Ilmastoiti ei toimi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja jani.tahvo, 13.5.2003.

  1. jani.tahvo

    jani.tahvo 1st gear

    Laitoin viime kesänä kylmä aineet sisälle ja pari viikkoa ilmastointi toimi. Mutta ilmeisesti se vuotaa jostain ne ulos. Miten selvittäisi vuodon? Autossa on tupla ilmastointi. Magneetti venttiili toimii.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: jani.tahvo 2003-05-13 23:18 ]</font>
     
  2. makke

    makke 1st gear

    Hyvä ja kunnollinen ilmastointilafka olis täytön yhteydessä painanut sisään väriaineen.
    Sillä näkis sit vuotokohdat UV-valon kanssa.
    Toinen konsti on piippari, mut ne on kovasti herkkiä ja välillä tuntuu, et ne alkaa naksuttamaan millon sattuu.
    Typellä voi myös testata.

    Kumpi kylmäaine R134A vaiko R12?

    Ja mitä tarkoitat tuplailmastoinnilla? Siis onko autossa kaksi höyrystyntä vaiko mitä?

    Kai ne sit vaihto kuivaimen täytön yhteydessä myös?
     
  3. makke

    makke 1st gear

    Tarkoitat varmaan kompressorin magneettikytkin?
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    joissain vaneissa (gm) on takaosassa ,takaoven päällä toinen höyrystin la painelinjassa magneettiventtiili
     
  5. jani.tahvo

    jani.tahvo 1st gear

    Ei vaihtanut kuivainta. Missä se on ja pitääkö se vaihtaa aina jos aineet on vähissä. Letkut ei ole ollut irti.
     
  6. M.H.

    M.H. 3rd gear

    Onkohan Jyväskylän seudulla mitään pajaa, jossa ymmärretään ilmastoinnin päälle? Luultavasti vähän uutta osaa, ei täyttö riitä. Aina kun yrittää kytkeä päälle, niin kyrvähtää sulake...
     
  7. -riku-

    -riku- 1st gear

    Jyväs-Jää, kysäiseppä sieltä. Tää nyt on mutu-tietoa, mutta muistaakseni Mattilan Ville touhuaa tuolla. Ettei nyt olis peräti sen firma? Pitäis omakin viedä.
     
  8. M.H.

    M.H. 3rd gear

    Kävin viime kesänä Jyväs-Jäällä. Ainakin silloin sanottiin että tekevät lähinnä täyttöjä. Mittasivat kuitenkin järjestelmän, on kuulemma tiivis. Mutta ei vaan toimi. Ehkä kompura sökönä. "Kaverin kaveri" tekee näitä työkseen Helsingissä jossain puljussa, mutta siitä on niin paljon vaivaa viedä auto sinne, kun ei satu olemaan muuta asiaa. Ei välttämättä ole säästöä vaikka lupas että hinnasta voi neuvotella. Oon päättänyt että kuntoon hinnalla millä hyvänsä, kerran härvelit on kiinni. Täytynee vielä kuulostella.
     
  9. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Minulla ei kovin hyviä kokemusksia ole Jyväs-Jäästä, mutta sekin riippuu paljon, kuka sattuu homaa tekemään. Caminon ilmastointia täytettäessä jäi kerran öljyt lisäämättä ja läheltä piti ettei kompura mennyt sen takia.

    Viime kesänä yritin Mattilan Villen kanssa asioida suoraan, mutta Vile oli niin kiireinen, että asia ei kauheasti edennyt.

    Suolahdessa on Kylmähuolto Hyppönen (tjsp), ei ehkä paras vaihtoehto sekään, mutta mielestäni hiukan parempi kuin Jyväs-Jään tyypit keskimäärin - ja kalliimpi.
     
  10. jirka

    jirka 1st gear

    Tuntuu että kaikki kellä täällä on tai on ollut ongelmia ilmastoinnin kanssa ovat turvautuneet johon kylmäkaappilafkaan!
    Jos autonne ilmastointi on HUOLLETTU pitäis sen toimia pitempään kun yhden suven. Menkää siis paikalliseen autosähköön niillä rupee oleen laitteet. Ja tosta vanhasta R-12 aineen vaihdosta R-134a aineeseen niin pelkillä esteriöljyillä, nestesäiliöllä ja muutamalla o-renkaalla hommasta selviää suht edullisesti (250-300€) riippuen kuivaimesta.
     

Kerro tästä muillekin!