Jarrujen täristys-Napa viallinen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja virta, 20.8.2020.

  1. virta

    virta Gearhead

    Juu tuli siinä tutkittua miksi jarruttaessa voimakas ravistus ratissa. Ensiksi mistä pyörästä se tulee pyöritellä renkaita jarru ohuesti päällä, yksi pyörä hälppii muuta enemmän. Sitten satulaa tutkailemaan, liikkuu ja tapit ei oo jumissa. Levyä pyörittäessä se ei kulje suoraan satulan pidikkeeseen nähden. No auto seissyt kauan niin ajattelin että ruostetta navassa. Ruostetta olikin ja aloin napaa harjata teräsharjalla puhtaaksi, aikansa harjasin niin huomasin että navan reunaan tullut isku ja metalli tyssääntynyt noin kahden millin korokkeelle, tuohan tekee jo levyn reunaan aika vemputuksen.
    Hioin olakkeen pois ja kokeilemaan, parempi mutta edelleen vemputus. Jarrulevy vielä vaihtoon niin hyvä tuli, levy saanut tuossa sen verran siipeensä että vaihdettava.
    Ihmetytti vain mistä tuollainen jälki voi tulla vai olisiko peräti valmistuksesta jäänyt tai taitamaton asentaja antanut tuohon lekaa.
     

Kerro tästä muillekin!