Ilmastointi pois

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja GM4WD, 24.2.2006.

  1. GM4WD

    GM4WD 1st gear

    Pitäis heittää tuosta pickupista pois tilaa viemästä nuo toimimattomat ilmastoinnin romut. Pitäiskö se aine käydä poistattamassa sieltä järjestelmästä (jos sielä ny mitään edes on) vai minkälaista myrkkyä sieltä tulee lähteekö henki jos lorahtaa kengille :eek: ??
     
  2. perkele

    perkele Gearhead

    joo sulla alkaa hampaat heilua ja tulee potenssi ongelmia :poff:

    no ei vaiskaan........ :rotfl:
     
  3. GM4WD

    GM4WD 1st gear

    Nuo ominaisuudet jo löytyy että ei pelkoa... :soosoo:
     
  4. GM4WD

    GM4WD 1st gear

    Niin onko sielä kaasua vai nestettä joka kaasuuntuu paineessa? :-?
     
  5. always bb

    always bb Gearhead

    jos se on toimimaton niin siellä ei ole enää ketään kotona
     
  6. rockadee

    rockadee 1st gear

    Tee pien viilto johonki ilmastoinnin putkeen ja kun rupee pihistämään anna olla niin kauan rauhassa kunnes pihinä loppuu,sen jälkee voi ihan reiskasti poikkasta.putkista voi hiukan öljyää valua,mut ei ol mitenkää vaarallist.
     
  7. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Pikkasen fysiikkaa eli kaasu nesteytyy paineessa ei toisinpäin. Siellä on todennäköisesti jämä R-12. Aine pitää poistaa oikeaoppisesti imemällä se loppu talteenottopumpulla paineastiaan ja toimittamalla Riihimäelle. Aine ei tapa. eli kokeile siitä "huoltonipasta" löytyy putkesta tai pisarapöntöstä tai jostain. sellainen ruuvattava korkki pois ja alta löytyy samanlainen venttiili kuin auton renkaassa. Paina siitä ja jos suhajaa käy kylmäliikkeessä poistattamassa kylmäaineet pois jos ei suhise jutska on tyhjä ja varovasti putket poikki, vaikka en ymmärrä miksi. Toimiva kuuleri kesällä on kuin olisi saanut taivaspaikan maanpäällä.

    Kumma kuinka täällä käsketään päästämään kylmäaineet taivaalle vaikka niistä on säädetty tiukat hävitysmääräykset joita meidän ammattilaisten pitää noudattaa! Siinä asennusluvat lähtee jos päästelee aineet taivaantuuliin ja ainakin omastamielestä kannattaa suojella itseään ja tulevia sukupolvia jos kerta se on mahdollista. Ei se aine vaaratonta ole!! Varsinkin nämä uudemmat jotka ovat otsooni ystävällisiä ovat karsinokeenejä eli syöpää aiheuttavia. Että sillai..
     
  8. GM4WD

    GM4WD 1st gear


    Juu onhan se mukava, työkoneista löytyy. Mutta eipä sitä tuossa autossa ole tullut erityisemmin kaivattua edes viime kesän 2 vk helteillä. Ja kun siihen pitäis varmaan kompura uusia (€€€€€ :mad: ) kun kytkin rikki ja ollut vuosia käyttämättä, niin ei oikein huvita. Ketuttaa vain ne roinat koneen ympärillä kun ovat aina tiellä kun jotain pitäis ruuvailla.

    Vai monellakohan erkillä mahtais tulla kuntoon? Ja pysyykö tuon ikäisessä vehkeessä enää kylmäaineet sisällä?
     
  9. etna

    etna 1st gear

    Nii ja tohon jos järjestelmässä on paine ni se on 22bar joten varovasti ettei satu juhaa leukaan :soosoo:
     
  10. etna

    etna 1st gear

    Joten mietmi-3 ohje on ainoa oikea.
     
  11. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Mistä etna olet keksinyt tuon paineen? R-12 paineen stratekiset pisteet on.
    -29,8C = 0Bar
    +37C = 8Bar =lauhtumisen normaali paine
    Se 22Bar olis jotain 80C ????
    22 Bar Voisi olla 410 lauhdutuspaine?

    GM4WD Pistä esim Sibelle yv:tä, tietää paremmin noista autokuulerien hinnoista. Itse teen raskaampaa kylmää
     
  12. rrauta

    rrauta 3rd gear

    ja sit näiden aineiden kanssa ei kannata tupakkia poltella, ei ne syty, mut kovassa lämmössä tekee myrkkykaasuja.

    ja miks hel... pitää ne letkut puukolla katkoa, siellä on liittimet mistä ne letkut saa auki, sit vaan tulpataan kaikki reiät kiinni ja jos joskus haluaa kylmää niin palikat kasaan ja aineet sisään.

    on vaan käsittääkseni aika kalliita letkuja.

    olisko se 22bar järjestelmän ylipaineventtiilin paine vai olisko r-22 järjestelmän?
     

Kerro tästä muillekin!