ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Näin tekisin itsekin vastaavassa tilanteessa.
     
  2. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Taitaa olla 12kk se aika, niin kauaa en kyllä tuota hylsyä pihassa katsele..
    Yritin just taas soitella "ostajalle" jos palauttaisin rahat ja möisin jollekin toiselle/laittaisin paaliin, mutta vaikea asettaa mitään aikarajaakaan kun puhelin on kiinni niin ei saa viestiä perille :mad:
     
  3. Lintzi

    Lintzi 3rd gear

    "Hinaisin tuon raadon vaikka johonkin kaupan parkkikselle, mutta kun ensin pitäisi saada luovariin nimi ettei ala meitille mitään sakkoja/laskuja tulla, ei tuota tosta pihasta oikeen mihinkään saa."

    Laita postissa sille luovari ja palautuskirjekuori postimerkkeineen, sit jos se viel tulee sulle täytettynä, sittehän sen voi parkkeerata mihin lystää, ei oo sun onkelma... :wink:
     
  4. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Katsotaanpa, tää homma saattaa edistyä. Ostaja soitti juuri ja ilmoitti myyneensä auton, ja se ostaja tulee tänään hakemaan auton.
    Vähän aikaa piti miettiä että hetkones, mutta juu, kauppamiehiä tämä ostaja, auto on tosiaan jo myyty eteenpäin.
    Vielä kun näkis että joku sen noutaa :lol:
     
  5. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Myin jokunen vuosi sitten dampperin huutonetissä,muistaakseni kympillä,ostaja maksoi välittömästi rahat tilille ja ilmoitti että noutaa kun on käyntiä täällä päin.Olen vuosien saatossa lähettänyt sähköpostia dampperista,aina on vastannut ja kertonut noutavansa,tuolla se on edelleen varastossa odottamassa ja odottakoon ,eihän tuo paljon vie tilaa.Mutta jos joku tunnistaa dampperinsa voi noutaa,sähköpostiosoite meni bittitaivaaseen koneen hajotessa.
     
  6. coistinen

    coistinen Gearhead

    Oma riisikippo nettiautossa myytävänä, markkinavoimat soittaa 600 km päästä juttelee ja kyselee aikansa ja sanoo että tullaan katsomaan. Tunnin päästä soi puhelin uudelleen että kohta ollaan pihassa, oli laittanut lähellä asuvan tuttavansa tutkimaan ja koeajamaan auton.
    Seuraavaksi tulee ehdotus että lähdetkö näyttämään hänelle itselleen autoa 600 km päähän, lupaa ostaa jos on sitä mitä on luvattu.
    Joo, laita 500e tililleni etumaksua niin ajan sinne ja hyvitän sen viissataa kauppahinnassa jos autosta tulee kaupat, jos ei tule kauppoja raha ja auto jäävät minulle.
    Viisisataa ilmestyy tilille, perjantaiksi ½-pekkanen töistä 600 km ajoa Vaalaan nimet papereihin ja rahat 5000e käteistä taskuun.
    Tässä vaiheessa minusta tulee ihmeellinen myyjä, pyydän yllättäen auton ostajalta kyytiä sadan kilsan päähän yhdelle huoltsikalle että pääsen takaisin ihmisten ilmoille, saan kyydin maksan gasot.
    Käännän takkini ja yhtäkkiä olenkin ihmeellinen ostaja, olin sopinut ostavani kalajoelta moottoripyörän joten ehdotin ajoissa pyörän myyjälle että tulisi hakemaan minut yhdeltä huoltsikalta :D Prätkän myyjä hakee ja kuskaa kotiinsa, suorilla pikainen koeajo pärrällä.
    Rahat vaihtaa taas omistajaa, nimet paperiin.
    Kysyn myyjältä että missä kalajoella voisi yöpyä, myyjä tarjoaa luksus paritalonsa tyhjillään olevaa kalustettua puoliskoa siivouskulujen (50e) hinnalla yöksi.
    Reilun vuorokauden mittainen seikkailu päättyy seuraavana päivänä kun ajelen rätkällä 450 km kotiin.
     
  7. kj

    kj 2nd gear

    Costi on wuosisadan ihmeellisin myyjä-ostaja!!!
    10+ arvoinen suoritus!!! 8)
     
  8. fe390

    fe390 Gearhead

    Hieno suoritus, taidat olla ammattikoordinaattori.
     
  9. Qjet

    Qjet 1st gear

    Heh...saitko ensin tingittyä 50e pyörän hinnasta pois vai pudottiko myyjä itse sen ja sitten hankki sen takaisin...?? Hieno logistinen reissu...Ite "onnistuisin pitämään" myynnissä olevan, ostamaan lisää ja persaukisena nukkumaan kuusen juurella.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Neljä viestiä tullu jo samasta prepaidista. Ensimmäinen jo lokakuun lopulla, itspäivänä ja tänään.

