Impala SS hinta uutena??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Jza, 20.7.2003.

  1. Jza

    Jza Double Gearhead

    Ajattelin tuoda tuolta keskieuroopasta yhden Impala SS -96:n.

    Nyt on sitten suuuri ongelma, kun ei ole aavistustakaan moisen pelin hinnasta uutena.

    Onko kukaan nähnyt koskaan moista laitetta uutena suomessa? Nykyhinnathan pyörivät käsittääkseni jossain 30-40 tonnin paikkeilla täällä.

    Saksasta muuten löytyisi muutama vanha poliisiauto sopuhinnalla. Mahtavatko mennä tavan Capricena tullista läpi...
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    96 voi olla ongelma=eu-tyyppihyväksynnän suhteen siis. autoa ei ole tuotu suomeen uutena(muuta kun valtiolle).kannattanee pelata varmanpäälle ja katella vuoden/2 vuotta vanhempaa
     
  3. Mr powerslide

    Mr powerslide 1st gear

    Eikös se EU-tyyppihyväksyntä vaatimus koske vasta 1.1.1998 käyttöön otettuja autoja.(?)

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Mr powerslide 2003-07-20 22:24 ]</font>
     
  4. Jza

    Jza Double Gearhead

    Niin, paha niiden on takautuvasti noita hyväksymisiä hakea. Ei kait EU ole voinut mitään hyväksyntiä vaatia ennenkuin siihen on liitytty...

    Eiköhän täällä sentään pari noita 96 mallejakin luulisi olevan?

    Tiedättekö muuten, että estääkö jokin laki ajamasta suomessa esim. jenkkipoliisiautolla, vai pitääkö vehje ensin maalata ja ruuvata vilkut ym. ensteks pois?

    Eipä sikäli, en sellaista aikonut ostaakaan, mutta tuli tässä vaan mieleen samalla :grin:
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    poliisiväritys saa olla kunhan vilkkujen päälle asentaa peitteet. Peitteet voivat olla myös vilkkujen väriset. Sano Mäen Jari veekasissa.
     
  6. Jza

    Jza Double Gearhead

    Aijaa. Sittenhän se saattaisi olla fiksumpaa miettiä poliisipelin tuomista.

    Tosin leimaaminen saattaa niissä olla toivoton projekti, eikä tuo emäntä varmaan halua poliisiväritteisellä autolla ajella...Enkä kyllä minäkään :grin:

    ...Voisihan sen tuohon poliisilaitoksen eteen jättää turistien pällisteltäviksi.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kato vanhan TM:n autohinnastosta. Muistaakseni maksoi tuolloin noin 300 000 FIM verollisena Metrolta .. Siksi 30-40 € on kova hinta..

    Ja auto on hyväksytty /Suomeen / EU:hun . Ja tuli niitä muillekin kuin valtiolle ..
     
  8. Motorhead

    Motorhead 1st gear

    2.1.1996 on Impala SS:n hinta ollut 329800mk.
    Tavallisen Caprice Classicin hinta 296800mk...

    Ja koska se on ollut kerran ihan normaalisti maahantuojalla hinnoiteltuna,niin eiköhän se tarkoita että niitä voi tänne tuoda ja saada vielä kilpiinkin.
     
  9. Jza

    Jza Double Gearhead

    Mainiota!

    Minä luulin, että ne ovat molemmat maksaneet jotain ihan tähtitieteellistä.

    Eikös vero lasketa nykyäänkin (15.5.2003 jälkeen) joko vanhalla systeemillä hankintahinnasta tai "uudella" systeemillä nykyarvosta, riippuen kumpi on halvempi?

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Jza 2003-07-21 21:50 ]</font>
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    vero on 29-30 prosenttia auton tämänetkisestä arvosta, eli ei auta vaikka auto oli -96 suht halpa. ellen väärin muista metro myi(vai myykö edelleen)yhtä impala ss:ää,jonka hinta oli noin/tai hieman päälle 30 000 e.En ole varma oliko auto -96 vai -95.eli karkeasti sanottuna veroa pamahtanee n.9000 euroa. Sinuna melkein kaetslisin vastaavaa autoa,sellaista vain jota ei suomessa ole myynnissä(veroa ei voida arvioida noin kovaksi),mutta joka kuitenkin tarjoaa saman kuin impala=kyseeseen tulisi esim.buick RM(5,7 litre LT-1 v8+sama vaihteisto ja pohjalevy kuin impalassa+enemmän varusteita).ongelmasi on vain,mistä päin eurooppaa löytäisit RM:n.
     
