Itken verta...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Anonymous, 16.7.2003.

  1. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Muutaman vuoden ajan olen itse näitä tonkinut ja kyllä se niin on, ettei ladoista kovinkaan paljon enää löydy. Useimmat kunnostuskelpoiset (ts.hyväkuntoiset?) aihiot ovat harrastajilla, joko mobilisteilla tai roddareilla.

    Metsäraatoja löytyy etsimällä ja kyselemällä, mutta alkaa olemaan todella huonoja. Esimerkiksi tuolta http://personal.inet.fi/surf/hatama/ tai Mobilisti-lehden kautta niitä sitten saa ostettua.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tuo tullin vastaus oli tällä kertaa järkeenkäypä. Tiedustelin itse alkuvuodesta miten suhtautuvat käytetyn pakettiauton tuontiin. Ajatuksena oli tuoda EU:n sisältä K5 Blazer/Jimmy. Eu vaatii, ettei tuotavassa autossa saa periä enempää veroa kuin täällä olevassa vastaavassa on sitä jäljellä. Kuten tunnettua, veropenkkiset pakut tuotiin verovapaasti. Siis normaali järjen mukaan siitä ei voi vaatia veroa.

    Vastaus oli kuitenkin, että maksettava on ja prosentti oli jokin himmeä. En muista enää.

    Toinen mielenkiintoinen tapaus on maastureiksi rekisteröidyt maasturit. 80-luvun loppupuolella ne olivat pienellä verolla. Kysyin tilannetta myös näistä. Silloin vaadittiin täysi vero, kuten henkiläautosta. En tiedä miten on nyt. Sen ovat vastauksesta päätellen havainneet, että väliaikainen autovero tuli Suomeen 60-luvulla.

    Ajattelin jopa v****illessani ostaa vanhan halvan VW Transportterin Saksasta, maksaa verot ja valittaa. Olisipahan päässyt Iltasanomiin.

    Timo
     
  3. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mikähän tää "antiikkiautokeräilijän lausunto" muuten on? KLB? VanHA?

    Mikähän on ns. pussihousu-uskottava keräilyauto, josta ei tarttis maksaa tullia? Suuttuiskohan joku taho, jos siihen asentaa sen jälkeen hydraulit ja pinnavanteet?
    Uhattaisko mut ampua :smile:
     
  4. Mosse

    Mosse Gearhead

    Q, LeSabre:" Sen verran tässä maassa kauppiaat vetää välistä, esimerkkinä nyt vaikka uuden Sevillen(STS) hinta,joka on muistaakseni vieläkin yli 115 tuhatta e(metro-auton tuomana), kun jenkeissä uusi vastaava maksaa 45 000 e, eli periaatteessa maksamalla 100 prossasenkin autoveron +1500 e rahtia kuluttaja voittaisinoin 25 000 euroa! "

    Ei ne ihan niin paljon vedä välistä. -99 ostin muutto autoksi Suomesta 300-sarjan bemun, joka sitten rahdattiin ulkomaille (näin oli halvempi kuin esim. Saksasta.) Samalla silmäilin Z-roadsterin verottomia hintoja, jotka yllätyksekseni olivat samaa luokkaa (vrt. 318 vs. Z3 1.9). Mutta eipäs ollutkaan sama hinta, kun EU:n ja USA:n välillä tuli tullia autoon jotain 30%, ja toi Z3 kun tehdään jenkkilässä. Sama ilmiö kait tossa STS:ssä? Elleivät oo alkaneet niitä Puolassa tekeen, sehän kun on kohta EU maa ;)



    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Mosse 2003-07-29 15:25 ]</font>
     

Kerro tästä muillekin!