Ilmalämpöpumppu?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Deltapete, 2.11.2011.

  1. Ässä.

    Ässä. 3rd gear

    Mitsubishi srk35zj-s pumppu, 165m2 autotallissa. Saiskos jollain konstilla ylläpito lämpötilaa pudotettua vaikka +10c, kun nyt on minimi +18c mitä kaukosäätimestä saa paineltua. Turhaan pitää näin lämpösenä, kun reissuhommissa tulee paljon oltua... Voisikos termaria esim. hämätä jollain konstilla, vai tuleeko sitte jo muita ongelmia..?
     
  2. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    En tiedä onko "oikeaa" keinoa, mutta kikka kolmonen olisi laittaa ajastin, joka antaa virtaa vaikkapa puoli tuntia kerrallaan. Onkos tässä termostaatti kaukosäätimessä vai laitteessa?
     
  3. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Niin ja vielä, jos on iso talli niin pakottaa puhaltimen nopeuden minimiin, niin lämmittää lähinnä sitä ilpon ympäristöä. Sitten kun menee hommiin niin pistää puhallusta isommalle.
     
  4. urho3

    urho3 Gearhead

    Minusta ei kannata ajastimella kikkailla,jäätää herkemmin ulkoyksikön kun yrittää lähteä täpöllä lämmittää. Anna olla vaan sen 18 astetta ja puhallus automaatille,ttuommonen pikkupumppu ei paljon talvessa kuluta.
     
  5. valpas

    valpas Gearhead

    Oon yrittäny tehdä töitä 16 asteessa. Peltihommia on mukava tehdä vaatteet päällä, ja hanskat kädessä. Helkutin moinen hiki on ollu päällä koko päivän, kun on hakannu peltiä. Pitää vissiin pudottaa viiteentoista? Asteen lämpenee päivän aikana, kun pitää (sitä "ikiliikkujan" tapasta) ilmanvaihtoo päällä. En huomannu Pe kattoo sähkölukemia, että näkis mitä Ilpu kuluttaa näillä keleillä viikonloppuna, kun muuta kulua ei oo.
     
  6. valpas

    valpas Gearhead

    Kun nyt vertaa Ultin kanssa kikkailua, pysäyttelyä, ja kosanilla lämpötilan nostoa, niin Mitsulla pystyy samoilla kuluilla pitään jatkuvasti tasaista lämpöö.
     
  7. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Siitä tulikin mieleen toukokuu ja marraskuu ollu suodattimen vaihto kuukaudet mulla, nyt on uudet filtterit arkkumallin ikiliikkujassa.
     
  8. valpas

    valpas Gearhead

    Minä vaihdoin kans Pingviiniini viime viikolla. Pitäs kotona kans vaihtaa....., samalla muuttaa tulo aurikoiselle puolelle.
     
  9. urho3

    urho3 Gearhead

    Veikkaan että kovilla pakkasilla ei jaksa 35 Mitsu pitää 165 M2 tallia 18 asteisena. Mullakin oli välillä 18 mut nyt on 16-17.
     
  10. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Mulla on tallissa termostaatti 10:ssä (vesikiertoinen lattialämpö). Jos jotain tekee niin ei oo liian kylmä, kaljan juontiin kyllä.
     
  11. valpas

    valpas Gearhead

    Sä huhkit vielä enempi kuin minä. Mulla on ongelmana, että teen turhia liikkeitä....... Lyön aina väärään paikkaan ekalla kerralla.:D
     
    Pertti K tykkää tästä.
  12. toyota...

    toyota... Gearhead

    Onko kellään Panasonic cs-cz9ske lämpöpumppua? Ja haluis tarkastaa sisäyksiköstä yhden liitin jutun? Mulla uus pumppu, mutta se ei pelaa, ja sisäyksikössä 2 liitin tyhjä...
    [​IMG]
     
  13. J-peg

    J-peg Gearhead

    Sisä ja ulkoyksikössä pitää mennä samassa järjestyksessä värit 1,2,3 ja maadoitus omaan liittimeen. Noissa Panasonicin pumpussa on 2vuoden asennustakuu ja 4 laitteistolle. Kannattanee soittaa asennusliikkeelle.
     
    Muokattu: 22.12.2018
  14. toyota...

    toyota... Gearhead

    Asentajan kanssa sitä eilen iltapäivällä ihmeteltiin. Ei vasv saanut ketään Panasonickin tietäjää kiinni. Ja taitaa hetki mennä ku on pyhiä yms ny... Ja värit ja numerot täsmää sisällä ja pihalla, mut ku toi kakkonen ei jatku tosta liittimestä? Mun mielestä pitäisi jatkua, ku se on nolla.
     
  15. valpas

    valpas Gearhead

    Minä en sähköstä juuri mitään tiedä, mutta yleensä nolla on sininen, ja suojamaa on keltavihree.
     
  16. J-peg

    J-peg Gearhead

    No onpas kyllä, en huomannutkaan. Muistaakseni toisen merkkistä pumppua kun tutkittiin, siinä oli 1 vaihe, 2 signaali ja 3 nolla. Kysäsin asiaa ja kuulema cz-pumpussa näyttää että ei jatkuisi, mutta jatkuu kuitenki
     
  17. toyota...

    toyota... Gearhead

  18. J-peg

    J-peg Gearhead

  19. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    Näyttäis olevan lämpösulake 2:ssa rimassa, oisko se valkoinen jäänyt kytkemättä

    seuraavalla sivulla näyttäis ulkoyksikön 2:nen olevan nollaan kytketty että ei varmaan pelaa kun nolla puuttuu
     
  20. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Noissa liitinblokeissa voi olla lähtöjä myös näkymättömissä.
     

Kerro tästä muillekin!