  11. lesabre

    lesabre 1st gear

    Ei,kyllä se Ey-tyyppihyväksyntä rajapyykki oli vuonna 1996. Siinä on olemassa tarkempi päivämääräkin,joka määrittää tarvitaanko autoon ko.hyväksyntää. Toisaalta asian pitäisi olla kunnossa mikäli ne metron tuomat impalat on vm.1996. Juu ja se vero todella lienee tuo 29-30 prosenttia auton tämänhetkisestä markkina-arvosta(muistelisin kanssa että olen nähny Impala SS:n pyyntinä 30000 e metroa-autolla),joka on Impalan täkäläisen arvostuksen ansiosta valitettavasti varsin suuri=vero on suht raskas(mutta mikäli hynää löytyy,niin osta ihmeessä ja rikastuta autokantaamme!)
     
  12. Jza

    Jza Double Gearhead

    Arvaa tekisikö mieli. Auto on syötävän hyvän näköisenä mustana ja isoilla aluilla...

    Hinta on kyllä törkeän kallis, jos se noin tosiaan lasketaan. Helvetti, kun tietäisi, miten ne tulkitsee sitten noi poliisivehkeet LT1 koneella :/ Siitäkin saisi ihan siistin, kun vähän vetää uutta maalia pintaan ja rapsii ylimääräisiä osia pois
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    lieneekö jza joku noista mobile.de:n impaloista? joo,meikäläisen kokemuksen mukaan se vero laskeetaan juuri noin,elikkä auton nykyisestä markkinahinnasta. eikös sen poliisiversion perässä lue,jotta caprice? saksassa oli ainakin joskus myynnissä sellanen,oli lt-1 ja kovempi alusta jne..hyöty on kieltämättä suuri,sillä silloinhan ne joutunee tullilla verottamaan sitä capricena(sehän se kuitenkin on=),jonka hinnat suomessakin on kaukana impaloiden hinnoista,vaikka kulkupuoli lienee täysin sama.ei huono idea,jos vaan löydät sellasen kyttäcapricen euroopasta(on niitä todella ollut ainakin se 1 kappale saksassa myynnissä.en vaan muista mistä siitä luin.oisko ollut daz tms lehti)
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    JZA; caprice on caprice jos se siltä näyttää ja siinä lukeekin caprice.Niin ja edellyttäen että se on alkuperäinen,eli et oo ite asentanu sinne mitään lt-1:siä,vaan ne on originaaleja osia kaikki. Tulli kun tiedustelee sulta kaavakkeilla sen auton merkkiä,niin ei sun tarvitse edes huijata niitä (kannattaa varmuudeksi jättää vaikka se lt-1 mainitsematta,vaikka niin tauloja ne ainakin mun kohdalla siellä oli,että olisivat korkeintaan luulleet lt-1:stä joksikin varustelutasoksi=)
     
  15. Jza

    Jza Double Gearhead

    jees, no noita poliisivehkeitä yksi firma näkyy oikein trokaavankin saksaan...Mutta jotain tällaista mä vähän katselin.

    http://www.mobile.de/SID.WVcNK-Berq6W95 ... 39&top=35&

    Noihin kilometreihin nyt ei usko itse poliisikaan, mutta jos vehje muuten on ok, niin sen saattaisi saada suht halvalla leimalle täällä.

    Pleksikin olisi valmiina taka- ja etupenkkien välissä -> voi laittaa apukuskin jäähylle jos alkaa liikaa ohjaamaan:D

    Maalatahan tuo kyllä pitäisi. Ei mulla ainakaan pokka kestä vedellä työmatkoja poliisiautolla :/
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    periaatteessa ei huono idea ollenkaan. Ehkä ite ottaisin noi vilkut/hakuvalon poies,mutta noi puskuraudat(siistin näköiset)on käytännölliset=) Konehan näytti ihan nätiltä ja ylimaalauksella vois tulla hyvinkin edustuskelpoinen peli.No pillerikeskiöt vielä vanteisiin! Ja tullille kannattaa ilmottaa että oikeat kilsat ei ole tiedossa,jolloin ne laskee sen kaavion mukaan lukeman sulle tohon mittariin(muistaakseni 8 vuotiaalle autolle noin 170 tkm)ja vähentää ne sen arvosta.
     

Kerro tästä muillekin!