Ilmastointikompuran kytkin ja termarin vaihtoa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja nuc-64, 14.8.2014.

  1. nuc-64

    nuc-64 3rd gear

    Termari pitäis tohon moparin 413:n vaihtaa, mutta toiseen termarikopan kiinnityspulteista ei pääse käsiksi, muuten kuin ilmastoinnin kompuran irroittamalla. Kompurassa on aineet sisällä, mutta uskoisin letkujen riittävän härpäkkeen siirtoon pois tieltä. Kahta kompuran kiinnityspulteista taas ei saa auki irrottamatta kytkintä kompuran edestä. Kytkimessä on keskellä yksi pultti, aukeeko se noin helposti, vai leviääkö se kytkin tuusan nuuskaksi pihaan ja kehä jää paikalleen haitaksi. Niin ja hyviä vinkkejä otetaan vastaan termarikopan pulttien irroittamiseksi. Toista pulttia koitin avata lenkillä, minkä varteen kiepautin jatkoksi toisen, avaimet vaan myötää ja pultti ei inahdakaan :cry:
     
  2. TAi

    TAi 3rd gear

    Jos kyseessä on Mopar PN 3512711 -tyyppinen kompura, niin kannattaa ottaa se irti kannakkeineen. Kytkimen irrottaminen vaatii erikoisulosvetäjän keskipultin poiston jälkeen.
     
  3. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Kytkin lähtee irti kun irroitat akselin päässä olevan pultin. Sitten kierrät kytkimeen 5/8"-11x2,5" pultin. Kiristät pulttia ja kädellä tuet samalla kytkintä.
    Ei vaadi erikoistyökaluja.
     
  4. TAi

    TAi 3rd gear

    Niinpähän tuo onkin, kun tarkemmin korjausopasta lukee. Ite irrotin kannakkeista, kun ei ollut tuollaista 5/8" pulttia.
     

Kerro tästä muillekin!