Isokorisia & sporttimalleja 6 sylinterisinä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja vernando de hoto, 11.7.2012.

  1. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Tälläinen tuli mielleen tuolta E-body sivustolla olevasta kutosChallesta. Nykyään on tullut nähtyä aivan liikaa noita monimonikymppisellä sekä kaikilla sähköheebeleillä varustettuja jenkkejä. Yksinkertainen on kaunista. Suomihan on ollut 60-70 luvulla hinnat alkaen mallien kehto, mutta mitä isokorisia & sporttimalleja on tänne on tuotu kutosella 60-70 luvulla? Fyryt 65-66 löytyy 225 kutosella, entä 67<. Impalat/Bel Airit/Biscaynet 63-67 230-250 kutosella entä 68<. Entäs Foordit? Onko 69 Fyryjä tullu 6:lla tänne?
     
  2. MJF

    MJF Double Gearhead

    Muistan kuulleeni -68 tai -69 Chargerista slant sixillä. Toinenkin kutos-Challenger löytyy Ylivieskasta, kylläkin jälkituontia.
     
  3. hla

    hla Gearhead

    Ei tota Fuselage-koria tainnut kumpikaan maahantuoja tuoda edes pikkulohkolla. Ne oli aina vähintään 383:lla.

    Fordeista olen nähnyt muutaman ´65 Galaxien ja Country Sedanin 240-kutosella.


    N.64-67 paikkeilla oli noita isokorisia 6:lla(GM,Ford, Mopar), mutta sitä uudemmat on yleensä V8:lla.
     

Kerro tästä muillekin!