Jakolaatikko kysymyksiä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja jake81, 16.4.2015.

  1. Trallaa

    Trallaa 1st gear

    Pitää noihin aiemmin mainittuihin hintoihin tässä oma kommentti laittaa.

    Tosiaankin esim merkkiliikkeessä (Ford) jakopää remppa (pumppu, kiristäjät, hihna ja työ) olisi maksanut yli 630€
    No köyhänä tallaajana tilasin netistä samat osat maksoivat postikuluineen 120€

    No tuttu fordin asentaja vaihtoi omalla ajallaan ja tavarat ku näki nii sano että "nämähän on ihan samanlaiset mitä heillä korjaamon hyllyllä mutta paketti vain eri" otti työstä vain 60€

    Eli heti heti kun paketissa oli merkintä Ford niin hintaa tuli 500€ lisää
     
  2. jake81

    jake81 Gearhead

    Paljonko sellainen härveli maksaa kun en tuolta verkkokaupasta löytänyt??
     
  3. jake81

    jake81 Gearhead

    Otinpa äsken uudesta/vanhasta jakiksesta hännän auki ja poikkihan se lukkorengas sieltäkin oli, onneks kuitenkin niin että reilu puolikas oli edelleen paikallaan. Mikähän sen lukkorenkaan rikkoo ja mitä se se sit tarkemmin ruodittuna aiheuttaa?
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Et osannu etsiä, tuossa: http://www.jamant.fi/saver-gmdodge-np23 ... -3260.html
     
  5. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Takakardaani sen rikkoo, se pohjaa ja pakottaa pääakselin taipumaan/työntää sitä eteenpäin... Kun lukkorengas puuttuu, pääakseli pääsee edemmäs kuin on tarkoitus ja romua syntyy sinne planeetan lähelle, yleensä menee noista laatikoista synkkarengas paskaksi ym...
     
  6. jake81

    jake81 Gearhead

    No vanhasta toosasta löyty sisäänmeno akselin sisältä laakeri mikä oli melkolailla murusina.
     
  7. jake81

    jake81 Gearhead

    Sellainen hommeli paljastu vielä että etujurtaanin yoket on erillaiset, no meinasin että vaihdanpa vaan päikseen mutta eipähän onnistu kun on se akselikin eri mittainen, kysymys kuuluu että: kun vanhassa oli toosan päässä laippa ja uudessa on samanlainen kun esim. perässä niin riittääkö jurtaanin "jousto"??
     
  8. jake81

    jake81 Gearhead

    ?? Olisko edes mittaa tarjota tollaisesta missä on molemmissa päissä u-pulteilla ristikko kiinni?? Sit toinen hommeli liittyis nelivedon kepin asento anturiin, vanhassa 2napainen liitin ja uudessa 3, mitä tehdään? Olis kokonainen ehjä johtosarja tosta elinten luovuttajasta mutta onko kuinka paha vaihtaa, lähinnä se että mihin se iso töppeli menee??
     
  9. jake81

    jake81 Gearhead

    Kuinka vaikea olis vaihtaa etu ulostulo akseli?
     
  10. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Voi olla et palsta on väärä, katteleppa offipalstaa ja hauksi laita jakiksen tyyppi. Lukemista on paljon ja monissa ketjuissa saattaa olla tiedon jyvä turhuuden seassa


    Esim. jossain voi olla kysymys miten akselin sokan saa pois vaikka vastausta ei olisi tullut niin olisi tietämys, ettei ensimmäisenä prässillä kokeile
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei se vaikeaa ole mutta jakis pitää halkaista.
     
  12. jake81

    jake81 Gearhead

    Juu löysin videon pätkän missä k.o toosa puretaan muttereiks. Mietin että jos sen purkaa niin vois vaihtaa vanhasta toosasta sen etupuolikkaankin niin ei olis sit murhetta sen sähkö töppelin kanssa ja sen akselin kun ottaa vanhasta niin käy vanha yoke ja jortaanikin.
     

Kerro tästä muillekin!