ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Eikös ne parane kuin viini vanhetessaan ne renkaat kun kumi kovenee niin ne ei kulukaan niin nopeasti.

    Saksassa taitaa olla syynissä että jos on liian vanhat renkaat niin on käyttökiellossa. Yks yrittäjä toi aikoinaan näitä ja sitten käyttämättömiä vararenkaita 4 sarjana. Ostin siltä monta sarjaa myyntiautoihin ja olivat asiakkaat oikein tyytyväisiä kun saivat oikein miseliinit tai muut merkkirenkaat eikä mitään ”paskoja”.

    Vesiliirtoon en o joutunut ku kaks kertaa. Uudet continentalit volkkarissa ja uudet bf goodrichit dodge vanissa. ”Paskoilla” käytetyillä en ikinä, vielä.

    Minusta on olemassa oikein ihmistyyppi joka joutuu hankaluuksiin millä vaan renkailla, autolla ym ym. Sitten on selviytyjiä jotka pärijää yleensä aina jotenkin.
     
    Norri, mukko, viikinki75 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    On se kyllä silleen että jos tietää että on huono(hko)t renkaat alla niin virhemarginaalia tulee kasvatettua reilusti. Että jos ei muiden aiheuttamia ylläreitä tule, niin voi olla jopa turvallisempaa liikennöintiä kuin hyvillä renkailla pienemmillä marginaaleilla. Mutta niitähän tuppaa aina joskus tulemaan, niin sitten ne renkaiden ominaisuudet punnitaan.
     
    mikaa7146 tykkää tästä.
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mulla pikapissa ihan suht mordernilla kuviolla olevat bf hyvärikkaat missä uraa tosi hyvin. Vesikelillä auto menee kuin laakereilla. En tiiä onko ne uutena olleet millaset mutta ihme jos näin huonot.
     
    mikaa7146 tykkää tästä.
  4. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Pistin IV golffin osina torille myytäväksi.
    Ensimmäisen 5 minuuntin aikana 5 puhelua, joista jokainen alkoi kysymyksellä mikä kone?
    Kaikki ois halunneet ostaa katalysaattorin.
     
    Gary Grand ja Pertti K tykkäävät tästä.
  5. Zejk1

    Zejk1 3rd gear

    Menekkikampetta nuo katalysaattorit, huomattu :)...itsellä oli myynnissä wanha kaasari foordi osina ja ullatus ullatus, haitarisaappaisiin pukeutunut lajitoveri soitti ja kysyi katalysaattoria....oli pakko sanoa vaan että katsoppa auton ikää ja mieti olisiko sen ikäisessä edes sitä .....
    Myynnissä myös pari madallussarjaa pilkkahintaan torissa ja toissapäivänä bensalenkkari soitti ja lupasi tulla eilen hakemaan varmasti. Arvatkaapa onko näkynyt ? Mikä on tämänpäivän ajatusmaailma ihmisillä ? Miksi pitää soittaa edes jos ei tarkoituskaan hakea ? Ns. yhdet puheet tyyppejä harvassa enään
     
    mikkis83, Gary Grand, miguelo ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Vielä nuista kumeista. Aikoinaan kun tuli haettua uusia autoja siirtokilvillä toisilta paikkakunnilta tai lapioitua lumivuoren alta niitä näkyviin ja vietyä milloin mihinkin varusteluun niin huomasin että ne tuliuudet kesärenkaat pitää yllättävän hyvin talvella. Varsinkin jos pakkasta enemmän kuin pari astetta.

    Paitövei, eikönää niitä katalisaattoreita ole nussittu yöllä auton altakin myyntitarkoituksessa? Romuakutkin jossain vaiheessa hävis yöaikaan jos lojui vähänkään lähempänä autotietä. Tuskin ne hevosmiehetkään niitä kyselee ihan pelkästään maailman pelastamis tarkoituksessa.
     
