Irrotettavalla olkaosalla olevat 3-piste turvayöt

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Verhoilu ja sisusta', aloittaja kojo, 5.12.2006.

  1. kojo

    kojo Gearhead

    :-? Mistäs autoista noita edellämainittuja vöitä löytyy? ainakin irtokatollisissa dodge ramchargereissa ja plymouth traildustereissa niitä on, mutta ei liene amerikan autoteollisuuden ainoa laite jossa moiset vyöt on.
    ja jos sattuu olemaan tuttu asia niin ostetaan osat ja tarvikkeet palstalla on muuten ostoilmoitus moisista... :-?
     
  2. ves_ku

    ves_ku 1st gear

    Ymmärsinköhän oikein, eli kolmipistevyö mikä irtoon lanneosan molemmista päistä tyrvavyö lukolla? Jos niin 307 farmari pösöön oon itteni takapenkin keskipaikalle tollasella köyttänyt.

    Muokataas heti, ymmärsin/luin väärin.
     
  3. kojo

    kojo Gearhead

    Kyseessä on alunperin sellanen viritys että lannevyö jonka siinä lukkoon menevässä kielessä on nappi johon sen yläosan saa kiinni, eli lanneosa on kullä sieltä tolpan päästä normaaliin tapaan kiinteä
     
  4. ves_ku

    ves_ku 1st gear

    Noita vois kyllä jossain uudessa farmarissa olla takana keskellä. Niissäkun pitää selkänoja saada kääntyyn ja on keskelläkin kolmipistevyöt.
     
  5. kojo

    kojo Gearhead

    Nii mut minkäs takia niis tarvis olla irrotettava se olka-osa? vaikka se penkki kippaa niin eihän se vyö sieltä "irtoa" niinkuin ramchargerissa katto on irrotettava niin se olkaosa jää sinne kattoon kiinni...
     
  6. ves_ku

    ves_ku 1st gear

    Juu. Lopetetaampas sitten se glögeissä kirjoittelu. Nyt vasta hokasin mitä tässä tarkotetaan. Tosin katon kautta se esim. tossa pösössä tulee se vyö mutta on pikkasen eri systeemi.
     
  7. kojo

    kojo Gearhead

    Tippaakaan glögiä en oo ottanu, olutta ja ronkeloo vaan.. Mut jos nyt jollekin tulee mieleen mistä moiset vyöt löytys niin eikun kertomaan vaan.. katsastusmies halunnee kuitenkin toimivan systeemin vaikkei panssarivaunuissa yleensä vyötä käytetäkään siviililiikenteessä :rotfl:
     
  8. DX

    DX Double Gearhead

    Uuskoppasessa Thunderbirdishän on kaksiosaiset vyöt, mutten muista saako sitä olkavyön ylälenkkiä mitenkään järkevästi kiinni muualle kuin omaan kiskoonsa.
     
  9. ves_ku

    ves_ku 1st gear

    Meinasinkin itteeni.
     
  10. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Tuossa mun impalassa on edessä "tuplat" vyöt eli lannevyö + olkavyö erikseen. Eli 2 vyötä ja 2 lukkoa per matkustaja, tietysti vaan edessä reunapaikoilla. Noita löytyy 60-70 luvun vaihteen geeämmistä ainakin.
    Eli tuossa voi käyttää joko lannevyötä tai olkavyötä tai molempia, jos joku tuollainen oli alkuperäinen ajatus.....
     
  11. kojo

    kojo Gearhead

    toi jo toimis ja kelpais, Ramchargerin omat vyöt on vaan sellaset että se lantioosa menee sinne lukkoon ja siinä on "koukku" johon sen olkaosan saa kiinni, loistoratkaisu tilanteeseen kun katon ottaa pois ja b pilarin yläosa katoaa..
     
  12. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Onhan noita. HT GM a-body 1968-72. Taisipas samantyyliset olla 67-69 GM F-bodyissä. Ja III Gen Veteissä ainakin alkupään vuosimalleissa.
     
  13. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Mulla on henkilöautomallin Astro ja siinä haetun lainen systeemi (vissiin?). Molemmat takapenkit on irrotettavissa, joten kelat on penkeissä kiinni ja kolmipistevöiden olkaosassa on lukko, joka tulee ikkunatolppaan kiinni. Nappiosa on lyhyt stumppi tolpassa ja vastakappale liukuu vapaasti vyössä. Vyöt siis lähtee penkin mukana hyllylle tarvittaessa. Takimmaisessa penkissa on vasen ja oikea, mutta keskipenkillä on liukuoven puolella 2-pistevyö. Ja siis arkiajossa tähän lukkoon ei tarvi puuttua vaan kiinnitys on normi-GM tosta lanteen kohdalta.
    South West Trade vois olla hyvä paikka kysyä. Maahantuoduissa purkuautoissa lienee useimmiten tehtaan systeemit. Suomipakuista kun on kaikki vapaaehtoinen yleensä poistettu kirveellä. Luulis systeemiä olevan muissakin mini- ja isommissa vaneissa.
     
  14. kojo

    kojo Gearhead

    Pystyykö tollasen astron vyön laittaa kiinni pelkäks lannevyöks jos se olkaosan lukko on irti? :eek:
     
  15. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Pitipä kaydä oikein kokeilemassa ja kyllä. Jos olkaosan lukon ottaa irti, siitä tulee kaksinkertainen lannevyö ja ihan toimivakin vielä. Vyö kelautuu hoikallekin pojalle sopivaksi.
     

Kerro tästä muillekin!