ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Porin alueella taitaa olla ainakin kaksi, voi olla enempikin. Lupa pitää tietenkin kysyä ennenkuin menee ulkoautoista osia perkaamaan.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Palsta ainakin moinen. Sieltä sai lumiharjan kaveriksi kun kunnon hangessa tarvoin ja putsasin kolme 740 volvoa siihen kuntoon, että sain pellin auki. Tiskillä kun ei "muistettu" mikä niistä oli kaasari ja mikä ruisku. Lopulta irrotin kaasarin solenoidin ja tiskille. 20€ ilkes vielä saatana pyytää. Jäi ostamatta. Aikaakin tärvelty helvetisti.


    Itse purkaen pitää hinnan olla ihan muu.
     
  3. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Hain samasta kohteesta aikoinaan Volvoihini joitain sisustan muovirämmäleitä joiden hinta oli siellä joitain kymperoja kun taas Palinin Volvo-liikkeessä samat rekkulat ainakin kymmenen kertaa kalliimpia jos viitsivät edes tilata.
    Sama nyt kesällä kun autoni irroitettava koukku ei irronnut ja murhasin sen kymmeneen eri palaseen, sain Palstalta uudenveroisen koukun muutamalla kympillä kun uusi olisi maksanut ainakin sata tuhatta euroa.
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Voi olla, että todellisuus saapunut sinnekin. Omasta käynnistä 5v
     
  5. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Joo eiköhän se ole varminta käskeä itse myymään taiteensa ja tulemaan sitten sen 25k kanssa kaupoille.
     
    pas2 tykkää tästä.
  6. chevyjussi

    chevyjussi 2nd gear

    Pakkasessa asiakas purkaisi noista nyky muovikipoista sitä omaa osaansa irti niin siinä ympärillä olevista osista olisi kiinnikkeet ym. rikottu ja niitä osia ei ostaisi kukaan.
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    En kyllä menis vanhaa jenkkimuoviakaan kehumaan nimimerkillä riks raks poks
     
  8. pas2

    pas2 Gearhead

    Näin oli esim. Transitin startin kanssa.
     
  9. pas2

    pas2 Gearhead

    Kusipää ostaja mun mielestä. Tarjonnut pariin autoon about tuplalla auton pyynnistä arvolla tauluja. Myis ne saatana puoleen hintaan ja ostais käteisellä. Ei mulla sen sankarin taiteeseen ole luottoa JOS EI SILLÄ ITSELLÄKÄÄN!
     
  10. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Taitaa olla melkoinen pensselisetä.
     
  11. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Mulle on tarjonnut useamman kerran vaihdossa autoa ja tauluja. Kerran sillä olikin ihan mielenkiintoinen vaihturi, mutta mun hitauden takia oli edellispäivänä vaihtanut sen pois.

    Joskus myös tarjoutui maalaamaan mun yhdestä harrasteautosta taulun osamaksuna. Sekin hieman kiinnosti, mutta en muista miksi se juttu jäi vaiheeseen.
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Hieman kiinnosti :rotfl:
     
  13. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

  14. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Heh, unelmien täyttymykset; Herald avoauto ja etuveto Caddy...
     
  15. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Tää Caddy on myös tuttu sen takia, koska en suostunut myymään takaveto Coupe De Villeä halvalla, niin ostajaehdokas kehui ostaneensa muun. Lähetti kuvia ennen ja jälkeen.
    Eikä siinä mitään, kyllä mä Cadillaceista jaksan keskustella. Ehkä oli hieniompi kun alkuperäinen. Ehkä ei. Erilainen ainakin.
     
  16. virta

    virta Gearhead

    Joskus on niitä ostajia joita hieman tai ohuesti kiinnostaa,mutta ei ne ostohommat juurikaan etene,,,
     
  17. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Oli tässä taannoin aika ihmeellinen lampun ostaja. Mulla oli Torissa kattolamppu myynnissä. Laittoin viestiä kaveri samalta paikkakunnalta että hän ottaa sen jos vielä on, kävi ilmi että asuu 1,5 km päässä. Että "Jos oot tulossa kylille vaikka kaupoille niin tehdään treffit". Aattelin että joku autoton virhee hoidattaa kuljetuksensa muilla. Kaikki 10 e lampulla hintaa niin aattelin että antaa olla, pari viikkoa taisi olla hiljaiseloa.

