Inerta primer epoxi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja BloodyPray, 10.8.2020.

  1. BloodyPray

    BloodyPray 1st gear

    Millasellas ruiskulla tota kannattaa ruoskia.
    Entinen pomoni sanoi että vähintään 3mm suuttimella.
    Porukalla kokemusta?
    Suutin koot ja ohennusmäärät kiinnostavat.
    Kiitoksia
     
  2. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    HVLP-ruiskulla 1.7-millisellä itse roiskin menemään, kun silloin ei isompaa ollut. Mitä vähemmän tarvitsee ohentaa, sen parempi, eli mahdollisimman isolla kannattaa mennä. Muistaakseni jonnekin 20% tuntumaan piti ohentaa, vai oliko enemmänkin? Joka tapauksessa selvästi enemmän, kuin tuoteselosteen maksimi, mikä heikentää pinnan laatua.

    Muista epoksihartsien allergisoiva vaikutus, eli kunnon suojaukset käsitellessä.
     
    BloodyPray tykkää tästä.
  3. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    mieluusti korkeapaine ruiskulla ohentamatta
     
    RAL9005 tykkää tästä.
  4. BloodyPray

    BloodyPray 1st gear

    Eli taidan unohtaa inertan vaikka sitä nyt 10l onkin tossa ja ostan ihan tarkoitukseen tarkoitetut myrkyt joihin mulla on tarvittavat laitteet.
    Mut kaiketi inerta menee hyvin penselillä rungolle ja hytin pohjaan. Näkyvään pintaan en taida tohtia
     
  5. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Menee pensselillä, joutuu vain kahteen kertaan sutimaan, että peittää kunnolla.
     
  6. jänis2

    jänis2 3rd gear

    Kannattaa koittaa pientä vaahtomuovitelaa levitykseen
     
  7. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Minä maalasin hiekkapuhalletun Camaron korin Inertan Primer 5:llä ja Bilteman muutaman kympin (SataJet -kopio) maaliruiskulla, johon ostin erikseen muistaakseni 2.0mm suuttimen.

    Sekoitussuhde 4:1 ja ohennus oli jotain 10-15% luokkaa jos nyt oikei muistan. Ehkä enemmänkin olisi voinut ohentaa, mene ja tiedä...
    Anyway, sitä kallista ohenninta ei kannata käyttää ruiskun putsaamiseen, vaan siihen kelpaa asetoni (Teknosin asiakaspalvelusta ongittu tieto)
     
  8. jänis2

    jänis2 3rd gear

    Jos ohentaa paljon niin kannattaa maalata ensiksi ohut kerros ja antaa sen haihtua kunnolla mataksi ja sitten paksumpaa kalvoa.
     
    Dataviilaaja tykkää tästä.
  9. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Kyllä mä olen kilpailevan valmistajan vastaavaa mönjää ruiskutellut hajotusilmaruiskulla 1.5 ja 2 mm:n suuttimilla. Tokihan nämä teollisuuspohjamaalit on tarkoitettu korkeapaineruiskulla levitettäviksi ilman ohennusta kun ei ole aikaa tussuroida useamman ohuen kerroksen kanssa. Mutta onnistuu tavallisella automaaliruiskulla kun ohentaa riittävästi ja ruiskuttaa tarvittavan määrän kerroksia. Numeroita en osaa antaa ohenteen määräksi kun näppituntumalla olen sekoitellut.
     
    BloodyPray tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!