jäähdyttän reijän korjaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja bandit_1, 2.6.2005.

  1. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    tuli tossa pieni reikä jäähdyttäjän alasäiliöön :oops: , jäähdyttäjä on kuparia, milläs se pitäs korjata ? tina ei taida pitää :cry: ? juottamalla ton kuitenkin sais umpeen... kun ei ole kuin pari millinen "viilto"
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kupariin nimenomaan tina tarttuu erinomaisesti.
     
  3. Stone

    Stone 3rd gear

    Miksei muka tina pidä?
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    tuota tuota.. muistaakseni lähemmäs kahtasataa, ellei reilusti ylikin.. (puhuttiinko nyt C-asteista?)

    Ja tinallahan niitä korjaillaan muutenkin, eikö?

    Mun elektroniikkakolvin säätö menee 450°C:hen eikä sillä ole tarkoitus mitään kovajuotoksia hopealla tms. tehdä.
     
  5. Aaron Henriks

    Aaron Henriks 1st gear

    Juotostinan sulamispisteet noin 260 - 400 astetta C. Keskimäärin 350.
    Riippuu vähän seoksesta.
    Eli ei se koritina nyt ihan auringonpaisteessa pehmene.
    Koritina käy hyvin syylärin korjaukseen.

    Woodin metallin sulamispiste noin 70 astetta C :wink:
     
  6. Joh.3:16

    Joh.3:16 Gearhead

    Tinaamalla oon ite korjannut,ja hyvin on kestänyt.. :eek:
     
  7. Aaron Henriks

    Aaron Henriks 1st gear

    Ja pohjustusaineella touhutaan tietysti ensin, että tina tarttuu...
     
  8. Jasse

    Jasse 1st gear

    Tinaa vaan kehiin.

    Nimim. Kyllä kestää :)
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest


    Kylä lähtee!
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    on tullu tinailtua ja ilman pohjustus ainetta. on pitänyt erinomaisesti. hyvä peli tinattavan lämmitykseen on sellane föönin näkönen kuumailmapuhallin. osottautunu monesti hyväks vaihtoehoks
     
  11. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    no täytyy tinaamalla kokeilla, katsotaan mitä tulee. mikäs se pohjustusaine on?
     
  12. Aaron Henriks

    Aaron Henriks 1st gear

    Pirun painavaa "joghurttia" pienessä purkissa. Sisältää muistaakseni suolahappoa, sinkkiä, tinaa lyijyä...
    Levität sitä siihin korjattavaan kohtaan ja lämmität töhöllä tai tolla kuumailmapuhaltimella kirkkaaksi. Ja sitten pyyhkäiset märällä rätillä sen pois :wink: Ja jäljelle jää "esitinattu" pinta, mihin se koritina tarttuu sitten kun tauti.
    Näin se koritinauskin muuten tehdään... 8)
     
  13. WTF

    WTF Gearhead

    Kaksi komponentti metalli systeemillä onnistuu myös.
    Sitä nestemäistä metallia mitä sotketaan mössöksi.

    Mikä sen mönjän oikea nimitys sitten olikaan.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kemiallinen metalli?
     
  15. Nasu Peetu

    Nasu Peetu 1st gear

    Se oli se Woodin metalli jonka sulamislämpötila on n.70 astetta. Tinalla jotain 220 tms. Toi Woodin metalli on lejeerinki muista metalleista; muistaakseni pääosin tinaa, lyijyä ja vismuttia.
     
  16. WTF

    WTF Gearhead

    Pitää etsiä autotallista se mömmö putkilo ja tarkistaa mitä se on.
    Oli siinä reippaasti yli 100 astetta lämpötilan kesto.
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    jos on pieni reikä, paikkautuu itsestään kun muutat järjestelmän paineettomaksi.
    Hankit toisen jäähdyttäjän korkin josta revit pienen venttiilin keskeltä pois, paisuntasäiliö on oltava-> laita jos ei ole ja termari joku viileä max.88c.
    Jos sähköflekti varmista että lähtee ajoissa pyörimään.
    Näin toimii hienosti, useamman vuoden kokemuksella ja helppo palata vanhaan paineelliseen systeemiin jos ei miellytä.
     
  18. Pikku Musta

    Pikku Musta 1st gear

  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    mä oon korjannu parit syylärit ihan perus elektroniikkaan tarkotetulla tinalla, puhtaaks vaan kohde ja kuumailmapuhaltimella lämpöä ja sitten vielä kolvilla perään kun tinaa tunkee ja on kestäny mainiosti 8)
     
  20. WTF

    WTF Gearhead

Kerro tästä muillekin!