerikkalaista autoa joka peittoisi eurooppalaista enää yhtään missään. Ennen niissä oli iso V8 kone, takaveto, suuri koko, pehmeät penkit ja pehmeä alusta. Jo nämä erottivat jenkit muista. Nyt niissä ei ole mitään mitä eurooppalaiset eivät tarjoaisi. Kaikissa on samat mitä eurooppalaisissa mutta huonompana.
     
  7. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Järjellä ajateltuna kyllä, mutta silti vaihdoin alkukeväästä Audi A4 turbon Sebringiin enkä voisi olla tyytyväisempi. Kyse on vain siitä mihin on valmis tyytymään. Uuden Ladan omistaja on aivan varmasti tyytyväinen hankintaansa, samoin uuden Dacian. Minä olen tyytyväinen kieli poskella rakennettuun detroitin muoviin. 8)
     
  8. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    Koitin vaan sitä tuoda ilmi että chevrolet esimerkiksi on vielä 80-luvulla pystynyt kilpailemaan eurooppalaisten kanssa. Caprice ei häpeä 5 bemaria eikä päinvastoin, eikä häpeä vieläkään muussa kun hinnassa. E34 bemareita saa ihan kohtuullisia tonnilla. Montako kohtuullista capricea saa samaan hintaan? Kohtuu kuntosten sedan capriceiden hinnalla saa jo 7 sarjalaisia bemareita joka taas kilpailee isojen cadillaccien kanssa.

    Tämä varmaan selittää sen miksi nuoret ei kauheesti noilla amerikkalaisilla aja.
     
  9. Jokeri

    Jokeri Gearhead

    Niin ja se caprice ei oo kuitenkaan 68 charger tai 71 challenger, hemillä. Ja mikään sen vähempi ei tule kysymykseenkään.
     
  10. JavelinAMX

    JavelinAMX 1st gear

    Mennäänkö (taas) vähän sivuun aiheesta...
     
  11. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    Ei tule ei jos kunnollisten Capriceiden hinnat on sillä tasolla ettei sellasta ole järkeä ostaa. Miksi ostaisin tonnilla turatun ja lauletun capricen kun saan sillä turaamattoman e34 bemarin.

    Sama ysäri fleetwoodeissa. Miksi joku normi autokuski ostaisi sellasen kymppitonnilla kun seiskabemaria saa huippumalleja puoleen hintaan?

    Tän jenkkien "ylihinnan" vuoksi ne alkaa olemaan sen pienen jenkkiautopiirin autoja jotka on sitä mieltä että on amerikan rautaa ja romurautaa. Uusia amerikan autoilijoita tietysti tulee koko ajan, mutta väitän että parinkymmenen vuoden päästä piirit on huomattavasti pienemmät mitä nykyään jos kaikkijatkuu ennallaan. Ei nuorilla ole nykyäänkään minkään näköstä kosketusta ollut uusiin amerikan autoihin lapsuudessa, esim itse en muista että amerikkalaisia autoja olisi mun lapsuudessa enää edes mainostettu missään (-98 vuodelta muistan tapahtumia, joitain yksittäisiä -97 vuodelta).
     
  12. Karpov

    Karpov Gearhead

    On kovissa hinnoissa yksi hyvä puoli. Ei niitä pilata niin helposti.

    Tonnin pitkäkatto helppo potkia ja ryypätä tärviölle. Bemareissa ja muissakin toki onnistuu sama.


    7 sarjan bmw taas on auto joka ottaa veronsa myös oston jälkeen eli edullinen ostohinta on vasta alkua...
     
  13. jariha

    jariha Gearhead

     
  14. 1purehell

    1purehell Gearhead

    Alle 5000€:lla saa Suomessa sijaitsevia, kuosissaan olevia 59 coupe Cadillaceja. Nopeat elävät ja kuorivat kermat päältä.
     
  15. kapa

    kapa 3rd gear

    ^ mulle saa tarjota :D
     
  16. Pertti K

    Pertti K Gearhead

  17. 1320

    1320 Gearhead

    No siksi että sillä Capricella kehtaisi liikkua kylillä. Jollain tuollaisella Biltema Motor Works - muovikuulalla nyt ei kehtaisi ajaa metriäkään... :lol:


    Ei vaan onhan se totta, ettei kovinkaan moni nuorisosta ajele kunnollisilla autoilla syystä tai toisesta. Mutta täytyy silti sanoa, että lähes kaikki kaverit jotka ovat mun kyydissä olleet, joko sitten käyttöauton eli '87 Chevy Vanin tai tuon Impalan kyydissä, niin ovat olleet ehdottomasti sitä mieltä että hienoja pelejä ja että tällaisilla ajelisi mielellään. Eli kyllä aika usealla sitä kiinnostusta kumminkin löytyy vanhempaa USA-kalustoa kohtaan, vaikka itse he ajelisivatkin jollain itäautoilla eikä sitä mahdollisuutta hankkia Jenkkiä oliskaan.

    Terveisin '96 syntynyt kundi, joka ei ole ajanut metriäkään muilla kuin Chevyillä ajokortin saamisen jälkeen. :wink:
     
  18. Bowtie

    Bowtie Gearhead

    Kyydissä kehtaa kumminkin istua...? :lol:

    Jos multa kysytään, niin tommonen e34 kyllä pesee aika monessa asiassa Capricen tms. massatuotantojenkin, ainakin 80-luvun GM-tuotteet on ihan käsittämättömän huonolaatuista kuraa, kokoonpanon laatu on melkoisen synkkä. Silti, harrastekohteeks katselen ennemmin sitä 80-luvun B-bodyä. Sit taas, jos käyttöautosta on kyse, se BMW vie varmaan eteenpäin vähemmällä remontilla...
     
  19. 1320

    1320 Gearhead

    Tummien takalasien taakse onneksi näy että kuka siellä istuu. :lol: (Ainoa kerta kun olen ollut BMW:n kyydissä). :eek:
     
  20. caprice305

    caprice305 Gearhead

    Yhden e34 ja capricen omistaneena ei ole vaikea päättää kumpaan suuntaan kallistuu :D ja miks ei capricessa olis ryyppyä? Vai vertaatko jonkun rikkomaa capricea pakka uuteen bemariin? Mulla itsellä ei ainakaan ole ikinä ollut ongelmia chevyjen ja talvien kanssa? Ja meinasitko että ne capricet vie kunnossa ollessaan sen 18l ja porukka vaan on säätäny ne niin laihalle, että pääsee 10l ja kone vielä kestää sen? Ps. Ei ne e34 aivan pienellä kulje nekään. Eikä todellakaan 700 sarjan bemarit.
     

Kerro tästä muillekin!