ikimurhemme turbiinilukko

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja fsvaasam, 22.5.2006.

  1. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Nimim. kohta palaa hihat (lue hihnat)
    Eli -90 vani D + th700. Lukko soutelee 80-100 aluella iha omiaan, mittasin tps:n oli risa. Uudella potikalla tilanne vain paheni, epäilykseni osui pyörintänop.anturiin joka oli halki, vaihdoin toisen käytetyn, hillintyi mutta ei poistunut. Voiko vss olla rikki, cruise kuitenkin toimii moitteetta??? Mittasin myös jarrupoljinanturin joita löysin tosin 2 kpl, se johon tulee letku oli ainakin OK. Toiseen en päässyt käsiksi, mikä se on??? Rupeaa aikakin olemaan kortilla, pitäisi perjantaina lähteä kohti veteliä kilpuri koukun nokassa... on sentään iso jäähy nokalla onneksi... Kiitos kaikille tietäjille, tää on pätevä tomaattiloota foorumi. T;Sami
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Melkein kannattais laittaa väliaikaisesti erillisellä katkaisijalla jarrupolkimen kautta 12V sinne toosaan ja tsekata sitten ajan kanssa ne alkuperäiset systeemit toimimaan. Etummainen ulompi "nasta" liittimessä on se josta sähkö menee lootaan!!
     
  3. capriceman

    capriceman Gearhead

  4. ZF

    ZF 1st gear

    Itse lukko on harvoin rikki.
    Vika on yleensä ohjauksessa, eli anturivika tai ECM vika.
    Itse vian löysin yllä olevan kaverin avulla 8)
     
  5. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    No niin, homma etenee, tosin huonosti... Kävin tänään Husson pajalla ja se tökkäsi skannerin liittimeen, aikansa ropattuaan ainoaksi vikakoodiksi löytyi EGR venttiili (muistaakseni nro 36) ja tps-anturin säätö oli hiukan pielessä. potikan max arvo joutokäynnillä on 7% täyskaasusta, mulla oli 8%. Säädin potikkaa pienemmälle mutta tulos jälleen pyöreä 0. Eli lukon seilaus vaan ei ota loppuakseen. Voiko EGR mitenkään sotkea tota turbiinilukkoa??? Entä
    mistähän kannattaa etsiä ECM:n maadotus paikat??? Vaikuttaako vedenlämpöanturi oikeasti lukon toimintaan ja onkohan se sama anturi kun lämpömittarilla??? HUH... rajusti kysymyksiä, välillä harmittaa kun on liian periksiantamaton luonne... Kyllä toi nappi vaihtoehto on ollut mielessä, mutta nyt se ei käy päinsä kun on 160e. anturikin hankittu, kysyin Hussolta jos lähtisin reissuun ilman lukkoa, eli töpseli irti, ei hän ainakaan nähnyt siinä suurtakaan vaaraa. Kiitos linkeistä! Näitä juttuja kun selailee niin ei aina kaikkea heti löydä, kun niitä riittää loputtomiin. T: Sami
     
  6. dustez

    dustez Gearhead

    toi letku on vissiin cruisen systeemeitä...

    mutta mitäs mää teen ku on uus venttiili sie laatikossa ja sinne menee kokeilu johdot napin kautta ja kytketty takuulla oikein ja koitettu että solkku naksuu ja öljy kanava menee tukkoon mutta silti lukko ei mene päälle ???
     
  7. ZF

    ZF 1st gear

    Onko toiminut koskaan sinulla tuo lukko?
    Mahdollisesti voi olla turbiinilukon pinnat sököt, jos paljon maileja takana.
    Onko solenoidin kaikki osat kunnolla laitettu venttiilikoneistoon?
    Turbiinin huulitiivisteet voi vuotaa, pumpun tiiviste voi olla väärin asennettu jos looda on joskus avattu.

    Nuo tuli minulla mieleen ens hätään
    :oops:
     
  8. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Moro taas, aika nihkeesti on tullu vinkkiä, mutta jatketaan juttua. ECM boksia kokeiltiin tänään vastaavalla samanlaisella, mutta ei tulosta edelleenkään. Mittasin A-F välisten nastojen jännitteen ajossa, ja lukko päällä 0,32V ja lukko irti 14V ja rapiat (lataus jännite) ja lukon seilatessa tietysti vaihtuu noiden välillä. Eli joku saatana sitä solkkua ohjaa päin perperiä. mitenkäs MAP-anturi liittyy kuvioon??? jokuhan sitä kuormaa tunnistaa, pahimmat soutamiset esiintyy juuri loivissa ylämäissä ja vasta tuulessa. Taidan laittaa A-F väliin katkaisijan, kuulostaa yksinkertaselta jos se niin pelittää, mutta katkooko silloin jarru sitä??? Laskeskelin tänään että yhdistelmän kokonaispaino kaikkine kamoineen ja ihmisineen on noin 4700kg... wish me luck...
     
  9. capriceman

    capriceman Gearhead

    Moi !

    Laita kytkin A-F nastojen väliin niin turbiini ei tuota niin suurta lämpöhäviötä.
    Oliko sulla ECM boxin numeroa niin selvittelen mistä anturista vika voisi johtua.
     
  10. PauliP

    PauliP 1st gear

    Noista uudemmista dieseleistä en tiedä, mutta eikös se turbiiniakselin kulunut o-rengas oireilisi juuri tuolleen? Eli että lukko ei oikein pysyisi päällä?
     
  11. capriceman

    capriceman Gearhead

    Jos akseli on väljä niin se ei näy jännitteissä.
    Nyt vika on anturitiedoissa eli ECM ohjauksessa 8)
     
  12. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    boksin numero:

    serv.no. 01228812 amzt
    861125 M910205526
     
  13. rrauta

    rrauta 3rd gear

    eihän dieselissä ole MAP-anturia, mutta vaikuttais että TPS antaa vaihtelevaa tietoa jonka mukaan lukko sehlaa edestakaisin.
     
  14. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Palaillaan asiaan... Vetelin reissu heitetty kaikki meni OK, yllättättävän hyvin vani selvisi lähes 5000kg massasta ja 1000km lenkistä, kytkin A-F nastat katkaisijalla yhteen ja menoksi, kulutuskin oli vaivaiset 15l/100km. eli "halvalla" päästiin. Olen itsekkin kyllä ymmärtänyt ettei dieselissä MAPpia olisi, mutta joku hyvin vastaava kapine pellin alta löytyy.(liitin ja alipaine) mikähän lienee... niin ja TPS:n vikaa en enää epäilisi, onhan se uusi ja skannattu...
     
  15. RoseTeddy

    RoseTeddy 1st gear

    ainakin eräissä kulkuneuvoissa (lue:bmw) koneen tarvii olla käyntilämpöinen ennen kuin lukko kytkeytyy. jos omistaa läppärin ja hiukan sorminäppäryyttä niin, piuhat kiinni ja ajon aikana katselee mikä toimii ja mikä ei.
    http://winaldl.joby.se/
     
  16. Viipo

    Viipo 1st gear

    tuossa 2004r:ssä varmaan toimii turbaanilukko samoilla kytkennöillä? Mistäs ihmeestä tuossa -87 Capricessa löytyy se diagnostiikkaliitin? ja mikä se kolmas öljynpaineanturin johto on?
     

Kerro tästä muillekin!