    No olin kumminkin menossa seurakuntatalolle äänestämään niin ilmoittelin että tulossa ollaan. Ukko alkaa selostaa ajo-ohjeita heille! Asui 100 m päässä srk-talolta. Minä että eikun 5 min päästä olen siinä srk parkkipaikalla lamppu mukana. Nissan Kaskailla siihen kurvasi :rotfl: No se täytyy todeta positiivisena seikkana että ei kumminkaan tinkinyt siitä 10:stä.
     
    mikkis83 tykkää tästä.
  18. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Mulla on tommonen mielenkiintoinen kauppa menossa jossa myin käteen jääneen halvan veneen eteenpäin nurkista. Siis tämmönen muutaman satasen käytetty vanha soutari.
    Veneen tultua pihaan pesin sen ja putsasin, vaihtelin vanerit ja muuta pikkufiksiä, otin sisälle lämpimään nosturille ja räpsein kuvat ilmoitukseen jossa kerroin missä kunnossa paatti on.
    Kohtuullinen pyynti päälle jolla saan omat työtunnit katettua ja laitoin vielä että ilmainen kuljetus kotipihaan tähän kunnan alueelle.
    No eka viesti tulee noin 70 km päästä toisesta kunnasta ja tinkaa noin sata euroa(joka tässä hintaluokassa on melkein puolet koko pyyntihinnasta) ja pitäisi kärrätä siihen rahaan kotipihaan jonnekin Mouhijärven maisemiin. Vastaan typerään tarjoukseen jotain ympäripyöreää kun samalla tulee uusi viesti paikalliselta mieheltä joka kyselee laveasti samat asiat mitä olen jo ilmoitukseen laittanut. Haluaa kuitenkin lopulta ostaa veneen heti joten lyödään kauppa kiinni muutaman puhelun päätteeksi. Suostun myös kauppoja jouduttaakseni kuljettamaan veneen ostajan mökille vähän naapurikunnan alueelle noin 50km päähän. Ehdotuksestani ostaja tarkastaa veneen ennen rahaliikennettä.
    Tästä menee sitten parisen viikkoa kunnes kiireinen bisnesmies saa yhden oharin jälkeen soviteltua itsensä paikanpäälle, no minä taas en ole paikalla silloin mutta olen nostanut veneen taas sisään lämpimään nosturille jotta sitä voi tarkastella. Poikani esittelee veneen ja raati tarkastelee tätä parin satasen ruuhea tarkasti ja lopulta tekee ostopäätöksen.
    Pari puhelua ja mies tallettaa sovitusti rahat tilille ja minä luulen että pääsen veneestä eroon, laitan sen kärryn päälle lähtökuoppiin, minulle annetaan numero johon soittaa jotta saan kuljetettua ostajan sukulaisen kanssa veneen suvun mökille.
    Yritän kolmisen viikkoa soittaa silloin tällöin numeroon mutta saan joko luurin korvaan ja "soitan kohta takaisin"-viestin tai sitten numeroon ei vastata ollenkaan. Numeron omistaja on paikallinen liikemies. Ostajasta ei taasen kuulu mitään.
    Joulua ennen lopetan soittelun ja ajattelen että osaavat ehkä itse ottaa yhteyttä kun heille sopii.
    Vene odottaa kyytiään kärryn päällä.
    Ostan venerahoilla itselleni uuden automaattihitsausmaskin ja kolme siksaria Sandelssia.
    Jännittävää nähdä mitä ensi vuonna tapahtuu, unohtavatko ostaneensa koko veneen...:):):)
     
    Muokattu: 25.12.2018
    pas2, mikkis83, Saetkae ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. 240163

    240163 Gearhead


    Juu jossain määrin sama juttu meillä. Asiakkaat tuppaa tontille, kun varastot on omassa pihassa. Kun sitten asiakkaita työnpuitteissa näkee. Sanovat, että käytiin teidänpihassa. Oltas tarvittu sitä ja sitä, mutta ei siellä ketään ollu. Äänensäävy on sellanen, että tulee olo, että anteeksipyyntöäkö ne odottaa. Kun ei kukaan tuu Esim Sunnuntai iltana antaa tavaraa. Pihassa on normaalia enemmän autoja, kun noita harrastepelejä on kertyny ym. Tullaan kyselee akkuja ja romurautaa... Mutta toi meitin laumanvartiakoira on palvellu ne kyselijät.
     
  20. 240163

    240163 Gearhead


    EIköhän toi yleisin vika kuitenkin ole ventiiliohjurinkumit jos öljyä tarttee noin ahkeraan lisätä. Kumit keskimäärin muutamankympin. Venakopantiivisteet saman verran. Työaika riippuen aktiivisuudesta alle kahdeksantuntii. Tunnit menee harrastuksen piikkiin. Ainakin mulla... :)
     

Kerro tästä muillekin!