Jälkikäyntiä imusarjan vaihdon jälkeen ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja hot1930, 28.9.2007.

  1. hot1930

    hot1930 Gearhead

    Moottorissa on alkanut esiintyä jälkikäyntiä ??? Mitäs hittoa ?
    Kone on uudenkarhea +030 nelipulttinen sbc 350 Edelbrockin Rpm kansilla, lähes vakio nokka-akselilla.
    Kone hieman köhii ja poksahtelee kun polkaisee lämän lattiaan, mutta sen jälkeen kiertää kyllä nätisti.
    Jälkikäyntiä esiintyy vaikka kone ei olisi edes kuuma.
    Nyt tankissa on 95:sta, mutta täytyy varmaan kokeilla seuraavalla tankkauskerralla 98:a.
     
  2. vespa68

    vespa68 Gearhead

    Onko seokset turhan laihalla?
     
  3. Piilofarkku

    Piilofarkku 1st gear

    Kaasari

    Seokset liian laihalla ja kaasareiden läpät liian auki, eikä tyhjäkäyntipiirillä??? Ei se imusarja ruttua tuo ainakaan staattista, ei edes korkkiruuvi tai mutka pakoputkessa (roots/turbo). Dynaaminen puristus-suhde vaihtelee, mut varmaankaan noin paljon et jälkikäyntiä olisi, ennemmin naulais tai ahdistais?

    Tekun käyneet tietää tost enemmän ja tietenkin tosi-welhot! :p
     
  4. 68corvette

    68corvette Gearhead

    veikkaisin samaa kuin vespa68 ja sitten taas käy paksummalla alhaalta, niin pyrkii jälkikäymään?

    Ei imusarja tosiaan tyhjäkäynnille kovin suurta muutosta tuo jos vaan kaasutin hoitaa hommansa.
    (seos kaasuuntuu aika hyvin kun on niin iso alipaine)

    Voisit kokeilla vaihtaa esim kylmempiin tulppii, varsinkin jos nykyiset tulpat ovat kovin vaaleat.. voi auttaa jälkikäyntiin.
     
  5. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Tai sitten sijoitat muutaman kympin seosmittariin, ei tosta kahden kaasuttimen säädöstä tule hevonvittuakaan jos niitä alkaa korvapelillä/testiajoilla säätämään. Nimimerkillä; yksi kesä säädetty, ei ajettu.
     
  6. hot1930

    hot1930 Gearhead

    Joo, se voi olla niin että on laihalla.
    Ei muuta kuin täytyy pistää seosmittari kiinni pakoputkeen ja alkaa säätämään.
     

Kerro tästä muillekin!