Jäykisteet peltiin.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja irmeli, 9.8.2009.

  1. irmeli

    irmeli 1st gear

    Milläs ootta saanu tehtyä esim.lattiapelliin jäykiste ;makkarat;?Kertokaa,joilla on kokemuksia asiasta. :eek:
     
  2. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Vasaralla ja sopivalla puutavaralla..
     
  3. America

    America Gearhead

    Sikkikone
     
  4. JanneK

    JanneK 3rd gear

    Pullmax
     
  5. Buddy

    Buddy 1st gear

    Mä ostin Matthysilta sen kaikkein halvimman sikkikoneen jossa on reilu kitasyvyys. Maksoi jotakin 150€:n paikkeil. Sellasen kun vahvistaa ja laittaa kammen tilalle ratin ni hyvä tulee. :wink:
     
  6. Damned

    Damned Gearhead

    Parista kanttiputken pätkästä ja lattaraudasta tehnyt semmoisen sopivankokoisen hahlon ja vasaralla pakottanut peltiin urat. Hidasta, mutta tarpeet löytyy romulootasta ja saa ihan kohtuullista jälkeä kun malttaa tehdä huolella.
     
  7. irmeli

    irmeli 1st gear

    Kuullosti sopivalta mun budjetille :D
     
  8. mke77

    mke77 Gearhead

    jos ei metri tolkulla tarvii tehdä jäykkäriä, niin viilapenkkiin säätää sopivan raon ja n.12mm S-koukulla(n.6cm pitkä) mistä on toinen koukkaus käännetty ulos eli S on propelilla!! sillä mää oon tehny....

    tosin on mulla nykyään mankelikin ja sikkikone mut "muoto-jäykkärit"(kiertää esim veden poisto tulpan) hakkaan viilapenkissä!!
     
  9. transport01

    transport01 3rd gear

    Puutavaraa minäkin olen käyttänyt.
    Koivusta moottorisahalla muotoillen sopiva vastakappale, vasara käteen ja naputtamaan.
     
  10. Gutless

    Gutless Gearhead

    tein prässiin sopivan alavasteen + työkalun eli lestin jolla likistää puolipyöreetä kourun muotoa. Mutkia ei saa tehtyä mutta perus lattiapellin jäykisteet syntyy ok. Eka versio tekee periaatteessa ok jälkeä mutta kouru on ehkä turhankin miesmäistä.

    Ainiin, ja samalla kun innostuin niin tein myös 350mm levyisen särmärin. Ylikulma onnistui ja 1.5mm pelti taipui ok.
     
  11. kanafarmari hh

    kanafarmari hh 1st gear

    mä tein kans tuallaasen prässihin perustuvan jäykkäri "konehen" helevetin nopia se ainaki on tuli vaan vähä hevoosteltua ensimmääsen uran syvyyren kans :lol: tuallaasen leviä kitaasen prässin kun hommaa niin tuloo tehtyä kaikkia elämää helapottavia tyäkaluja siihen.
     
  12. Gutless

    Gutless Gearhead

    juu, prässin kita on 700mm leveä ja 20t pullo nurinniskoin antaa nyyttoneita. Oli ihan kannattava projekti rakentaa moinen niin nyt voi mietiskellä lisälaitteita. Täytyy varmaan tehdä uus sikkipuristin perustuen johonkin 10mm keppirautaan :eek:
     

Kerro tästä muillekin!