järjenköyhä visioko

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja juhe72, 27.4.2008.

  1. juhe72

    juhe72 1st gear

    panimpa tuonne motori ja apulaite osioon jo, mutta panempa tännekin, meininki olis pistää astran(98-03) sähö ohjaus tehostimen pumpun -78 camaroon, kun vituttaa ainainen hihnan pomppiminen(joo, joo, on apurullat kummallakin puolen), no joo, on se jotenkin niitten rullien laiton jälkeen pysyny, mut ku hommasin jo pumpun, sähöt olis jo jotensakkin tiedossa, askarruttaa vain tuo simpukka, että mihinkähän suuntaan se räjähtää, kun ei ole harmaata käsitystä paineista ja litroista, eräs kaiffari kyllä meinotteli, että siinä olis jonkunlainen sisäinen varo jutska, mutta kun ei tiedä, josko jollakin olis etes hituisen enempi tietämystä/kokemusta, niin kiitollinen olisin tiedoista.
     
  2. -TH-

    -TH- Gearhead

    unoha.
     
  3. juhe72

    juhe72 1st gear

    ööö...miksi :eek:
     
  4. GARAGE_INC

    GARAGE_INC 3rd gear

    Tuskinpa siitä kummonen tulee vaikka olis kuinka viritettyä mallia... Parempi antaa olla, vaikka ymmärrän kyllä erilaiset tekniset ratkaisut aina kiinnostaa ihmistä..
     
  5. -TH-

    -TH- Gearhead



    no vaikkapa siks,että jos ja kun suikkalakki huomaa viritelmäsi, alkaa tentti osien sopivuudesta just siihen autoon... onkohan astran vermeet riittävän jytyt painavampaan camaroon?
    mikä siinä on että remmi ei pysy rissalla? paa jotkut bigblockhipouseonlyhighpervomanssisyvemmätrissat, niinkö ameriikanhosekii tykkäs tehä kun remmit alko poistua kehältä...tai paa hammashihna ja sihtaa remeli paremmin linjaan.
     
  6. juhe72

    juhe72 1st gear

    no mutta oishan se leuhka, jos sen nimittäin sais sinne, vaan empäs funtsinu tota katastus ukko juttua olleskaan, paitti että lukeehan siinä isolla kyljessä gm, jos sattuis sellainen katsuri joka osais lukea :rotfl: :rotfl: , on nimittäin sellainen kutina, että toi sama pumppu on näissä tilaihme pakettikieseissä, että se painoteoriasta, ainoa mikä askarruttaa on se, että kun se on tarkoitettu hammastankolle, niin mitenkähän se simpukan kans osaa elää, ja pitiväthän ne aikoinaan kuussa käyntiäkin sulana hulluutena ja mahdottomuutena ja tän pitäis olla himppuhelpompi hommeli :rotfl: :rotfl: :rotfl: ja olispahan hyvä syy ryypätä tallilla ja kokea brio osaamisen iloa(tai sitten ei). voishan siitä vielä saaha jonku kaakin kalliita hevosiakin, jolla tuskin on muuten merkitystä, mutta kelloa vastaan. se remeli on muuten sihattu jopa laaserilla, mutta aina ennen 12000 :wink: kiekkaa se lähtee
     
  7. Fossilisti

    Fossilisti 1st gear

    Lähinnä tota vaan ajattelin että miksikäs se katsuri piittaa vaikka sulla toimis verkkovirralla tai höyryllä se ohjaustehostin?
    Eikö molemmista pumpuista saisi speksejä jostain tietoon? Oon ainakin ite sekotellu (tosin remmipumppuja) hammastangon ja simpukan kesken.
    Onkos tossa astran pumpussa jo "kaupunkitehostus"? Siinä vaan voi olla et vaatii pikkusen enempi sähkärin vikaa että saa pelaamaan niinkuin on ajatus.
     
  8. juhe72

    juhe72 1st gear

    no perskeles, ensimmäinen joka ei heti teilannu, toi on vanhempi versio, sain kaivettua korjaamo manuaalista kytkiksen, neljä piuhaa, punainen paksu +, ruskea paksu-, musta ohut heräte virtalukolta, valkosininen ohut onkin mielenkiintoisempi, en ole sata varma tarviiko se sen toimiakseen, mut papyroksen mukaan pensassa menis älyboksiin ja diselissä laturiin, meinasin pistää sen laturin käämin nokkaan, jos se ei pelaa ilman, kun ei meinaa komerosta älypoksia löytyä :rotfl: eikait se tietenkää ole muuta kun kokeilla, miten se pelittää, sittehän tuon näkee
     
  9. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Haisteliskohan se valkosininen vaan moottorin kierroslukua, jolla sitten hieman säätää tehostusta ajotilanteen mukaan? Ilman sen kytkemistä se toimis vaan kuin vakiovirtauspumppu.. :eek:

    En ole varma miten laturilta kierrosluvunmittaus toimii, mut voiko sen suoraan käämin nokkaan laittaa vai tarviiko jonkun erilaisen laturin?

    Mun mielestä toi varmasti toimii, miks ne muuten olis tuollaisia edes kehitellyt.
     
  10. fmila

    fmila Gearhead

    Eiköhän se neljäs johto oo latausjännitteen haistamista varten? Jos lataus loppuu, niin toi kytkeytyy pois päältä, jottei tyhjennä akkua heti alkuunsa. Eli pääset kotiin (jos tarpeeksi lähellä??) vaikkei lataiskaan, jää akun virrat käyntiä ja muuta tähdellisempää varten. Ainakin näin Opelissa tapahtuu jos lakkaa lataamasta. Taitaa jänniteraja olla n. 12,7 V ???
     
  11. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Tarviiko se siihen sen neljännen johdon? Luulen että sen tiedon aparaatti saa jo päävirtajohdon kautta. Kierroslukua yleensä perinteisesti mitataan juuri noista pisteistä riippuen käyttövoimasta.
     
  12. -TH-

    -TH- Gearhead



    välillä tuntuu että trippi kuussa on helpompi toteuttaa kun kotteron muutoskatastus tms. suomen rajojen sisällä.... :rotfl: :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!