Itken verta...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Anonymous, 16.7.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    niin ja vaan paperit puuttuu.... selittää ehkä hinnan.
     
  3. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Mitä siinä verta itkemään osta se ! Kirjautuminen ebayhin kestää hetken ja se on siinä! Itse vaan nauraisin tuossa kohtaa!
     
  4. kantti

    kantti Gearhead

    Eihän tuossa muuten ollut edes reservi ylittynyt!
     
  5. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Tuopa olisi melkomoinen Power-kärry, siellä kun niitä kaikkia muita mahdollisia korimalleja viliseekin! En edes aavistanut että tuommoisiakin on tehty...
     
  6. herrakani

    herrakani 1st gear

    Milläs ilveellä tommosen North Perävttulasta löydetyn auton sais tänne kotosuomeen. Keskeltä maata on ~2000km rantaan. Onko siellä huolintaliikkeitä, mitkä hoitaa? Tuskin halvalla? Onks kukaan ostanu?
     
  7. JR

    JR Gearhead

    Komee pelihän tuommoinen olisi. Mahtaa olla vaan jonkun verran työtä tuossakin yksilössä. Onkohan noita paljon valmistettu?

    Ei tainnut mennä silti kaupaksi, kun paras ja ainoa tarjous oli sen 1000$ (reserve not met). Olisi mukava tietää mikähän auton hintavaraus mahtoi olla...?


    Kyllähän noita edukkaan oloisia laitteita tuntuu välistä ameriikassa olevan.

    Löysin tossa selaillessa tuommoisen ´58 Edselin jolla ei kuulemma ole ollut juurikaan muuta ajoa, kun sunnuntaisin kirkkoon meno. Hintaakin on huimat 2900$ (= 2563 €), ja kunto näkyy olevan jopa hyvä...

    http://edsel.no-ip.org/

    _________________
    1989 Ford Thunderbird SC
    1964 Ford Thunderbird Landau
    1964 Norton 650 SS

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: JR 2003-07-17 10:26 ]</font>
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Juu ei näköjään kelvannut kenellekään limusiini...
     
  9. lesabre

    lesabre 1st gear

    Niin no en tiedä kuinka keräilyharvinaisuudesta on kyse,mutta meikäläisen kokemuksen perusteella tuhanteen taalaan saa uudelta mantereelta hyvinkin tossa kunnossa(jopa paremmassakin)olevia vanhoja v8:seja. Sellaisia joita myydessä Suomen maassa yksikään myyjä ei käyttäisi termiä projekti,vaan luultavasti myisi auton "pientä laittoa vaativana loistoristeilijänä". Anyway, rahtimaksu jenkkilästä(edellyttää ensin että saat auton siirrettyä jotenkin satamaan ja laivaan)on kait keskimäärin sellasta vajaata 10 tuhatta vanhaa rahaa. Jos jaksat etsiä niin joku yhtiö(ei muista nimeä)toi auton kontissa 1100 ekulla.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Paljon tulli on tollaselle autolle? Ja miten se lasketaan
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    No toihan on eesi biisi :smile:)

    Siis näin Eduskunta viisaudessaan on päättänyt.. Veikkaatkos, että toimii käytännössä kuten säädetty :smile:
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei sitä reserve-hintaa tiedä muu kuin myyjä..
    Jos tommoisen limorotiskan joku halais tuoda Suomeen, niin miten tulli määrittelee kuinka paljon vastaavassa maassa jo olevassa on autoveroa jäljellä? Voi parku tätä Härmälän touhuu..
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Voi prkele ku joku ajattelee juuri samoilla minuuteilla samoja asioita.. ihme juttu..
     
  14. pannupää

    pannupää Gearhead

    Edustava laite, joskin tyypillinen PVMK (pienellä vaivalla museokilpiin) -tapaus.
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tullilla on tos kova tietotaito. Hatusta arvioverottaminen vaatii taitoa. Ei mutta tosissaan. Tullin leivissä oleva kaverini oli saatanan kypsä jouduttuaan laskemaan päivätolkulla niitä naurettavaia malli/ kuukausikohtaisia taulukoita. Itse piti hommaan saatanan idioottimaisena, mutta vaikea on virkamiehen pyristellä, kun ylemmät käskevät. Voipi olla maantietehdas edessä, jos kieltäytyy virkatehtävästä, oli se sitten kuinka banaali tahansa. Sivistysvaltiossa ne tullin pomot, jotka vittuilleessaan ovat hukanneet suunnattomasti rahaa tuohon taulukkopelleilyyn, olisi potkittu jo pihalle korvausvaatimusten kera. Mutta ei Suomessa.

    Kiitos Kuitunen verorahojen polttamisesta..
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Alkaa olemaan jo aikamoinen negatiivinen lataus tämän kansan autoilevan osan keskuudessa tota suomalaista verotusbyrokratiakoneistoakohtaan..Ranskassa maajussit ajo traktoreilla parlamentin ovesta sisään ku joku sikäläinen poliitikko oli ehdottanut tukien pienentämistä.Miksi katajainen kansa vain kyräilee ja alistuu? Missä on toiminta?
     
  17. herrakani

    herrakani 1st gear

    Toi satama->laiva->suomi kuvio vielä menee mun ymmärrykseen, osaisin kyllä soittaa huolintayhtiölle, joka ajaa auton konttiin ja laittaa kontin laivaan, mutta miten hitossa sen auton saa sinne paikkaan, missä niitä kontteja täytetään. Olettaen siis, että se kontti sijaitsee jossain satamakaupungin satamassa ja auto ei.

    Ei toi autoverohomma oo oikeesti noin hankala. Se on liki 30%, tai jos ja kun kyseessä on ennen vuotta 1958 valmistettu auto, niin vieläkin vähempi. (kuka hitto alkais ameriikoista tuomaan edes uutta autoa, niitähän täällä on jo lampaitten syödä)
     
  18. SamiL

    SamiL Gearhead

    Jos joku ihmettelee, miten jonkin ajoneuvon saa raahattua USA:sta Suomeen, voin ainakin omakohtaisen kokemuksen perusteella suositella Trans Ocean Auto-nimistä firmaa New Jerseyssä. Firman pomo Ms. Helen C. Lentine hoitelee asiat ystävällisesti ja asiantuntevasti.
    http://www.transoceanauto.com
    Vaikka firma onkin NJ:ssä, hoituu kuljetus ihan mistä vain. Hoitavat tarvittaesssa koko homman vaikkapa kaupanteko mukaanlukien, eivätkä ole ahneita.
    Tämä firma ei ole sukua samannimiselle helsinkiläisfirmalle.
     
  19. herrakani

    herrakani 1st gear

    Kiitoksia sami L. Kuulostaapa hienolta. Tekisipä mieleni ostaa 1937 mallinen ruumisauto.
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Olen itse käyttänyt tuota Trans Ocean Autoa vuonna -90 vanhaan jenkkiin, jonka rahtasin Keskilännestä, Nebraskasta. Hommat hoitui tosi mallikkaasti. Kuljettivat auton truckilla Baltimoren satamaan ja shippasivat auton Ro-Ro-laivalla Suomeen. Marlon
     

Kerro tästä muillekin!