imusarjan asennus 302.seen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja manuel, 23.10.2011.

  1. manuel

    manuel Gearhead

    hei irroitin 2bbl imarin 302.sta. imusarjan alta löytyi metallinen kaukalo jonka molemmilla puolilla oli imusarjan tiivisteet. mitä kaukalolla tekee? voiko sen jättää pois? edelin 4 -reikäsen edelin meinasin laittaa tilalle...
     
  2. olds 350

    olds 350 1st gear

    Sen kaukalon tarkoitus on estää kuuman öljyn roiskuminen ylöspäin, joka sitten lämmittää bensa/ilma seosta, joka ei ole hyväksi teholle. Lisäksi se estää öljyn imeytymisen imukanaviin, jos tiivisteet ei ole kunnossa. Tietääkseni sen voi jättää pois, jos haluaa. Alkupään Fordin isolohkoissa (385 sarja) sitä ei ole, mutta myöhemmin on.
     
  3. manuel

    manuel Gearhead

    valley pan näyttää olevan sen nimi.siit se on ainakin hyvä jos vettä tihnuaa imarin tiivisteestä niin se jää siihen päällä myös imarin irroitusessa sama stoori.harmi kun se kaukalo ylettää imutiivisteeseen asti niin normi tivarilla ei sitä voi käyttää jotka sain imarin mukana.
     
  4. olds 350

    olds 350 1st gear

    En nyt muista tarkkaan, mutta jossain Amerikan palstalla neuvottiin modifoimaan pannua jotenkin siten, että leikataan pois ne imukanavien aukot ja lätty jäisi jotenkin vain päistä kiinni ja tiivisteet voi laittaa normaalisti. Itsellekin tulee tuo ajankohtaiseksi kohta, niin täytyypi selvitellä, kuin se oikein tehtiin.
     
  5. Buick462

    Buick462 Gearhead

Kerro tästä muillekin!