ilmastoinnin jälkiasennus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja Anonymous, 21.2.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    eli taitaapa olla aika paskamainen homma? onko kellään kokemusta tollasesta hommasta.. tekis vähä mieli pistää vanhaan pick uppiin ilmastointi.. mitä kaikkia osia siihen itte kompuran ja kennojen ja säätöyksikönlisäks tarvii ja mitä moinen operaattio tulis kustantaan? jos jollain on tietoo ilmastointi hommista niin kertokaa ihmeessä.
     
  2. jirka

    jirka 1st gear

    Hommana ei mitenkään paskamainen mutta työläs. Itse jos asennat ni se ei oo ongelma mutta jos teetät ni sitte maksaa.
    Mä itte en oo ikinä kieltäytynyt asentamasta mutta kun puhutaan vaikka parin päivän purusta ja päivän asennuksesta ja siihen täytöt ja testaus ni usein on juttu jäänyt siihen(ei aina). Komponentteja tarviit kompuran, kuivaimen, lauhduttajan, höyrystimen, termostaatin, letkut ja katkaisijan ni pääset alkuun. 1500-1800€.
    Semiautomaatti joka sis. portaattoman puhallinvastuksen ja lämpöanturan n.500-600€. Sisäkierron saa rakennettua vaikka itse tai purkamalla auton jossa se on.
    Autoissa toi lauhdutin ei oo mikään juttu kuten työkoneissa jossa ei oo tilaa mutta höyrystimen koko ja asennus yleensä autoon missä sitä ei ole ollut on lähes aina ongelma. Usein joutuu poistamaan lämppärin kennon ja vaihtamaan sen ohuempaan. Mut itse kun purat koetaulun ja mitotat tilat niin varmasti joku paikallinen ilmastointihuolto suunnittelee sulle järjestelmän. Siis suunnittelee EI nakkaa sinne mitään hyllyssä nyt sattumalta olevaa tavaraa..
    Jahka noi ilmat saa tohon auton nurkkiin ni itsellä ois kans ajatusta rakentaa täysautomaatti-ilmastointi omaan kiesiin vähän niinku esittelykäyttöön.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    joo tuli tossa mieleen ku asia on pohtinut että mitä jos hankkis vanhan caprise farmarin tai vastaavan ja ottas siitä ilmastoinnin yms sähkö himmelit ku toi rojekti pikuppi on tollanen karsittu malli... vielä... onko kellään tietoo että onko helppo sovittaa caprisen kennoja yms vm85 pick uppiin jossa ei ilmastointii ole ollu? entä kuin toimivia vanhat n. 20v ilmastoinnit on?
     
  4. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Jos puhutaan Chevyn C/K pickupista, niin tehtaalta ilmastoinnilla tulleet mallit eroaa pelkällä lämppärillä tulleista mm. kabiinin tulipellin osalta.
     
  5. sibe70

    sibe70 Gearhead

    on aivan turhaa ruveta suunnitteleen vanhaan pickuppiiin ilmastointia jonkun muiden osista,toivotonta.
    Ainoa keino on jos on intoa ja aikaa niin purkaamolta samanlainen auto jossa on ilmastointi ja se irti ja omaan autoon.
    teen työkseni autojen ilmastointeja ja voin kertoa että kukaan ei rupea kasaamaan toisen auton osista laitetta eikä hommaan osia.
     
  6. sibe70

    sibe70 Gearhead

    niin ja kyllä vanhat jenkkien ilmastoinnit on toimivia. paljon parempia kuin nykyautojen.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    jaas.. mistäs moista pickuppia sit lähtis mettästään??? ei haluais millään hikoilla kesällä!
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    No myy se pick-up ja osta vaikka samanlainen mutta ilmastoinnilla varustettu yksilö. Helpommalla pääset ja todennäköisesti halvemmallakin..
     
