Jätticoupe 69-73 Imperial

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jonah hex, 23.10.2007.

  1. Simo

    Simo 1st gear

    VIN-koodin ensimmäinen merkki esim. vuonna 1975 C= Chrysler , Y= Imperial. Vuonna 1976 Y:tä ei enään ollut, koska ei ollut Imperialiakaan.

    Suuri on kaunista ja pienemmässä (=mopo) joutuisi pitämään kypärää..
     
  2. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

  3. pöppe

    pöppe Gearhead

    itellä oli ongelmia apusimpukan saamisessa -72 imperialiin, luulin että samat palikat kuin new yorkerissa...mut eipä ollutkaan vaan hivenen jykevämpi simpukka eli ohjausnivelet ei samoja.
     
  4. kippis

    kippis Gearhead

    tää on ollut aika kauan jo myynnissä... ihmetellä täytyy koska hinta ei ole olleenkaan paha.
     
  5. hla

    hla Gearhead

    Imperial oli oma merkkinsä vuoteen '75 asti, kaikesta huolimatta. Sitten kun Imperialin valmistus loppui niin New Yorker nostettiin, Imperialin korisena, Chrysler corporationin top of the line malliksi.

    Niin ja vuosimallista riippumatta, Imperialista ei auto enää komistu ! :D :D[/quote][/quote]

    Olen pahoillani, tuli vähän liikaa mutu-tietoa....... :oops:

    Mulla oli/on sellainen mielikuva, että Imperial oli ennen enmmän Imperial By Chrysler ja 60-luvun lopulla se siirtyi Chrysler Imperialiksi, lähemmäks muita Chryslereita. Saatan olla / olen varmaan väärässä.....

    Ei niistä kyllä autot enää komistu.
     
  6. coupedeville

    coupedeville Gearhead

    Kyllä noi isot MOPARit on vaan niitä hienoimpia autoja mitä on liukuhihnalla saatu aikaan :poff:
     
  7. Ööh, siis -66 Imperial oli viimeinen 129 tuumanen. 67-73 127", 74-75 124". Seuraava Imperial eli 81-83 olikin sitten mid-size ja vuodesta -90 eteenpäin tuli markkinoille Mitsubishi-tyyppinen etuveto V6 malli, samalla pohjalevyllä kuin New Yorker.
     
  8. SK

    SK Gearhead

    No, nytpä on tuokin virhe korjattu. Jäipä vielä kuitenkin tavan Sysleriä pidemmäksi.
     
  9. Elevator

    Elevator 1st gear

    on muuten vaikeita löytää tollaset 69-71 malliset imperialit kaks ovisina, nimimerkillä 2v etsitty.
     
  10. -73 myynnissä -> www.muskelbilar.se

    Vaikka näissä fuselageissa taitaa muissa paitsi hursteissa olla amerikassa haluttavuus lähellä nollaa, niin veikkaan niiden arvostuksen jossain vaiheessa nousevan myös jenkeissä aivan eri lukemiin mitä tällä hetkellä. Korimalli on erittäin tyylikäs ja sulavalinjainen ja välillä oikein kunnolla mietityttää miksei ne Bobeille kelpaa? :-?
     
  11. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Näin enempi GM-harrastajanakin pakko myöntää että no on kyllä lauluautojen aatelia 8) :poff:
     
  12. heikkisj

    heikkisj Gearhead

  13. Polara-73

    Polara-73 Gearhead

  14. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Nyt on pitkästä, pitkästä aikaa -69 imperial e-bayssa:

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1969...224054185QQcmdZViewItem?hash=item110224054185

    Pari päivää huutoaikaa ja 4 tonnia tarjottu tähän mennessä, saattaa vielä pompsahtaa, on se niin komia...

    Mutta '71 imppu meni tossa about 4 päivää takaperin alle 2000 dollarilla, eikä ollu ees pahassa kunnossa.

    Näitä pitäis saada pieneen finlandiaan lisää.
     
  15. tinareki

    tinareki Double Gearhead

  16. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Sivuten asiaa. Koska omistan 69 Imperiaalin sekä 69 Chryslerin on tullut vertailtua paljon. Tuo 3" ero on eturungossa. Etulokasuojien ja konepellin ollessa myös pidempiä. Varaosakirjan mukaan korit ovat sama sekä Imperiaalissa, että Chryslerissa. Sommittelin Imperiaalin takapuskuiria tuohon 69 300 avoon Chryslerissa oli muutama pellinlirva ja valojen paikat hieman erillalailla, että pienellä vaivalla passaa. Avonhan Imperiaalia ei enään 1969 saanut.
     
  17. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Jep kori on sama Chrysler/Imperial. Jos rahaa ja tilaa olisi tekisin kanssa -69Newport avosta Imperial avon... :D
    Takapäässä on noissa eroja riippuen valoista. Esim 300 valot ei käy suoraan Newporttiin... Erot on siinä pellissä mikä on valojen takana.
     
  18. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Tommosin ostin Riverside, CA. Ekalta omistajalta. Seissyt pitkään eli käsitöitäkin varmaan löytyy ennen katsastusta Suomen Lapissa. Päätynee myyntiin.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Muokattu: 11.5.2018
    ramman, arskazone, stealth ja 1 muu tykkäävät tästä.
  19. Kimmo

    Kimmo Gearhead

    Hieno ! Eiks tuo yks tyyppi Kirkkonummeltakin ollut kiinnostunut moisesta jätticoupesta ?
     
  20. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Tässä ei kunto riitä siihen tarkoitukseen.
     

Kerro tästä muillekin!