ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    No se 258 -kuutonen eli 4.2:nen (->90, sitten oli suurin 4.0 H.O.)... Semmoisia on pari tehty kasilla täällä, mutta ei oo helppoo heti kun pitäis saada auton omat sähköt toimimaan GM:n moottorissa ja tiedoilla... Tosin jos ei oo niin väliä, niin onnistuuhan se... Kaiken pystyy yhdistämään...

    Mutta pointti olikin siinä, että kun ei ole kaikkia moottoreita tyrkyllä ja jos asiakas haluaa hajonneen koneen tilalle samanlaisen, niin ei niitä niin vaan löydy, vaikka yleisiä GM Crate -moottoreita saa helposti ja ei oo hinnan kiroissa....
     
  2. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Osui töissä erikoinen ostaja vastaan puhelimitse. Kyseli hintaa parin vuoden ikäisen Ducaton hiukkasloukulle. Onhan se kallis pönttö, vähän yli 3 tonnia mutta onko se minun (varaosamyyjä) vikani??
    Kerroin hinnan asiakkaalle, tähän hän vastasi "ootko sä ihan selvinpäin siellä"?
    Pienen hiljaisen hetken aikana mielessä vilahti parikin hyvää vastausta, mutta ei oikein passaa työaikana alkaa takaisin vittuilemaan.

    Piti ihan tarkistaa kuka tämä mystinen soittaja oli kun ei nimeäänkään osannut puhelimessa sanoa. On muuten helvetin pitkät jonot huoltoon jos kyseinen herra sattuu vielä joskus soittamaan :D
     
    Herje ja Norri tykkäävät tästä.
  3. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Tottakai se on aina myyjän vika, omaan taskuus laitat rahat etkä maksa tukkurille latiakaan ;););) Asiakkaat luulee että ne hiutaleet ilmestyy myyjälle ihan ilmatteeks, vaikka välillä kate on 3% ja sillä ei kyllä kannata tehdä kauppaa yhtään...
     
  4. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    Myin jotain lasten vanhoja pleikkaripelejä, yleensä vastaan tuntemattomiin numeroihin ihan että Haloo,
    Soittaja: halojaa
    Minä: halojaa halojaa
    S: morosulolipelejämyynnissäonksehjiätoimiikovarmastikulkeekopostissatännevoikotullahakemaan...
    M: niin ensinnäkin kuka siellä soittaa
    S: no ensinnäkin täällä on ..., kukas siellä on.
    Sitten luovutin.
     
  5. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Mitäs minä olen tehnyt kun tuntuu minullekin olevan aina 1,5 kk jono? Jos nyt oikeassa liikkeessä olen.
     
    päivystäjä tykkää tästä.
  6. itarumaa

    itarumaa 1st gear

    Minä olin ihmeellinen ostaja. Lähetin viestiä useammasta autosta nettiauton kautta ja kysyin perustietoja, sen jälkeen viestitettiin sähköpostilla. Kävin ekaa autoa katsomassa 200km päässä, en ostanut kun maalipinta ei ollut riittävän hyvä, sen sijaan soitin toiselle myyjälle (ensimmäistä kertaa) ja kävin samana iltana ostamassa auton häneltä, taas 200km päästä ekasta autosta. Lisäksi mulla on vielä prepaid liittymä, onneksi se toinen myyjä viitti vastata niin ostin 5500 euron auton siltä.

    Tuon toisen auton oli mun kaveri käynyt jo aikaisemmin tsekkaamassa, joka auttoi kyllä asiassa, mutta minä itse olin ollut vain mailitse yhteyksissä.

    Minua huvittaa ajatus siitä, että pitäs aina soittaa, jos tsekkaan yhtä aikaa 3-4 autoa niin en kyllä jaksa erikseen jokaiselle soittaa ja sitten kun soitan tästä kirotusta prepaid liittymästä, niin tiedä sitten viittiikö myyjä edes vastata.
     
  7. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    On se kumma ku pitää postikuluista vinkua. Puotin kuitenki. Onhan noita vaatteita yritetty pitkään myydä. Menivätpähän käyttöön eikä kierrätyskeskukseen.
     