    Norri ja mukko tykkäävät tästä.
  7. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Meilläpäin oli yks suomen kreikkalainen laittanu facen osto ja myynti-palstalle ilmoituksen, jossa "noudetaan romuautot, akut ja katalysaattorit. Tehdään myös piha ja sisustussuunnittelua." :confused:

    Lindemanin suunnittelema piha ja sisustus... o_O
     
    Norri, mikkis83, mikaa7146 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Meilläpäin tekivät joo sisustussuunnittelua, vessan ovessa reikä että näkee telkkua katsoa, makuuhuoneessa hevonen kun ei oltu tallia kustannettu.
     
    Norri, mikaa7146, HRTP ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Omituinen ostaja vai myyjä, tiedä nyt taas kumpi on... torissa mulla camaro myynnissä, joku jantteri kysyy onko mulla camaron ovea?
    No onhan mulla ovi, tossa camarossa. Tingin oven hinnan valmiiksi, sen hinta on nyt syystarjouksella 900 euroa alle pyyntihinnan, mutta koko auto tulee kaupan päälle.
    Tuskin vastaa, tuskin saadaan ovesta kaupat tehtyä.
     
    Pertti K ja jariha tykkäävät tästä.
  10. bathory

    bathory Gearhead

    No kylläpä oli ihmeellinen ostaja kun kuvitteli sulla osia olevan.
     
  11. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Oli jotenkin tutunoloinen nimi kyllä, muttei kaikkia voi muistaa.. osuko?
    On mulla osiakin toki joo vaikka mitä, omat ilmoitukset niille. Ei nyt tollasta irto-ovea, mutta jotain muuta kyllä. Tolla ilmoituksella myyn tota autoa. Sen voi laittaa ajoon tai varaosiksi, seuraava omistaja saa päättää sen oven kohtalon.
    Eikä kyllä ollut eka kerta kun tulee vastaavanlainen kysymys, mikä toisaalta ei liity myytävään tuotteeseen tai tavallaan liittyy. Mutta hauska kysymys nyt, hymähdin.
     
  12. bathory

    bathory Gearhead

    En ollut minä. Mutta eipä tuo nyt niin ihmeellinen kysymys ollut siltä oventaevijalta :D
     
  13. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    100% handcrafted by Feija Lindeman
     
    miguelo ja Karpov tykkäävät tästä.
  14. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    [​IMG]

    Laitoin pari vuotta meidän perhettä palvelleen tilaihmeen toriin. Leimassa oleva, kaksilla renkailla varustettu ilmastoitu auto joka juuri huollettukin.

    Aattelin jo että tämä tarjoaja on joku pelle mutta taitaakin olla sellanen kuuluisa tosiostaja kun ihan rahaakin löytyy :D
     
    Norri, Sierra, miguelo ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. bathory

    bathory Gearhead

    Itse kun jotain autoja myynyt kanssa niin oppinut sen, että 99% prosenttia tarjoajista ei kuitenkaan paikalle tule. Tästä topikista päätellen moni muukin tän huomannut.

    Mulla oli viime viikolla yksi peli myynnissä jossa oli suht edullinen pyynti. En muista edes enää tarkkaan mutta alle 600e. Tuli viestiä, että tarjoan sen ja sen verran ja huomenna hakemaan yms. Päätin, että vastaan kaikille myöntävästi. No, eihän niitä näkynyt, niitä ostajia, niin uskalsi sanoa myöntävästi. Sitten eräs tarjosi 200e ja haku parin päivän päästä. Sehän sitten tulikin paikalle. Pakkohan se oli sille sitten siihen hintaan myydä :D

    Sen jälkeen tuli ehti tulla vielä yksi satasen tarjous, mutta onneksi siihen ei tarvinnut suostua siinä vaiheessa enää.
     
    Sierra, Gary Grand, mikkis83 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  16. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Joo, harmi vaan että enää ei oikein jaksa ottaa ketään ostajaa tosissaan kun 99,9% on näitä ämpyilijöitä.

    Kesällä yritin myydä Taunusta. Tuli aamulla 7 aikaan viesti:

    "tiukka hinta taunukselle"

    Vastasin: "Voi siitä muutaman satasen paikan päällä tinkiä"

    Ostaja: "En minä tässä iässä enää lähde jyväskylästä paikan päälle tinkimään".

