Tuli ostettua kaverin kanssa pikku talvi projekti ja olisin kyselly kokemuksia/yleis tietoa kk autosta koska Itelle eka jenkki niin tietäis mihin alkanu.. leimassa on ja 89 vuodesta Suomessa siisti kuntoinen muutenki Eli auto on impala 2d ht ss 64 283 tai 305 en tähän hätään tiedä paremmin ku reissussa huudettiin..
Onko vin numeron alku 41447xxxxxxxx? Jos on niin kyseessä on aito SS Impala...... jos jotain muuta niin se on feikattu ss malliksi. Mikä on rekkarinumero, voi olla tuttukin auto....
Onnittelut hankinnasta!! Samanlaisen 27 vuotta omistaneena tiedän ettei SS ole huono valinta. Pitää taatusti arvonsa.
NXF-97... ei vaikuta äkkiseltään tutulta. X-runko letukat on hienoja autoja, mulla on ollut niitä vissiin kuusi..... ...osien puolesta ne on helppoja, niitä on saatavilla kyllä, uustuotanto osissa on kyllä usein laadussa sanomista, NOS ja hyviä käytettyjäkin löytyy... vaikka ruotsiraggarithan näitä hakkaa p#skaksi ihan urakalla. Pari luonteen piirrettä x-runkoisista: - ohjaus ei ole mikään maailman paras; tehostetussa on niitä välyksen mahdollisuuksia paljon: paranee kun vaihtaa joko uudemman tehostetun simpukan ja myös uudella kontrolliventtiilillä tarkkuus paranee... ja muutenkin ymmärtääkseni tuollainen ohjaus missä raidetankosysteemit on akselilinjan etupuolella ei olisi geometrialtaan paras??? - kaksiosainen kardaani: edellisten seppien jäljiltä etu- ja takakardaani voi olla väärässä vaiheessa ja siksi täristää, kannakelaakeri ja varsinkin sen kumiosa ei ole yleensä pitkäikäinen; vahvistettujakin löytyy, jos jousitusta on laskettu niin usein vaivana on kiihdytyksessä tärinää vaikka kaikki kumityynyt ja kulmat on varmasti kohdallaan - pakoputkistoille on melko vähän tilaa ja vaimentimet ei oikein sovi muualle kuin alkuperäisille paikoilleen, Marteliukselta olen laittanut kolmeen x-runkoiseen putkiston; istuu aika hyvin eikä vaadi hitsaamista ( voihan tehdä motonetin käyristäkin jos hitsaamisesta tykkää..), helpommalla selviää jos päättää putket takapyörien eteen ( minusta ei hyvä...) - www.chevytalk.com ja www.348-409.com löytyy hyvin tietoa ja juttua noista vehkeistä - osapuljuja on impala bobsia, hubbard impala partsia, classic industries jne jne... - hifistelyä on tutkia onko autossa esim ns "canadaframe"... Shop Manualkin löytyy netistä http://www.chevytalk.org/fusionbb/showtopic.php?tid/247340/ Onnea ostokselle!! kuviaaa... !!!
Toi Impala oli kaverilla pitkään Lappeenrannassa 90-luvulla. Oli alunperin 283 ja PG. Auton runkonumero ei valitettavasti taida täsmätä aitoon -64 SS Impalaan, mutta ei sen niin väliä jos auto on omistajalleen mieleinen. Tuossa NXF-97:ssa on kuitenkin SS:n listat ja koko sisustus rattiputkineen. Auto on hienon mallinen ja toivottavasti tulee liikkumaan tapahtumissa usein.
64 oli eka vuosi kun ss impalan pystyi tunnistamaan vin numerosta. Sitä ennen vain trim koodista. On suomessa yksi 63 2dht impala juurikin 64 ss impalan numeroilla..... tietääkseni. .... ja uudelle omistajalle: ei isoja vanteita lattaremmirenkailla alle, pliis
Olisi kyllä unelma peli itsellekkin. Se on jännä miten maku muuttuu 10-15v sitten ei aiheuttanut minkäänlaista erektiota nyt kelpaisi.
Selvisi että auto on 63 eikä tunnista vinistä. Huutokaupasta huudettu reissussa niin ei ole päässyt katelleenvielä mut luulen tänäänki olevan 283. Autoon tulee talvella ilmajousitus Niin levee vanne kun sopii Mustamaali Ja koneelle vähän lisä happea. Ja sisustuksen läpikäynti. Hyvä tietää toi runko ja välykset nii saa talvella hiplata kuntoon Kyllä tapahtumia tullaan kiertään ja loppukesä pyöritään Uudenmaan ajoja seuraillen
Voiko tuota kardaanien vaiheisuutta jotenkin tarkastaa? mulla taristää jonkun verran ja kiihdytyksessä outo "jyrähdys", luulin johtuvan vaihdelaatikosta, on madallettu ja seppinä aikoinaan Kometin ukot kasannut kardaanin... Sorry vähän Ot
"Selvisi että auto on63 eikä tunnista vinistä"... nyt sutii.... onko siis kyseessä tuo Stoutin kuvassa oleva auto?? ...sanoo se vin numero mitä tahansa niin kyllä tuo punainen on 64..... vai onko tehty korinvaihto jossain vaiheessa
Sulla on se keskilaakeri paskana. Luultavasti se jalka hajonnut. Nimimerkillä uusi hajosi heti pistehitseistään. Hitsasin itse uudestaan vähän enemmän niin alkoi kestämään. Se kumi hajoaa kanssa aika helposti. Joo kuvan koppa on kyllä 64
Joo niin on, hiukka vinossa kun kattelin ja uus on pöydällä, täytyy vahvistaa vielä, ei kestä muuten kun yhden snagarilähdön...
Otteessa sanotaan käyttöönotto 0.0.64 ja valmistus vuosi x.x.63. Nii kai Se sillon 63 on vuosimalli ? Itellä kans täristää kiihdyttäessä vika selviää ku saa auton pukkiennokkaan ja ajella nii löytyy kyllä välys
Juurikin näin, eli esim. varaosat pitää ostaa mallin mukaan, ei valmistusvuoden, eli syksyllä -63 valmistettu on malliltaan -64, luki otteessa mitä vaan Takavalon lasissa lukee oikea malli.