Oikeasti siis mielenkiintoista kuulla miten tollanen pelaa, jos siellä nyt mitään talvea edes on. Tuohan on hieman kuin 60 luvun hakkapeliitta kuvioltaan ja nastatkin.
Korjaus edelliseen. Lunta näyttää tupruttelevan joten muutaman tunnin päästä veri punnitaan eli miten tuliuuvet kumit lumella pitää. Jos pääsen työmaalle elävänä...
Ilmoittelen kokemuksia myöhemmin. Nyt auton nokka kohti Poria, menossa Nätkinille huoltoon/vahvistukseen.
Nää nyt ei oo isot eikä talvirenkaat mutta taajama-ajossa ihan ok, vieno laulu kuuluu mikä ei nyt nouse mahdottomiin sfääreihin ainakaan satasen vauhdissa.
Do dii, vajaa 2000 mailia ajeltu 285/75/16 Atturo Trail Blade A/T M+S kumeilla. Täytyy sanoa että pettymyksen ne on tuottaneet, niille ketkä niitä etukäteen on negatiivisesti arvostelleet edes ääneti mielessään. Hiljaisemmat asfaltilla kuin bf goodrich all terrain ja pitää jäällä sekä lumella myös paremmin niin kiihdyttäessä kuin hiljentäessä. Tietysti luntahan ei ole vielä näillä leveysasteilla ollut ku 10 senttiä korkeintaan hetken ja nytkin vain pari senttiä. Goodricheilla pääs siis männä talvena 45cm hangessa joten sitä Atturoilla ei ole vielä päässy kokeilemaan. Rewiewien mukaan ei paksuun lumeen paras mutta ei se goodrich kai sekään ole umpihangessa paras.
Tuli nääs se vuoden -69 ensimmäinen kuulento mieleen ku jotkut salaliittoteoreetikot väitti ettei se avaruusalus koskaan misä kuussa käynytkään vaan valehtelivat ja kuvasivat elokuvastudiolla filmin. Niin että onko se Powerstroke ollukkaan känädässä ku maisemat näyttää niin tutuilta?
Paitsi no, Suomessa ei taida enää nykyään risteillä noin paljon sähköjohtoja matalalla ristiin rastiin. Missä päin Kanadaa, Powerstroke?
No, tuossa on kyllä pointti. Suomessahan ne kaikki linjat pyritään hautaamaan maahan kuulemma toimitusvarmuuden takia. Kanadassa ei vissiin sitten olekaan myrskyjä, lunta tarpeeksi eikä niitä kiinnosta jos sähköt katkee? Ennen vanhaan täälläkin sähkölinjoja kierteli keväthangilla suksilla mies joka merkkaili kaadettavat puut. Nykyään ei vaan ukot istuu perseellään valvomossa syömässä donitseja ja lihomassa. Kuluttaja maksaa kaivutyöt linjoille. No nyt vähän lipes, anteeksi.
Kyllä tuo linjojen maahankaivu on hyvä juttu. Työllistää(minuakin joskus) ja vähemmän katkoja. Ja mehtäkonehommissa vähemmän vaaranpaikkoja..