    Minä: "No sitten ei kyllä tule kauppojakaan".

    Ostaja: "Onko 2500€ liian vähän?"

    Minä: "Ei ole, tule hakemaan".

    Tässä vaiheessa meni ostajalla paskat housuun eikä kuulunut enää mitään. :rotfl:

    Yks ainoo järkevä tarjous tuli autosta ja se olis ollu vaihto Vauxhalliin. Terveisiä siis Vauxhall miehille. Olette se 0,1% järkevistä ostajista.
     
    wilburi, Pertti K, miguelo ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. Zejk1

    Zejk1 3rd gear

    Toisaalta ihan kiva jos aikaa on viestitellä näiden "ostajien" kanssa. Jokuaika sitten oli minulla uudet saabin takalevyt jouten kun olin tilannut väärät ja jäi palauttamatta. Pyynti oli huikeat 20e. Viestittely alkoi että minkä merkkiset ? Sitten lupaili hakea viikonloppuna kun ajelee täälläpäin. Viimeinen viesti tuli että päätyikin jäähdytettyihin levyihin kun ajelee paljon saksassa kovilla nopeuksilla. Mietin vain että miten ja millaiset jäähdytetyt levyt on saanut saabbiin normilevyjen tilalle ? Sinänsä ihme että laittoi viestin kuitenkin
     
    isalmela tykkää tästä.
  18. Zejk1

    Zejk1 3rd gear

    Toinen tapaus hiljattain oli tälläinen . Myin hyvää Peugeotin skootteria hintaan 400e. Kas, tuli tekstari jossa vaan oli reippaasti että "saat skootterista 200e" . Vastasin vain että " tiedän , varmasti saankin "........
     
    Jooli, Pertti K, bathory ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    Mulla oli myynnissä Atlas Copcon ruuvikompressori, eilen siitä tuli
    useita soittoja ja tää viimeinen soittaja olikin ens alkuun vitsiniekka ja mielessäni jo kelailin että, ei perkele, Sergio sedällä on nyt kyllä lääkitys kohdillaan. Mä tarvisin sen kompuran tänään, vieläkö se on jos lähden hakemaa? Tulen viideltä paikalle. Joo, on ja taas mietin perkele, se on takimmaisessa nurkassa kaiken sälän ja runsauden sarven kaltaisen sekasorron alla. Kello tuli viisi, sitten kuusi, puoli seitsemän... romut pitkin pihaa ja näkymä kuin Aleppossa. Pistin viestin ja vastaus tuli että, menee 15min... Tilasin vielä sähkärin kytkemään voimavirtapistokkeen, kokeiltiin toiminnot ja hyvin toimi. Ukko sano että, nosta kyytiin, maksan heti. Muut ostattelijat oli näitä ihmeellisiä kyselijöitä. Hyvät jutut oli ukolla vielä kauppojen jälkeenkin.
     
    Pertti K ja wilburi tykkäävät tästä.
  20. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Sen verran sanon. Että löytyy tosi ostajia. Viestittelijöistäkin......

    Itse bongasin nettiautosta ilman hintaa olevan mieleisen auton. Veikkasin hintaa kalliimmaksi. Enkä heti tohtinut kysyä. Jäi kuitenkin vaivaamaan se hinta ja rohkeasti kysyin s.postissa hinnan. Sieltä tuli hinta. Oli alhaisempi kun veikkasin. Mutta kuitenkin pikkusen liikaa mulle. Rohkaisin itseäni ja laitoin viestinä tarjouksen mikä olisi varas maksaa ja ostan jos sillä rahalla lähtee....

    No tuli viesti ja hyväksyi tarjouksen. Sitten soitin ja laitoin rahat tilille ja bussilla paikan päälle. Ja auto vaihtoi omistajaa.


    Ja tämän lisäksi olen jokusen auton ostanut ihan viestiä laitellen.
     
    onoff road, ari vw, sleepercooler ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!