Isompaa vannetta Challengeriin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja arzi, 21.7.2012.

  1. arzi

    arzi Gearhead

    Täällä varmaan osaa joku kertoa minkä kokoista vanne-rengassettiä voisi ilman suurempia haasteita sovitella -70 Challengeriin. Mitään muutoksia koteloihin tai kaariin yms. ei ole tarkoitusta tehdä. Tällä hetkellä alla on 15" rally wheelsit ja haussa olisi 17".

    Kauheesti en tosiaan asiasta ymmärrä joten onko teillä antaa suosituksia leveydestä? Mitä muuta tulisi huomioda?
     
  2. CAM67

    CAM67 Gearhead

    Mulla olis ylimääräisenä uudet 275/40-17 renkaat joiden uskoisin Challengeriin taakse mahtuvan...
     
  3. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Mahtuu, mutta korkeus on kuin MikkiHiirellä.
     
  4. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Joo nuo voi olla aikas pöhkön näköiset.Ellei niitä saa lokasuojien sisään ja rankasti eli kovin matala saa autokin olla.. Te joilla on isoja pyöriä autoissanne niin postatkaa tänne nyt kuvia ja speksejä koosta yms.. Aihe kiinnostaa montaa.
     
  5. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Mulla ois kans samat suunnitelmat -69 Firebirdiin..
     
  6. Masinisti

    Masinisti 3rd gear

  7. Masinisti

    Masinisti 3rd gear

    Matalampi tuo on kuin esim. 245/60r15
     
  8. Masinisti

    Masinisti 3rd gear

  9. renttu81

    renttu81 Gearhead

  10. tyly

    tyly Gearhead

    Kun ei kuvablogi toimi, niin laitetaan linkki lärvikseen, ei pitäisi olla mitään estoja, että ei näkyisi yleisesti.

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

    Eli 17x8 ja 225 renkaat, taakse haluaisin vähän korkeemman profiilin ja leveyttä lisää.
     
  11. Nutlass

    Nutlass Gearhead

    Ei nyt ole moppe mutta kuitenkin: http://www.flickr.com/photos/felix200sx ... 0688463740
    takana on 17x9 vanteella 275/40-17 ja edessä 245/45-17 17x7 vanteella.
    Taakse ehkä 275/50-17 olis vielä parempi, mutta niiden saatavuus Suomesta/euroopasta on enemmän kuin huono. Eteen olis ehkä riittänyt kapeampikin, mutta leveämpi näyttää paremmalta :)
     
  12. Mopar heppu

    Mopar heppu 2nd gear

    challengeriin käy nätisti esim. 17" eteen ja 18" taakse, etukumeina sopivan kokoset oli mulla ainaki 235/55-17 ja takana toi edellä mainittu 275/40-17 on aivan liian matala, siksi toi 18" on parempi ja siihen vaikka 275/40/45 tai jopa 50-18 kumit.
     
  13. cuda69

    cuda69 Gearhead

    ei challe,mutta -71 fury.oli eessä 245/45-17 takana 255/50-17.aivan kauhea ajettava ja vaihdoin nuo 255 eteen ja taakse ostin 275/55-17.mahtuu hyvin 8" vanteitten kanssa ja paljon parempi ajaa eikä tuo 55 sarjan rengas isossa autossa näytä ees hassulta
     
  14. arzi

    arzi Gearhead

    Kiitos vastauksista. Tuli kivasti lisää selvyyttä asiaan ja erityisesti nuo kuvat kertoi paljon. TACK!

    Leveys vielä mietityttää. Tylylle oli mennyt nätisti 8" alle, kiitos tiedosta!

    Mulla challe on korinvaihto. Tuokohan se hommaan mitään erityistä huomioitavaa? Coronetin apurungot on (kai) alla, ja yks asiantuntija arveli koteloiden olevan pari tuumaa kapeammat kuin Challengerin omilla rungoilla. Tuohon ei varmaan saa lopullista selvyyttä muuten kuin kokeilemalla.