  8. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Minua huvittaa ajatus siitä, että pitäs aina soittaa
    ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
    Minä haluan vain soittoja kun myyn jotain, voin karsia unelmoijat heti pois. Toimii hyvin, tavara vaihtuu ilman penpalleja ja bullshittia.

    Toisaalta ymmärrän, että emailit, textarit ja twitterit ym ovat nykyaikaa, ja ainoa oikea monille.
     
  9. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    ny oli ihmeellinen ostaja, vajaa ah tuote myynnis ja tehtii jo kaupat.
     
  10. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Jos tosiaan samasta firmasta puhutaan niin olet varmaankin olosuhteiden uhri. Puolet asentajista kesälomalla ja koko Keski-Suomi haluaisi huollattaa laitteensa kuukauden sisällä...
     
  11. pas2

    pas2 Gearhead

    Noo "pätkästä pakoputkea" 18 000Mk (3000€) on aikasta rasvainen summa. Ihme rahamiehiä on jos ei kaikki ihmettele ja hauko happea tollasesta.
     
  12. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Ei tuu sit mieleen miksi varastetaan trukki ja kipataan autokaupan mersut kyljelleen ja viedään vaan noi dpf;ät
     
  13. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    No eikai se siltikään varaosamyyjän vika ole? Älkää ostako niitä ducatoja niin selviää vähemmällä.

    Sitä vaan ihmettelen miksi pari vuotiaaseen pitää jo hiukkasloukkua vaihtaa
     
    Karpov tykkää tästä.
  14. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Sama miksi tutun 100k ajettuun passattiin kaksoismassavauhtipyörä
    Kyyllä diesel taajamassa vääntää vitosellakin

    Joo mutta 2massapyörä ei kestä ja loukulle menee mustaa härmää, niin se ei välttämättä oikeen jaksa puhdistua
     
  15. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Mää ihmettelen kans.Toisissa autoissa kestää 10-15 vuotta
    ongelmitta ,300-500tkm.Ja hinnat satasista reiluun tonniin!
    Kyl Ducatokauppa hyvin vetää välistä!Kaiken järkevin tohon hintaan koko vitun pönttö poistaa,tai ainakin sisäkalut.Tosin vaatii varmaan ohjainboksiin tiettyjä muutoksia.;)
     
  16. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

  17. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    :D:D:D!Aika hyvä,pikkaset hirnahduksetkin tuli!
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Miksei totakin tekis kunnolla ja heittäis öljymähmät heh.

    Ja toimii varmasti suurimmalle osaa auton myyjistä jotka mitään mistään tiedä.
     
  19. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Tuota öljyjäynää on ihmissuku harrastanu vissiin niin kauan kun öljyä ja pirssejä on ollu olemassa...

    Yhdellä takavuosien työkaverilla oli uudehko auto koeajolla koko päivän, tuli sillä duuniin levee hymy naamallaan notta hän ostaa ny sitte tän. Pari työkaveria keksi kaataa öljyä auton alle ruokatunnilla ja näytti muina miehinä ettet sä tätä voi ostaa, täähän vuotaa ku seula! Noh kaupat jäi syntymättä.

    Sama työkaveri meni toisteki halpaan, tällä kertaa ukot pisti kiviä kokeiluauton pölärien sisälle ruokatunnilla. Seuraavana päivänä kaveri kerto tohkeissaan notta hyvä kun oli koko päivän auto koeajolla, jo kotimatkalla töistä rupes kolajamaan siihen malliin että vei suoraan takasi myyjälle!

    Mä opin paljo autoista ja ennen kaikkea toisista ihmisistä tossa duunipaikassa... :D
     
    pas2, mikkis83, Saetkae ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Varaosamyyjän vikahan se on, osathan tulee tehtaalta ilmasiks rahtivapaasti ja myyjä itse hinnoittelee aina osan :D Näin se monien mielestä taitaa mennä, tässäkin tapauksessa vaan valitettavasti hinnasto tulee tehtaalta.

    Yhtään dpf:ää ei ole Ducatoihin tarvinnut vielä vaihtaa, olettaisin että asiakas oli jollain Motonetin mokkulalla lukenut koodeja ja arvuutteli että pönttö on rikki, mutta ei päästy niin pitkälle asian selvityksessä kun puhelu päättyi...
     

Kerro tästä muillekin!