Induktio lämmittimen hankinta mielessä, edullinen vaihtoehto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja virta, 7.10.2023.

1. virta

virta Gearhead

Tuollainen edullinen vaihtoehto löytyi eBausta,kellään kokemuksia moisesta?Kuvan olisin liittänyt jos olisin osannut.
    Hinta on noin 172 euroa + postikulu 5 euroa.Oman tulkinnan mukaan lähtömaa olisi Tšekkoslovakia joten ei tullimaksuja ja postitusaika kohtuullinen??Jopa Kiinassa ovat kalliimpia.

Laite on 1000w ja siihen sisältyy salkku ja useita kärkikappaleita.Merkki Vevor,värikäs suora ulkomuoto.
    1000w induction Heater.magnetic heater.flameless heater.Tällä haulla voi löytyä

2. f34

f34 Double Gearhead

1000w kuumentaa yhden 6mm pultin punaiseksi, sitten lämpörele laukeaa ja pitää antaa laitteen jäähtyä muutaman minuutin.

3. sbm396

sbm396 Gearhead

Mulla on alle 600e maksanut 1.5kw induktio hyvä peli on ollu Auto hommissa

4. Slant Sickness

Slant Sickness Double Gearhead

Sain lainata tuttavalta tämmöistä. https://www.puuilo.fi/kramfors-induktiokuumennin-2000w sähköammattilaisena hän oli mitannut tästä mallista 1kW ottotehon, "eli ei tästäkään ihan 1kW ulos tule". Mutta kyllä tämä F-150 jousituksen mutterit sai suht ketterästi punaisiksi ja auki.

5. sbm396

sbm396 Gearhead

6. Concarne

Concarne Gearhead

Minulla on tämä Puuilon kevyempi malli: https://www.puuilo.fi/kramfors-induktiokuumennin-1000w

Hyvin on omissa tarpeissa hommansa hoitanut. Lähti jopa kiinni kasvaneet -68 Cadillacin castertankojen mutterit siististi auki. Kaasutoholla sain alkuun aikaiseksi lähinnä vahinkoa. Kyllähän tuolla melko kauan saa kuumennella ainakin noita isompia muttereita mutta sitkeästi tuo jaksaa kuumentaa.

7. virta

virta Gearhead

Itse kypsyin samaan kaasutoho ei riitä omasta mielestä mihinkään, ABS johdot sai vierestä sulamaan ja kun tuo tankkiin on lähellä.
    Ois vissiin aika inductio lämmitin hankkia.

8. Slant Sickness

Induktiolla 35 vuotiasta ruostetta purkaessa ei ollut "tulityöfiilis". Ei palanut massa, ei mennyt lehtijousen pusla pahaksi. Kirsikan sävyiseksi muunnettu mutteri ei vastusta juuri lainkaan avaamista.

Toinen kiva purkutyökalu on plasmaleikkuri. Ostin moisen Lidlin tyrkytyksestä. Laikka ei mahdu kaikkialle ja esim rungollisen rungosta lähti korvakkeiden jämät samoin kuin niitit muuta vahingoittamatta tosi ketterästi. Siinä kyllä on "tulityöfiilis" ihan kuin polttoleikkauksessa vaan voi olla.

9. Concarne

Concarne Gearhead

10. Slant Sickness

Kaasulla leikkaus sopii vain viimeiseen purkuun.

Junnuna irroittelin jonkun toisen iloksi aiemmin kaatamani -66Dartin kuskin puolen takakyljen ovesta takavaloihin. Se oli semmosta terapiatyötä kolarin jälkeen. Vetelin kaasupullot lumiselle pellolle, missä kolaroitu raato oli. Lapiolla hanki pois kopan päältä ja sivulta. Vasaralla lasit pois ja sitten leikkaamaan. C-pilarissa oli eniten palastelemista, Muualtahan se oli melkein koko matkalta "yksinkertaista peltiä".

Jos joku tunnistaa ostaneensa moisen palan, niin olisi kiva kuulla, onko se toinen 2D -66 Dartti kenties vielä elossa. Oli muistini mukaan mennyt sivuluisu leveäksi portin tolppaan. Vuosi oli noin 1984-85.

11. Vermilion

Vermilion Gearhead

12. matti R

matti R 3rd gear

Minulla samanlainen 1000w malli ja toiminut oikein hyvin. Alkaa aina naurattamaan kun tällä ruosteinen mutteri irtoaa helposti.

13. Fuselage

Fuselage Gearhead

Sama. Vähän isompia tukivarsien yms muttereita joutuu pari kertaa lämmittää, mutta silti parempi kuin kaasut yms.

14. moottorinlohko

moottorinlohko Gearhead

mig in hiilipuikolla saa aika hyvin,6 mm pultissa muutama sekka,8 mm pikkasen enemmän 12 mm aika äkkiä,voi tehdä muutakin

15. Dataviilaaja

Dataviilaaja Gearhead

Pystyykö sillä sinun yksilöllä kuinka hyvin isoilla tehoilla leikkaamaan? Ainakin tämä oma saa automaattisulakkeet laukeamaan turhan herkästi. Tosin tuntuu kyllä pienemmilläkin tehoilla jaksavan kohtalaisesti leikata. Valovirtakoneella on rajansa.

16. Slant Sickness

Mä en muista käännelleeni tehoasetusta, enkä siksi pysty sanomaan, mikä teho oli käytössä.Olen leikannut enimmillään muutaman millin terästä ja kolmemillistä alumiinia, joka on leikkurille työläämpää. Ei ole mennyt sulakkeita. Mulla on 16A sulake valovirtatöpselissä.

Kerro tästä muillekin!