    Koko alkaa olla selvä eli 17" eteen ja 18" taakse. 8) Pitää vielä tutkiskella leveyksiä ja rengasprofiileita.
     
  15. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Cuda/Challenger foorumilla myös paljon juttua pyöristä.. Kait jotain 40 sivua. :lol: Tuo isompi profiili varmaan rauhoittaa etupäätä siksi parempi korkeampi profiili.Ei ole 40srj edes kaikissa uusissa autoissa hyvä kumi. Saati sitten vanhemmassa pelissä...
     
  16. asperiini

    asperiini Gearhead

    Laitanpa minäkin mielipiteeni vaikka asia taitaa olla jo päätetty.
    Mun mielestä näihin vanhan ajan muskeleihin kuuluu renkaat joissa on kumia vähän enempi tossa korkeussuunnassakin. Nuo 35/40/45 sarjalaiset korkeilla vanteilla on tuuninkipoikien viritelmiä ja pilaa koko auton.
    Sivusta katsoen näyttää kuin olis hevoskärrynpyörät alla.
    Lisäksi useimmiten ne matalaprofiiliset kumit pilaa ajotuntuman.
    Mulla on Challengerissa edessä 235/50/15 ja takana 295/50/15 kumit ja näillä auto näyttää semmoiselta kun tuon ikäisen muskelin kuuluukin.
    Tosin nuo 10" leveät takavanteet ei taida mahtua vakio rengaskoteloihin, mullakin ne on levitetty niin että nyt mahtuis vaikka leveempikin kumi. Jos kyseessä on muutenkin korinvaihto niin mikä estää suurentamasta koteloita?
     
  17. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Itseä ainakin tällä hetkellä viehättää tuo "pro touring" suuntaus ja siihen suuntaan omaa autoa ollaan viemässä,tosin kaikkeen ei riitä lompakko. Mutta pyöriin piisaa sentään.Iänikuisia rallyewheels tms virityksiä ollaan nähty ja paljon siksi mielestäni virkistävämpää nähdä "erilaisuutta". Amerikan miehet ähtää jotain 20" vannetta ja 35srj kumia.Se onkin jo ehkä vähän liian show meininkiä.Itse suunnittelin omaani kanssa 17/18" komboa ja kanssa 50-55srj kumia.Vielä kun löytäisi sopivat vanteet.No on tässä aikaa etsiskellä omaa silmää miellyttävät.
     
  18. tyly

    tyly Gearhead


    Olen ihan samaa mieltä,jos, auto on jotakuinkin alkuperäisessä kunnossa, esim. tohon meen MR-kilvitettyyn Plymouttiin ainoot oikeet kiekot on ne, mitkä tehtaalta on siihen laitettu, mutta kun tossa Challengerissa on jo play station konehuoneessa, niin mun mielestä tollaset vähän korkeemmat
    nykyaikaset vanteet on ihan ok juttu.
     
  19. MudMax

    MudMax Gearhead

    '71 Coronetin akseli on rummusta rumpuun 63" ja E-bodyssä 61-5/8" sekä jousien keskeltä keskelle vastaavasti 47.3" ja 46", joten mittaamalla selviää.
    Enkä ole kuulluut jousien ulospäin siirtosarjoista :), joten tilaa lienee vähintään alkuperäisen verran...
    Pitäisi mahtua, ainakin jos siirtää jousia tuuman sisään päin.
    Ei näitä tarttee enää yhtään rikkoa, rikottuja on jo aivan liikaa :soosoo: (ja vielä hyvin säilynyt U-code)
     
  20. Mopar heppu

    Mopar heppu 2nd gear

    Menee sinne challengerin vakio koteloihin kympin vanteet, mullaki oli 10x15 ja niillä 295/50-15 ja sit oli noi 10x17 brokit, mut joutu niitä vähän shimmaileen et mahtu.
     

Kerro tästä muillekin!