Jakolaatikko kysymyksiä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja jake81, 16.4.2015.

  1. jake81

    jake81 Gearhead

    Tarvis stefat vaihtaa tohon -94 K2500 suburbanin jakotoosaan ja kattelin että sen sisäänmeno akselin stefa/stefat on "irtopalikassa" mikä on 4:jällä pultilla kiinni niin voiko sen palikan irrottaa ilman mitään murheita ja mikä olis momentti sit kun sen laittaa uusien stefojen kanssa takaisin? Ja toinen asia olis etu kardaanin laippa liitos jakotoosan päässä, mikä olis sille mutterille sopiva kirraus momentti?
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Häntä vaikka 31 Nm ja yoke 149Nm.
     
  3. jake81

    jake81 Gearhead

    Ok, sen sisään meno akselin ympäriltä jos ottaa sen kalikan irti niin eihän siinä ole mitään erikoista?
     
  4. jake81

    jake81 Gearhead

    Mikähän ihme noissa jakotoosan stefoissa oikein maksaa täällä suomessa, ei ikinä aikasemmin ole tullut vastaan noin törkeen hintasia tiivisteitä??
     
  5. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei, pikkasen lurahtaa ATF:ää ulos, ei muuta. Kiinnitys tiivistyy silikonilla...

    Miksi se pitää irroittaa?? Sen stefan saa vaihdettuu ihan paikoillaan, jos et sitä tukihelaa vaihda!!
     
  6. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Kaikki täällä maksaa, kiinanpoika vääntää osia senteillä ja täällä ne maksaa euroja, niin se vaan menee. Valitettavasti... Rahdit maksaa, tullit maksaa, ALV on kaiken päälle 24% ja jälleenmyyjänkin pitäis elää, ei pysty myymään nollakatteella tai miinuksella ja takuukin pitää myöntää.... Kyllä siitä vaan kertyy... Ja kuluttaja on se joka KAIKEN maksaa, ei ole suomalaisella yrittäjällä mitään rahalähdettä, todellisuudessa kuluttaja maksaa kaiken toiminnan....
     
  7. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ja ne joilla on asiakaspalvelu kunnossa, ne myös myy tai sitten ei kauaa myy kukaan, kun kaikki ostaa Frank-Ebaystä halvalla ja kohta ei oo ammattineuvojiakaan, kun ei kukaan tuo enään sitä rahaa....
     
  8. jake81

    jake81 Gearhead

    No ajattelin et olis helpompi vaihtaa se stefa. Kattelin rockautosta noita stefoja niin sais kaikki 3kpl timkeninä rahteineen halvemmalla kun täältä pelkän takastefan. Ainoa on se että tars mahdollisimman pian saada ne että sais emännän kauppakassin liikenteeseen.
     
  9. jake81

    jake81 Gearhead

    Mut niinhän se menee että jokainen välikäsi ottaa omansa ja valtio ottaa siivun jokavälissä. Kyllä mäkin ennemmin ihan kivijalka kaupassa asioisin mutta kun ei persaukisella ole enään varaa ostaa täällä suomessa mitään, safkatkin tilaisin mailmalta jos ei pilaantuis matkalla...
     
  10. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Jep, niinkuin tossa jo rouvalle sanoin, me ei kestetä yhtään veronkevennystä enään :rotfl: :rotfl:

    Se on vaan pakko yrittää pärjätä tässä tai kohta ollaan koko maa työttämänä ja takaan että Kreikka ei meitä pelasta....
     
  11. palontie

    palontie Double Gearhead

    Nopeimmin sieltä on tullut neljässä päivässä.Mä tilasin o-rengas tiivisteen lootan ja jakiksen väliin soth westista niin hintaa oli muistaakseni 16e
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos ja kun tavis saa 2-4 itemiä jenkkilästä tänne samaan hintaan kuin täältä saa yhden niin kyllä kotimaisten myyjien pitäis pikkasen miettiä syytä. Ja sen alvinkin maksaa asiakas joko ite tilatessaan tai täältä ostaessa, siis jenkeistä tilatessaan.
    Emännän ptruiseriin katsastuksen pugilistan osat olis maksanu täältä ostaessa pikkasen vajaa 500€. Saksasta samat osat makso 220€ .

    Siis onko pienempi kate suurempi murhe kuin se että ei saa myytyä ollenkaan?
     
  13. jake81

    jake81 Gearhead

    Näinpä. Just rääpäsin stefat irti ja meen huomena kyseleen etrasta ja teollisuuspalvelusta jos vaikka niiltä löytyis sopivia kun näyttäävät kuitenkin ihan perus stefoilta ja skf:änäkin niitä myydään.
     
  14. jake81

    jake81 Gearhead

    On siinäkin o-renkaalla hintaa, mä hain hämeen teollisuuspalvelusta just 3 isoa o-rengasta niin makso yhteensä jonkun 13e. En tiedä mikä tohon southwest tradeenkin on tullut kun hinnat noussut ihan törkeesti muutaman vuoden aikana.
     
  15. jake81

    jake81 Gearhead

    Nyt on rokkiautosta stefat tilattu, saa nähdä koska saapuu että pääsee kasaan autoa loppuun. Ei ollut rokkiautolla saatavilla tiivistettä jakotoosan ja sen adapterin väliin niin sen joutuu vissiin paikalliselta hakemaan, kai sekin maksaa jonkun 50e.
     
  16. palontie

    palontie Double Gearhead

    se maksaisi muistaakseni 25e sotuth westillä
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tästä tuli mieleen entinen baarinpitäjä joka ajatteli että kun kapakka on ainoa koko kylässä, voi hinnatkin laittaa sen mukaan. Myi kuuden euron kaljoja muutaman illassa sen sijaan kun olus myynyt kolmen euron kaljoja monta kymmentä.

    Köyhä kansa osti mistä halvimmalla sai ja joi kotona.
     
  18. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead



    Lidl on hyvä esimerkki suomalaista tomaattia 99c kilo kun viereinen K/S-market myy samaa tavaraa 1,5e kilo

    Lidl myy sitä 12t kuukaudessa 7c kilo voitolla kun K/S-market myy sitä 50c voitolla 3t kuukaudessa, kumpikohan tienaa lopussa enemmän?

    Suomessa taitaa olla enimmäkseen se vikana, et joka tuotteesta yritetään saada se kuukauden kate, vaikka homma toimis paremmin kun 4 tuotteesta otettaisiin puolen kuun kate
     
  19. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

  20. jake81

    jake81 Gearhead

    No taitaa olla just toi, on vähän hinnassa eroa jos southparkki huutaa 25e.
     

Kerro tästä muillekin!