Impala purkaa akkua.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Seevu, 20.6.2005.

  1. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Murheenkryynini päätti alkaa yhtäkkiä tyhjentämään akkua. Viikon(jopa) toiminut moitteetta, mutta nyt tämä :mad:

    Jännite laskee 0.01V parissa sekunnissa. Mistä lähden vikaa hakemaan? Akku on kunnossa ja jännite ei laske jos johdot eivät ole kiinni. "Vuoto" vaikuttaa kohtuu suurelta.

    Kaikki näkyvät johdot ovat ehjiä, laturi lataa hyvin. Olen jälleen kerran ulalla ja pyydän apuanne, oi sähkögurut! -Jake-
     
  2. Harri

    Harri 1st gear

    Aina yhtä ***tumaista etsiä sähkövikoja, mutta voithan ottaa laitteen kerrallaan irti jos se vaikka auttais, vielä helpompi jos sulakkeen poistaminen auttais niin löytyis vika paljon helpommin...eli ensin kaikki sulakkeet irti ja mittaus josko ei enää purkais ja sitten yksi kerrallaan kiinni :odroll:
     
  3. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Thänks Harri. Pitää kokeilla. -Jake-
     
  4. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Kun "TAil"-sulakkeen (takavalo, luulisin) poistaa, purkaminen lakkaa. Alkuperäisestä korjauskirjasta en tarkasti löytänyt mitä kaikkea ko. sulakkeen alla on, mutta jatketaan selvitystä. Avusta ollaan kuitenkin yhä kiitollisia.. -J-
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    ootko varma että kyseessä on chevy kuullostaa toyotalta :lol: :lol:
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    ootko varma että kyseessä on chevy kuullostaa toyotalta :lol: :lol:
     
  7. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Varma ei voi ikinä olla, mutta ainakin keulassa ja perässä lukee Chevrolet.. -J-
     
  8. GP

    GP 1st gear

    Kytke yleismittari akun ja akkunavan väliin ja mittari tietysti virtaalueelle.
    Sitten nypit sulakkeita yksitellen auki, niin näät koska virrankulutus loppuu tai muuttuu radikaalisti. Ainahan virtaa pikkasen kuluu kellon yms. pyörittämiseen, mutta tuntuis että virtaa häipyy johonkin satoja milliampeereja. Jos virtaa kuluu sulakkeiden poistamisenkin jälkeen on syypää todennäköisesti laturin säädin tai kenttädiodit.
     
  9. GP

    GP 1st gear

    Sorry! En huomannutkaan että olit jo löytänyt sen sulakkeen, joka akkua tyhjentää :oops:
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    :odroll: muistikko ottaa huomioon et jos on mankka niin sen muistikin vie virtaa (ex työ kaveri ihmetteli kans ku hävii virtaa oli nyppiny kaikki sulakkeet vex ja silti katoo niin tokasin sille kun sil oli suora johto akust mankkaan et otas toi viä vex..........) 8)
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tarkista

    Tarkista laturin diodisilta!
     
  12. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Mankkari ollut muutaman vuoden kiinni, eikä ole purkanut. Otin kyllä nekin piuhat irti. Ei mankan "muisti" niin paljoa syö, että akku tyhjensi.

    Luulen, että vika on uudessa valokatkaisijassa. Tsekkailen sen kun mukulalta ehdin.. :) -Jake-
     
  13. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Ei vattu!! :mad: Ei auttanut valokatkaisjan vaihto. 12v. oli jännitettä nyt toisessa akussa, jonka paikoilleen nostin,mutta se ei jaksanut pyörittää starttia!? Onkos se nyt normaalia? Jätin akun latautumaan ja korkkasin kohvin..

    Niin joo. Päivällä kun vikaa haeskelin, huomasin, että akku purkaa, vaikka kengät on irti. Purkaminen ei nopeutunut, vaikka laitoin kengät kiinni ja kaikki sulakkeet paikolleen. Akun vaihdon jälkeen purkaminen jatkui kunnes sen "tail" sulakkeen irroitti..

    Ja toinen koffi..

    -Jake-
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    akussa oli siis 12v eikä pyörittänyt kunnolla tulis mieleen et startti pitäs käyttää pois laittaa hiilet ja puslat jos on väljät ni purkaa varmasti. mutta ihmetyttää tuo tail sulake et mitä yhteyttä sillä vois olla minun arvauksen kans.
     
  15. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Startti on muutaman vuoden vanha (=uusi), mutta huomasinpa, että solenoidille menevän kaapelin alta oli iso lukitusmutteri löysällä. Ei pitäisi starttaamiseen vaikuttaa, mutta ainahan nämä sähköviat on maallikolle henkimaailman juttuja.
    -J-
     
  16. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Ladatulla akulla (13V) pörähti heti käymään ja lataa semmosta 13.3V tyhjäkäynnillä, pikkuisen kun painaa kaasua pomppaa lukema normaaliin 14V+.

    Mittailin taas ja välillä purkaa ja välillä ei :eek: Helvata sentään. -J-
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    kyllä se vaikuttaa jos löysällä oli amerikkalaiset laturit lataa yleensä tyhjäkäynnillä vähemmän. kierroksilla saattaa ladata yli 15v.
     

Kerro tästä muillekin!