ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Hyvähän se on että tuotteelle keksitään useampia käyttötapoja.
     
  2. jariha

    jariha Double Gearhead

    oonko ihme ostaja kun en suostu mennä irrottamaan konetta josta ei oo mitään varmuutta? en myöskään tarvihe muutakun ehjän alakerran/lohkon, ni pitäs itte mennä purkaan kansi eka pois? myyjä sano et ei hän niitä irrottele? minä sanoin etten mää sillon niit ostele ni löi luurin korvaan:D
     
  3. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Toi on niin tätä päivää, totuttaudu siihen... Enemmän ja enemmän tulee tapahtumaan, kun ihmiset ei vaan enää osaa kohteliasta puhelinkäyttäytymistä:(:(
     
  4. pas2

    pas2 Gearhead

    Noo olisko myyjä purkaillut joskus moottorin ja "ostaja" ei ole saapunut.
     
  5. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Tuohan irroitus on ihan neuvotelu ja hinnoitelu kysymys. Minä hinnoittelisin sille tasolle, että ostaja irroittaa. Jos ei kelpaa ostaja on hyvä ja jatkaa etsimistään löytääkseen mieleisensä.
     
    pas2 tykkää tästä.
  6. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Niin tai maksaa sitten siitä irrotuksesta. Ja tarvittaessa etukäteen niin ei haittaa vaikka jää saapumattakin.
     
    pas2 tykkää tästä.
  7. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Eli jariha;n ois pitäny purkaa kone irti tälle myyjälle ja vielä ostaa se lohko/alakerta
     
  8. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Sulata ja vala itelles niistä rikkinäisistä jo edes yks ehjä. :D
     
  9. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Jos hinta on oikee niin joo. Hintaa tästä en tiiä, mutta kyllä itekkin jos ois joku paska pihas hinnottelisin sen niin et ostaja saa ite hoitaa purkamisen. Itekin oon aikoinaan käyny ostamassa yhen mosan tälleen, purin ite, sain halvalla, enkä nähny siinä mitään ihmeellistä..
     
  10. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    muistaakseni se oli alta vitosen per kpl, kumpikin laatu, pari vuotta takaperin. Kyseessä oli sellaiset lavat jotka olivat saaneet ainakin muutaman vesisateen ja ehkä luntakin niskaansa ja vähän likaisia jne, muttei varsinaisesti rikki tai lahoja. Ihan puhtaista lavaoista maksetaan sitten enemmän. Ja tämä oli firmassa jossa niitä tuli, siis lavoja, haitaksi asti pihaan pinoon, ja vielä siten että joku tuli pienellä kuormurilla, lastas täyteen, ilmoitti määrän ja häipyi
     
  11. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Oon itellekkin monesti purkanut palikkaa omaan tarpeeseen, mutta en tiää lähtisinkö purkamaan toiselle konetta jolla ei ehkä tee mitään ja vielä jos sillä lohko/alakerralla on valmiiksi irti olevan ehjän hinta

    Sekin pitää ottaa huomioon että ilmeisesti kyseessä oli vaan lohko+alakerran liikkuvat eli kannet ja muut jää myyjälle valmiiksi irti purettuna
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Hinnat saa olla kyllä tosi matalat jos itse ostaja joutuu purkamaan. Varsinkin purkubisneksessä se unohtuu usein. Vaikka menis kuinka tunteja niin ei se vanha voi olla kalliimpi kuin uusi...


    Koneitakin kun saa irrallaan ihan jees hintoihin.
     
  13. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei kaikkia koneita vaan saa... Edes no-jees hintoihin!
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    No ei kaikkia mutta aattelin että kukaan ei mitään hemejä tai muita vedä sekaan.

    Euro ja japsikoneita helposti 500-1000€ toki ei nyt mitään 2010 malleja. Jenkkipuolella 500-2000€ 305-350 aksella, joskus jopa isolohko. Vai?
     
  15. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Jaa, en mä kylläkään mitään hi-po -koneita ajatellut, tarkoitin että Jeepin 2.5 -neloskonetta (87-00) ei löydy mistään edes rahalla vai onkos jossain tarjolla?? Enpäs ole pitkään aikaan löytänyt yhtään myytävää/ostettavaa...
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ehkä se on vaan palvelus kaikille? :D Jeeppiä kun sai tiedät kyllä, ihan moottorillakin :D
     
    Norri tykkää tästä.
  17. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ahaa, minkäslaisia MOOTTOREITA 87-95 Wrangleriin sitten sai??
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    242cid ja 258cid?
     
  19. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    No eihän noi oo moottoreita. Itse otit puheeksi Hemit ja muita, kuutonen tuskin on moottori, useimpien mielestä!!

    Ja jos tommosessa -92 YJ:ssä on alunperin ollut rivinelonen, hemmetin vaikeaa laittaa siihen MOOTTORIA!!! Edes kuutoskonetta, sitäkin mietittiin tarvitsijan kanssa. 258:n tilalle (siis 87-90) olen laittanut 242:sen, sekin on melko iso projekti, että saa sen toimimaan ja pidettyä kilvissä.... Kyllä se onnistuu, mutta ei semmoista kannata korjaamolla rakentaa, tulee tosi kallis tekniikan vaihto, halvemmalla pääsee, kun ostaa tehtaalla tehdyn vastaavan, kun sellainen tarvitaan kumminkin elintenluovuttajaksi, kun vanhasta ei sovi mikään, paitsi runko/kori/akselit, kaikki muu menee vaihtoon... If You know what I mean!!
     
  20. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Mikäs nois oli isoin kone? Paikallisen NatsiSiwan pihast meinaan lähti kasin lotkotuksen saattelemana moinen... Vai saakos 258:n tilalle kasin pudottaa keulille.
     

Kerro tästä muillekin!