  9. jirka

    jirka 1st gear

    Monesti ilmastointilaitteen ja asennuksen hinta on sama ellei enemmän kuin väliraha autoon jossa klima on.
    Se on eri asia jos kyseinen vehkes on niin perkeleen rakas tai erikoinen niin sitten ei auta muuta kuin asentaa. Mutta yleisimmät jälkiasennukset tehdään työkoneisiin, harrasteautoihin(kuten omaan) ja erikoisajoneuvoihin ei niinkään käyttöautoihin.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: jirka 2004-03-28 21:36 ]</font>
     
  10. vw79

    vw79 3rd gear

    mielenkiinoinen aihe ja minullekin ajankohtainen. olen hankkimassa usasta volkkarin kuplaan uutena dealereilla asennettua ilmastointisarjaa. dealereiden asentajille tarkoitetun asennusvihkosen jo sain ihmeteltäväkseni.

    paljon poraltava sopivia reikiä letkujen läpivienneille ja aukkoja kojetaulun etupelteihin ja kojetaulun sisään ilmaputkille jne... sähkökytkennät taasen eivät juuri radioasennusta kummosemmat.

    osia on paljon ja isoja sellaisiakin. painoa kyseinen laitteisto lisää kymmeniä kiloja ja syö osat tavaratilan tilavuudesta.

    ehkä hullua hommata tollanen avoautoon, mutta ajatus moisen lisävarusteen hankinnasta vaivannut mieltä jo vuosia, joten toteutetaan jotta saan mielenrauhan.

    tehdasasenteinen a/c ei ollut koskaan made in germany kuplien kohdalla, vaan vw-tehtaan hyväksymä dealeroptio.
     
  11. DD6

    DD6 Gearhead

    Onko kukaan puuhannut näiden toimittajien kanssa?
    Vintage Air
    Nostalgic Air Parts

    Ilmeisen toimivia vehkeitä. Moottorin tasapainotuksen kanssa joutunee kikkailemaan, jos hihnapyöriä joutuu vaihtamaan?
     
  12. spinneri

    spinneri Gearhead

    Lehtemme asensi Classic Auto Airin valmistaman jälkiasennusilmastoinnin 1. sukupolven Camaroon. Kolmiosainen artikkelisarja julkaistiin numeroissamme 1/2010, 2/2010 ja 4/2010.

    Numeroiden 1/2010 ja 2/2010 painetut versiot ovat loppuunmyytyjä, numeroa 4/2010 sen sijaan löytyy vielä varastosta. Numerot 1/2010 ja 2/2010 ovat nekin vielä saatavilla digiversioina. Mars mars verkkokauppaamme!


    Vinkkejä (virtuaali)pöytään latasi

    Jari Sjöman
    Spinneri Magazine
     
  13. DD6

    DD6 Gearhead

    Tack! :wink:
     
  14. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Ei tarvitse kikkailla. Hihnapyörä vaihtoon ja sillä hyvä.
     
  15. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Osa tietää ja osa on käynytkin TAMPEREEN AUTOKYLMÄ OY:ssa henkilöautojen,harrasteautojen ja linja-autojen sekä raskaan kaluston kylmäkoneiden kans.

    Firman omistaja vaihtui ja nimi muuttui(Lumikko huolto sulautu Tampereen Autokylmä oy:hyn MUTTA JATKAMME YHÄ SAMOISSA HOMMISSA SEKÄ SAMASSA PAIKASSA JA TOIVOTTAVASTI PALVELEMME EDELLEEN HYVIN (ELLEI JOPA PAREMMIN) KAIKKIA !!!!!! HUOM. MYÖS HARRASTEAJONEUVOJEN ILMASTOINTIHOMMAT JO USEIDEN VUOSIEN KOKEMUKSELLA !!!!!!



    UUDET YHTEYSTIEDOT:

    LUMIKKO HUOLTOPALVELUT OY
    POLUNMÄENKATU 49
    33720 TAMPERE
    PUH:0102871302

    TAI MULLE SUORAAN 0102871306/mika.sivenius@lumikko.com
    _________________
    Sibe

    Chevy Fleetline Special DeLuxe 2d -49 383stroker+th350
    Chevy Styleline 4d -52 235+pg
    GMC SIERRA C1500 -92 sbc350 (HA)
    Chevy Cruze -2010(ei jenkki)
     

Kerro tästä muillekin!