Intrepid ei käy

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Lerssi, 13.11.2017.

  1. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    98 sysler omaa sukua rotke.
    2,7l
    Varttia aikasemmin sammutettu ajosta ja ny ei käy. Bensapumppu surisee eli soppaa tulee mut ei kipinää.
    Mistähän tota ny lähtis sitte perkaamaa?
    Jälkiasenteinen ajonesto on mutta se aukoo ovet normaalisti eikä se anna ees startin pyörittää jos on päällä.
    Täys akku ja starttaa hyvin.
    Jos joku kampuran asentotunnistin mykkä ni torppaako se kokonaan kipinän? Key dance anto vaan että akku ollu irti. Mitä ihmettelen suuresti ku se ei oo ollu.
    Vai onko näissä mosseissa joku juttu mitä mä en tiedä?
     
    Muokattu: 13.11.2017
  2. autoilija

    autoilija Gearhead

    Irroita nokan asennontunnistimen töpseli ja tarkista tuleeko sitten kipinää.
     
  3. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    Täytyypä koittaa tota ku pääsen töistä.
    Mitäs si jos tulee tai ei tule?
     
  4. autoilija

    autoilija Gearhead

    Mun käsittääkseni, jos se lähtee käymään kun nokan töpseli on irti se sensori on rikki tai sen ajoitus ei ole kohdallaan. Voi vaatia pitkäänkin sahaamista. Jos ei mitään muutosta veikkaisin kampiakselin tunnistinta.

    Näissä ollut kyllä mystisiä kipinän häviämisiä muistakin syistä...
     
  5. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Mulla on saman ikäluokan rysleri ja kun siitä oli kampuran tunnistin sökö niin antoi kyllä koodin. Muistelen että ei anna sillon kipinää eikä kaakkuakaan. Mut gasopuolella ei ole antureita paineista, eli jos kaakkua ei tule niin se ei osaa sitä kertoakaan. Kokkeile ottaa fuelrailista letkua irti, roiskuuko gaso.

    Mulla oli viime talvena sellasta vikaa että auto hyytyi satunnaisesti, sattui sitten tekeen sen ehjäämöllä kun oli testerit kiinni, siknaali lähti pumpulle että pyöri pumppu, mut ei pyörinyt. Hapettunut liitin syynä takapenkin alla. Pumppu vaihdettiin kun oireet alkoi joten en osannut epäilläkään vikaa sillä sektorilla.
     
  6. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    ...keväällä katosi yksi pytty pelistä. Vaihdatin jakajan kannen, tulpat ja tulpanjohdot. Taas toimi. Pitäis antaa misfire koodit (manuskan mukaan), mut eipäs kertonut mitään niistäkään.
     
  7. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    Pensakiskoo en oo irrottanu mut äänestä päätellen soppaa tulee ku pumppu kuuluu tekevä paineen.
    Jakajaa tossa ei oo.
    Suorasytkä ja jokasella tulpalla oma puola.
     
  8. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Omassa sekä yhessä toisessa 3.5 litrasel motil alkoi ajosta sammuilemaan, käynnistyi kyllä aina hetken päästä. Vikana oli kampuran asentotunnistin. Key dance ei näyttäny mitää, eikä toisessa oikea vikakoodin lukiakaan. Eihän nää nyt ihan samoja oireita ollut kuin sulla, mut...
     
  9. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    Juu mä laitoin kampuran tunnistimen tilaukseen.
    Jos ei sillä tokene ni ihmetellään sitten lisää.
     
  10. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Juu ei ne kaikki viat näy vaikka pitäs, on huomattu.

    Lampdavian näytti keydancella mut ei oopeedeella...
     
  11. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    Ei tuu kipinää vaikka irrotti nokan asentotunnistimen.
     
  12. autoilija

    autoilija Gearhead

    Kampuran tunnistin sitten luultavimmin. Ihmetellään lisää kun se on vaihdettu.
     
  13. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    Taas käy ja kukkuu!
    Kampuran asentotunnistin oli vikana.
    Kiitokset osallistuneille.
     
    Vuppe tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!