jakaja vika vai kaasarin säätöä ? onko ideoita kellään

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja C '70, 16.4.2014.

  1. C '70

    C '70 3rd gear

    Ongelman ydin on tämmönen jonka kanssa painin. Koneena on 400 moparin mylly, Kaasari 750 edeli, jakaja x-raceri paketti molemmat jus ostettu. Kone käy hienosti tyhjäkäynillä ja ottaa kierroksia herkästi, mutta kun kaasun päästää niin kone tukehtuu ja sammuu. Oon nyt yrittäny säätää tyhjäkäynti ruuveja joka suuntaan ei vaikutusta. erinlaisia neuloja ja jousia kokeiltu ja ei ole vaikutusta tohon ongelmaan. Kuullut vaan tosta jakajasta erinäkösiä variaatioita, onko kellään muulla ollu samanlaista murhetta jakajan takia?
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Käy tyhjää mutta kaasua nostaessa sammuu? Eli ei jää käymään tyhjää?
     
  3. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    joskus pari vuotta sitten kun uuden edelin itte ostin niin kaasarista löyty aikas paljon sinne kuulumatonta jäystepaskaa ja bensanpinnat oli päin persettä että nekin kannattaa tarkastaa.

    tyhjäkäyntiruuveja? tarkotat varmaan seosruuveja jotka on kaasarin edessä? tuossahan tyhjäkäyntiruuvi vastaa kaasuvipuun

    sillon kun auto käy tyhjää niin onkos noiden ruuvien kääntelyllä mitään vaikutusta käyntiin? ja molempia käännät aina samanverran...
     
  4. jariha

    jariha Double Gearhead

    ensin ota ja nakkaa se helevetin x-raceri mahollisimman kauas tontilta ja laita vanha moparin orggisjakaja takas ni tod.näk toimii?? nimim. en uskonu ennenkun kokeilin x-raseria :eek: seos ruuvit pyörität 1,5 kiekkaa auki niin siit on hyvä lähtee säätämään, jos käy kuin pitääkin :wink:
     
  5. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Mulla oli kans joku saakelin x racer tossa hemissä kun sen ostin. Se ei toiminut mitenkään päin eikä millään tavalla koko moottori. Kaivoin siihen ladosta moparin oman, wanhan kärjettömän siihen hätään silloin ja johan hävis pienimmätkin ongelmat.

    Ei se tietty kiveen oo hakattu et ne kaikki olis susia, mut yhdenkään en ole vielä kuullut kunnolla toimivan. Eli jos edes pääsee kokeilemaan toisella jakajalla, niin siitä kannattaa aloittaa.
     
  6. jariha

    jariha Double Gearhead


    on niissä jokunen kai toimivakin ollut mutta ittelle ei kans sattunu toimivaa :cry: oishan se orkkiksen näkönen ja edukas mut joo kauheeta kurapskaa... eukon koneeseen laitettiin uus ja otettiin parikokeilua dynopenkissä jossa todettiin sisukalut irtonaisiksi :rotfl: ei suostunu käymään tyhjällä/kierroksilla oikein mitenkään? harmi vaan kun ei tullu kuvaa otetuksi, mut metallia oli ollu liikkeellä ns. rikkeripyörästä varsinkin :odroll: vanhajakaja toimii tällähetkellä jahka korvataan msd:llä :p tulevaisuudessa?
     
  7. C '70

    C '70 3rd gear

    Juu siis seos ruuveja meinaan. Kyllä niillä vaikutusta on tyhjäkäynnillä jos kääntää esim.kiinni niin meinaa sammua kun avaa niin tyhjäkäynti nousee eli toimmii niin kuin pitääkin. ainut ongelma on kun antaa kaasua noin puoleen väliin tai enemmän ja päästää kaasun pois niin sammuu. jos lirkuttaa kaasua kun kierrokset laskee niin sitte jää tyhjäkäynnille käymään. Ja jos laitan alipaineletkun jakajaan kiinni niin kierrokset heittelee kun antaa kaasua. Sen takia ajattelin tota jakajaa että vois olla syynä tähän, en tiedä?
     
  8. paja1

    paja1 Double Gearhead

    kaikki on mahdollista kun kyseessä on x-racer. yhtään ehjää ei ole täälläkään näkynyt.
     
  9. C '70

    C '70 3rd gear

    Hyvä tietää. laitan tänään kiinni toisen kaasarin ja kokeilen, onko se kaasarin säädöissä vai jakaja vika. Kaikki selvii aikanaan. Jahistaa vaan ostella jakajia jota tiskillä kehutaan. Tehä kaikki pihat uusiks kärjetöntä varten, ja loppu peleissä kaikki turhaan heitettyä rahaa ja aikaa jos vika on siinä.
     
  10. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    x-racereista huonoja esimerkkejä viime kuukausilta:auto käy ,mutta vain kierroksilla ja silloinkin huonosti.Toisessa rakkineessa purkautui muutaman sadan kilometrin jälkeen koko jakaja.Ja kolmannessa tapauksessa ei edes kannattanut laittaa paikalleen kun oli jo susi paketista ottaessa.Laadukasta kamaa.
     
  11. C '70

    C '70 3rd gear

    Nonnii tilanne raporttia tosta kysymyksestä. Eli nyt on lingottu
    x-racerin jakaja helvettiin ja kaikki ongelmat hävis :D . Laitoin ton orginaali kärjellisen jakajan kiinni. Kone kehrää hienosti ja kaasariin sai vaihdettua ne neulat jotka siinä olikin kun sen ostin. Helvetin hyvin rokkaa laite tällä hetkellä. Huomenna otan auton seisonnasta pois ja ei muuta kun baanalle, kiitos kaikille vastauksista. x-racerille ei tule ainakaan tältä suunnalta mitään positiivista palautetta. :mad:
     

Kerro tästä muillekin!