Irroitettavan vetokoukun irroittaminen?!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja WBBC, 5.5.2021.

  1. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Tuli hankittua perheeseen toinen käyttis. Siinä on jopa ”irroitettava vetokoukku”
    Osaako joku viisas kertoa kuinka tuo irroitetaan?
    [​IMG]
     
  2. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Vanha kunnon K&R toimii aina
     
    Muokattu: 5.5.2021
  3. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Yleensä taitaa olla ruostunut niin, että on "yhtä puuta".
    Yhdestä vehkeestä onnistuin rikkomaan lukituksen, kun yritin irti. Ei lähtenyt monen päivän crc-liotuksella ja lekalla takomalla. (joka päivä lisää crc ja lekaa)

    Onhan se koukku tietysti hyvä, jos ruuhkissa paljon ajelee. Jos joku tömäyttää perään, niin ei välttämättä hajoa kun sen kolaroijan auto.
     
    Muokattu: 6.5.2021
  4. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Tai sitten käy kuten kaverille, töksäytti jonkun Saab 9-3:n perään jolle ei ulkoisesti käynyt juuri mitään, mutta tarkemmalla tarkastelulla koukku oli kääntynyt sen verran että tavaratilan pohja nousi ylös ja koko kori notkahti niin ettei takaovet auennut enää...

    WBBC:n kannattaa kokeilla liottaa tuota koukkua jollain Rost-Offilla, mutta jos se on ollut siinä vuosikausia paikallaan voi olla että se on muuttunut kiinteäksi.
     
  5. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Mikä merkkinen koukku? Netistä saattaa löytyä ohjeet irroitukseen ellei tosiaan ole vaan ruostunut kiinni. Yhden semmoisen lukittavan olen joutunut poraamaan lukkopesän kun avain oli hukkunut ennen kuin sai irti. Sitte niissä jossain on niin hankala se irroitus/kiinnitys proseduuri että selitin yhdelle lentokapteenillekin siis ihan oikealle 7 kertaa ja näytin miten pelaa. Ei tajunnu, sanoi että lukee manuaalista. Sanoin kaverille että muistuta nyt etten lähe lennolle vähään aikaan kun miten se lentäjä hallitsee sen koneen jos ei osaa edes koukkua irrottaa?
     
  6. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Mulla on Bosalin koukku, jossa on sellainen mekanismi, jonka voi keksiä vain saksalainen. Lukitustappia liikutetaan jousivoimaa vastaan alumiinisen sektorirattaan välityksellä, ja tuosta alimitoitetusta rattaasta tietysti lähti hampaat. Bosal ei toimita ratasta, vaan olisi pitänyt koko koukku ostaa, joten se on nyt ollut vuosia kiinteänä asennuksena.
     
  7. jänis2

    jänis2 3rd gear

    Tuo on yleistä että koukku jumittuu paikoilleen eikä irtoa millään. Suomen sääolot ja voitelun puute edesauttaa
     
  8. Buick225

    Buick225 Double Gearhead

    Peltiseppänä voin allekirjoittaa tuon,mikä tahansa kiinteä koukku irtoaa helpommin kuin "irroitettava".
     
    Kalja imuri tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!