    Uhosi hakevansa viikko sitten auton tiistaina (eilen). Yllätys kun ei kuulunut, vastasinkin jo silloin että heheh katotaan sitten tiistaina.

    Tänään vielä kysyttiin onko auto vielä, vastasin juu. Ei ole kuulunut mitään.



    Samaten eilen joku soitti kai kaverinsa puolesta ja oli kiinnostunut ehkä tulemaan kaverinsa kanssa katsomaan mutta palaisi tod näk asiaan.


    Perkele itelle kun ei tulis mieleenkään soittaa jos ei ole aikeita tulla heti katsomaan tai edes yrittää autoa varata. Tuollaisia turhanpäiväsiä puheluita ja viestejä riittää missä ei edes kauheasti mitään lupailla.


    En myy autoa enää enne joulua kun ei ole siinä legendaarisessa pakkomyynnissä (miksi mä toimivaa leimallista parin sadan rutkua väkisin tyrkytän pelleille) kun itseasiassa on toinen auto taloudessa ja kahdella vielä autolle tarve.


    Seuraavaksi saatana liitin ihmeellisiin myyjiin. Pidän ihan piruuttani vielä hetken myynnissä ja sanon jokaiselle kyselijälle että juu auto löytyy kyllä.

    Myydä sitä ei tosin.
     
  11. toivaja

    toivaja Gearhead

    Mulla on taas toi Mec projekti myynnissä.
    Jotkut on sen puhelimessa ostaneet jo vuosia sitten(viimeisin puolivuotta sitten) mutta rahoja ei ikinä ole näkynyt, ei kyllä kyseisiä ostajiakaan.
    Toiset tinkii ja vaatii tuoda projektia puleenväliin suomea näytille (juu varmaan tuon).
    Kolmannet haukkuu ettei ole tarkoituskaan myydä, no en varmana 10% pyyntihinnasta.

    Pikkuhiljaa tulee olo jota kukaan harrastaja ei ymmärrä, mutta vuodesta -86 saakka minulla ollut kori, pari runkoa ja muuta peltiosaa menee kohta sulattoon ja pisteosat kuten kromit yms myyn Ebayssä.

    Voisin epäillä että näin saan jopa enempi kuin tuon reilun tonnin jota nyt pyydän läjästä.
     
  12. FoCoMo

    FoCoMo 1st gear

    Älä nyt ota tätä vittuiluna mutta puhelinnumero ilmoituksessa on poikaa, kaikki ei halua ruveta kirjeenvaihtoon ja puhelin on kuitenkin nopein ja vaivattomin tapa kommunikoida. Siksi toisekseen kaikki harrastajat ei edes tiedä että tämmönen saitti on olemassa, vaikka se toisille on itsestäänselvyys, puhumattakaan pussi-housuista jotkaa kiertää tiesikan kaukaa...
     
  13. Kurko

    Kurko Double Gearhead

  14. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Kauhean kärsimättömiä ootte :rotfl: mulla lojuu tontilla 7-8 vuotta? sitten myyty purettu, 1800-luvun hirsikehikko. Kieltämättä käynyt mielessä että eiköhän tuon jo myydäkin voisi seuraavalle. Ostaja maksoikin sentään jossain tonnin pyörteissä muistaakseni tuosta.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    50 eurolla eskortti ollut nyt myynnissä. Leima just loppu, täysin kokonainen ja satasen kytkin + purkaamolta just haettu 5v loota muunmuassa, kone kolkuttaa.

    Se tunne kun sähköpostiin tullut tarjous että otanko puhelimen vaihdossa...
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

  17. pas2

    pas2 Gearhead

    Äläs ny, mä vaihdoin kolmensadan kuplan läppäriin. Nosta hintaa!
     
  18. nixon

    nixon 3rd gear

    Oli ilmestyny ostetaan-lappu tohon dodgeen, emmä sitä haluu myydä. :x
     
  19. vesaku

    vesaku 3rd gear

    Laitoin auton viikko sitten maanantaina myyntiin, ostaja tuli torstaina ja koeajoi tutki potki katseli, hyväksi kehui ,paras tähän mennessä koeajetuista (oli kuulemma kolmas vani testattavana) läksi kysymään vaimoltaan voiko ostaa...mies oli jo kuudenkymmenen???? Ei ollu akka vissiinkään antanut lupaa ostaa!!

    Että tämmöstä taas!!!!

    Jouluja vaan kaikille!!!
     
  20. Crash_

    Crash_ 3rd gear


    Mä taas saan kiittää kans jotakin emäntää ettei antannu lupaa ostaa autoa :D Saatii se meille. Ukko syynäs auton läpi ja mä löin rahat tiskii. (kaipa me ollaa taas niit ihmeellisii ostajia ku soitettii,mentii ajallaa kattoo ja käteisel ilman vaihdokkia)

    Hyvä joulum no todellakin :lol: Kiitos Pete´s Garage
     

Kerro tästä muillekin!