Jakoavain?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Fireball, 19.3.2009.

  1. Fireball

    Fireball Gearhead

    Mist löytäis tuumasille pulteille sopivan jakarin? Onx tietoo hinnoist?
     
  2. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Jos löydät niin ota mulle samalla philips kantaan sopiva.
     
  3. kiima

    kiima 1st gear

    aika hauska, eikös tämä jakoavain tarkoita sitä säädettävää avainta, että eikös se käy millisille ja tuumasille pulteille ihan samalla tavalla :poff:
     
  4. Mopar

    Mopar Gearhead

    Harmi, ei löydy ku joku vanha salora kantanen :cry:
     
  5. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    No shit Sherlock? :rotfl:
     
  6. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

    Niin miten se nyt meni! Saatanan monimutkaisia nää tuumat. Työkaluliikkeen mieskään ei tienny minkä mittanen sen pirun jakoavaimen pitäis olla. En kyllä ittekään niitä muunnoskaavoja ymmärrä.
     
  7. poitsu3

    poitsu3 Gearhead

    mulla ois jouten yks 8 tuuman jakari mutta en tiedä mille nousulle se on.

    löytyiskö jostain taulukkoo mitä tolla uskaltaa kääntää?
     
  8. SC 285

    SC 285 1st gear

    Mun eno osti -86 tai -76 putkipihdit. Mä voin paiskaa yv:llä numban niin voit kysyä mitä ne makso...
     
  9. Fireball

    Fireball Gearhead

    Mää luulen poitsu että tuo voimankesto on justiinsakkin kiinni siitä onko avain vasen- vai oikeakätinen.
     
  10. SC 285

    SC 285 1st gear

    YV.tä viskattu , paiskattu ja pukattu...
     
  11. jart$u

    jart$u Gearhead

    onnea vaan etsintään. vinkkinä vois sanoo, et turhat ennakkoluulot pois ja ei kun bilteemaan katteleen käteen sopivaa mallia. ne on nimittäin jo uutena sen verran väljiä kierteestään et ne sopii passelisti tuumasiin muttereihin (voi olla et jopa pultteihin!).
    toi kasituumanen voi olla turhankin kookas, ainakin pikkulohkohommissa. siks toiseks, vaikka usein kuulee, ettei koolla oo merkitystä, ni kun sellasen käteensopivan vihdoin jostain löytää ni eihän siitä malta irrottaa otettaan vaikka muuten illan pajasessio on jo päätöksessä. ni onhan sellanen 6" mukavampi viedä yöks sänkyyn ku joku järkäle 10". muijakin siinä hermostuu.
    hintahaarukka on joku 13-5
     
  12. Muurahainen

    Muurahainen Gearhead

    Mistäs sais edes millikokosille pulteille ja muttereille sopiva jakoavaimen?

    Aina saakeli tollasilla pyörähtää kulmat sileeksi. Oon siis pitäytynyt käyttämään kiintoavaimia sopivan kokoisina.
     
  13. puavo the baboon

    puavo the baboon Gearhead

    ja biltemalta löytyy myös räikällä olevia jakoavaimia! :eek: entiä mite fudaa moinen mut en perkele kyl maxa "maatalous-sorvista" kahtakymppiä ku samalla rahalla saa lavetillisen olvia.. :odroll: tiedä sitte mite passaa tuumasille muttereille mut eiköhä sillä saa ainaki volvon ja baassin mutterit auki.. :wc:
     
  14. hara64

    hara64 1st gear

    pikkusen jos sais tarkennettua kysymystä:
    pitäiskö sen olla unc:lle vai unf:lle soveltuva?
    hinta ero ja jakarin tarkkuus on päätähuimaava
     
  15. mhj

    mhj 1st gear

    Kaveri oli itelleen tehnyt tollasen tuumasen jakarin Bahcon millisestä vaihtamalla sen ruuvin tuumakierteiseen. Sipoossa kuulemma yhdellä entisellä Masa-Yardsin sorvarilla on sopiva pakka tohon ruuvikonversiohommaan. Voin kysyy tarkemmat yhteystiedot jos jollain on tarvis! Kuulemma on sekä UNC ja UNF-pakka!!
     
  16. janiluo

    janiluo Gearhead

    Vaikka tää onkin huumoriaihe niin otetaan väliin asiaa että jaksaa taas nauraa.

    Tämmöinen on oiva peli. Maksoi n. 10 taalaa 9 vuotta sitten ja on aito kiinalainen Stanley. Jostain syystä ei Suomessa mene kaupaksi tai en ainakaan ole nähnyt missään.
    Tällä aukee tuumaset ja milliset eikä nulju ja vielä ilman käsiä. :rotfl:

    [​IMG]
    :odroll:
    - Jani -
     
  17. hara64

    hara64 1st gear


    tahtoo,haluu ,tarviin heti tollasen :odroll:
     
  18. ValiantMan

    ValiantMan Gearhead

    Tuuma-asteikkoisella jakarilla on ainakin hyvä tunnistaa pultin/mutterin koko, ja sen jälkeen kaivaa pakista oikeankokoinen tuumahylsy tai kiinttari. Toimii hyvin paikoissa, joihin ei näe. Ainakaan mun sormeni ei tunnista useinkaan pultinkannan kokoa. Tuuma-asteikkoisia jakareita olen nähnyt välillä jopa paikallisessa halpahallissa. :D
     
  19. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tossa on näköjään vielä sekä millit että tuumat, tosi kätevän olonen laite. Tosin noista kiinan vehkeistä usein puuttuu kokoja välistä, esim 5/16 ja 13/16 mitä usein kuitenkin tapaa varsinkin Fordeissa.
     
  20. janiluo

    janiluo Gearhead

    Eikä tommosta kiinalaista silloin kannata ostaa vaan joku laatumerkki kun Fordiahan saa Fiksata Tai Korjata Päivittäin. :poff:
     

Kerro tästä muillekin!