Ilmalämpöpumppu?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Deltapete, 2.11.2011.

  1. urho3

    urho3 Gearhead

    Ihan voin sanoa että ammattikoulusta minunkin luokalta pääsi pois semmosia kavereita jotka ei noita oikein osannut. Sillä ei todellakaan ole merkitystä jossa sulla on esitellä kaikenmaailman turvakortteja ja kursseja jos ei osaa niin ei osaa. Inhimillisiä erehdyksiä sattuu kaikille,siksi työ pitää aina tarkastaa ennen käyttöönottoa.
     
    Jussi289 ja valpas tykkäävät tästä.
  2. T&S

    T&S Gearhead

    Kävin aikanaan paljon aikuiskoulutuskeskuksessa vastaanottamassa ja arvostelemassa sähkövoimatekniikan perus- ja ammattitutkintoja. Valmistuvien taso heittelee todella paljon, välillä oli ammattikoulupohjaa kolmevuotiseksi täydentäviä kavereita jotka hakivat urakointioikeuksia, ihan huippuja joukossa. Joskus taas työvoimapoliittisessa koulutuksessa olevia joiden taso oli tutkinnossa sitä luokkaa että taskulampun paristojen vaihto olisi vaativin suoritus.
     
    Jussi289, urho3, caprice305 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  3. urho3

    urho3 Gearhead

    Päivän paras,kiitos!
     
    palontie tykkää tästä.
  4. Belve67

    Belve67 2nd gear

    Monasti sellaset duunarit jokka ei oikeen pysy kiireessä mukana ja lisäks pidetään peltoreita korvilla radiolla höystettynä, olen huomannut heidän keskittymiskyky työhön on murto osa siitä mitä se pitäisi olla.
     
  5. valpas

    valpas Gearhead

    Löysin Kangasalta vanhan tuttuni (autojutuista), jolla on ilpun asennuspätevyys!
    Nyt sitten vaan Ultimatelta taas pumppua ostamaan!
    Voin muualtakin hankkia, jos hinta/laatu on mulle sopiva.
     
  6. Belve67

    Belve67 2nd gear

    Mikä niis ultimateis on hyvää et kantsis ostaa?
     
  7. T&S

    T&S Gearhead

    Ei ainakaan etumaksua kannata antaa.
     
    cb125twin tykkää tästä.
  8. Belve67

    Belve67 2nd gear

    No mites niitä sitte sais soppelisti.
     
  9. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    En ehkä noin suurta yleistystä tekisi.
     
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mun sukulaisella on tollanen, ei oikeen ole vakuuttanut. Kaikkea ihme bugia koko ajan.
     
  11. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Laitatin viime syksynä Mitsu LN25 Ilmapumppusysteemin talliin,lämmitettäviä kuutioita 230/72neliötä,seinissä ja katossa eristeet,mutta ovissa ei tiivisteitä(3mx3m).
    Täytyy sanoa että idiootti olen ollut kun taistelin tuollaisia vehkeitä vastaan,viime talvena pakkasia kuitenkin piisasi niin sähkölasku oli talven osalta n.200€ enempi kuin ennen pumpun laittoa,täytyy sanoa että on ihme vehje.
    Pyynti 0li 14 astetta mutta 12 astetta pyöri lämpö ja se oli tasainen koko alueella.
     
    Muokattu: 3.8.2018
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Hyviä jo nykyään ovat. Ei ole kauheesti aikaa kun olivat aika avuttomia laitteita vielä.
     
  13. T&S

    T&S Gearhead

  14. valpas

    valpas Gearhead

    Ultimatelta löytyy hinnat. Oma riskinsä noissa on.
    Onko muilta hintoja? Vai onko salaisia? Saa vain kysymällä?
     
  15. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Mitsu oli 1950€ asennettuna
     
  16. valpas

    valpas Gearhead

    Pitääpä katsella sen tiedot.
     
  17. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Niin,silloin mietin että ostanko 400€:n Ultimaten vai jonkun muun,ehkä oli sitte parempi pitkässä juoksussa kun sijoitti hieman enempi,tosin en voi sanoa mitä halvempi pumppu olisi kuluttanut mutta olen kuitenkin tyytyväinen nykytilaan , niin se riittäköön itselle.
     
  18. valpas

    valpas Gearhead

    Vastaavilla arvoilla Ultimate 24 maksaa asennettuna minulle noin puolet tuosta.
    Enkä tarvi noin isoa.
     
  19. valpas

    valpas Gearhead

    Minäkin voisin korjuuttaa tuon noin 3 vuotta vanhan, kun se vinkuu. Mutta saman tien sitten sijoittais korjausrahat uuteen? Ellen sitä nyt itse pane palasiks, ja katso, mitä se on syöny. Tuommonen sillon tällöin esiintyvä kiljunta on vaikee paikallistaa. Tosin puhaltimesta se aiheutuu, mutta mikä pitää sen kiljumisen. Änen taajuus ei muutu puhaltimen pyörimisnopeuden mukaan, vaan on aina sama taajuus, vaikka puhaltimen nopeus olisi mikä tahansa. Joku resonansi herää puhaltimen pyöriessä aina silloin tällöin.
    Pitää vissiin ens viikolla ottaa ainakin suojakuoret pois.
    Muuten se toimii ihan riittävästi minun käyttööni. Eli välttämätöntä tarvetta ei muuten olisi vaihtoon.
     
  20. Belve67

    Belve67 2nd gear

    No ei ehkä valitettavasti kokemus työrintamalta on tälläinen.
     

Kerro tästä muillekin!